پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1396 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 24609

در دیدار استاندار کهگیلویه وبویراحمد با رییس بنیادمستضعفان کشور:

طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده پیگیری شد

دردیداراستاندار کهگیلویه وبویراحمد و فرماندار شهرستان لنده با رییس بنیادمستضعفان کشور طرح پایلوت این شهرستان بررسی شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار در دیدار رئیس بنیاد مستضعفان پیگیر طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده شد.

به گزارش صدای جنوب،  استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور، طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده را به با مشارکت این بنیاد پیگیری کرد.

علی محمد احمدی در این دیدار که مدیران بنیاد علوی و فرماندار لنده هم حضور داشتند، گفت: این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است و با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا می شود، سبب محرومیت زدائی، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و معیشتی مردم منطقه خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تشکر از سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و مدیریت بنیاد علوی به منظور قرار گرفتن شهرستان لنده به عنوان پایلوت محرومیت زدائی و طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در این استان، افزود: همه توان و تلاشمان را به کار می بندیم تا این طرح به موفقیت اجرا و به سرانجام برسد و گامی برای رفع محرومیت، توسعه و رشد دیگر مناطق و کل استان باشد.

احمدی با اشاره به اینکه، محرومیت و مشکلات در مناطق مختلف این استان زیاد بوده و انتظار این است که جزیره ای عمل نشود، اظهار داشت: از این فرصت استفاده می کنیم و همه توان، ظرفیت ها را بکار می بندیم و تمام فکر، اندیشه و دغدغه مان در استان این خواهد بود که با اراده و انگیزه پای کار برویم و این طرح را به کل استان تعمیم دهیم.

استاندار ابراز داشت: در شهرستان لنده علاوه بر اختصاص بودجه استانی، دستگاه های اجرائی استان با تمام توان بنیاد را برای پیشبرد تحقق این امر یاری می کنند.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد طرح مدیران مربوطه کهگیلویه وبویراحمد از قلعه گنج کرمان که یکی از این مناطق به عنوان پایلوت در کشور بوده، دیدن خواهند کرد تا از تجربیات و موفقیت این طرح استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور هم گفت: طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده به بنیاد علوی که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است واگذار شده و با مدیریت این بنیاد به اجراء در خواهد آمد.

سعیدی کیا به مسئله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و موضوع محرومیت زدائی که از برنامه ها و اهداف اصلی این بنیاد است، اشاره کرد و افزود: انتخاب شهرستان لنده به عنوان پایلوت گامی مهم برای توسعه این شهرستان در جهت محرومیت زدائی و رفع مشکلات معیشتی خود بود.

وی اظهار داشت: از آنجائی که دکتر احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با جدیت و بطور مداوم پیگیر اجرای این طرح است، ما هم به زودی با حضور مسئولین ارشد و کارشناسان این بنیاد با سفر به کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیران استانی در یاسوج برای بررسی فرآیند اجرای طرح جلسه ای برگزار خواهیم کرد.

سعیدی کیا اظهار داشت: در ادامه این سفر به شهرستان لنده بازدید خواهیم داشت و از نزدیک با مزیت ها آشنا خواهیم شد و نحوه آغاز و اجرای طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور یادآور شد: مهندس پزدان پرست به عنوان مدیریت کشوری، این طرح در شهرستان لنده را مدیریت خواهد کرد و مهندسین مشاور این بنیاد هم متناسب با مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری که در این شهرستان وجود دارد انتخاب و برنامه ریزی لازم را به عمل می آورند.

به گفته سعیدی کیا، این طرح در قالب یک پروسه زمانی به مدت چهار سال انجام می شود و در این مدت برروی درآمد، اشتغال و معیشت مردم کار خواهد شد.

فرماندار شهرستان لنده هم در این جلسه گفت: از زمانی که موضوع پایلوت اقتصادی شهرستان لنده مطرح است، هم مردم و هم مسئولین مربوطه استان و شهرستان با آمادگی کامل برای هرگونه همکاری و سرمایه گذاری این بنیاد لحظه شماری می کنند.

کریمی نژاد افزود: برای شروع به کار این بنیاد زمین و ساختمان آماده برای واگذاری و استقرار این شرکت فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مزیت ها و فرصت ها هم در این شهرستان احصاء شده است که در اختیار بنیاد علوی و مشاورین این بنیاد قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان لنده کشاورزی، صنایع دستی، معادن و حوزه فرهنگی را بخش های مد نظر فعالیت حوزه بنیاد علوی در شهرستان لنده برشمرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت