پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مهر 1396 ساعت 00:07:: شناسه خبر: 24644

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:

جایگزینی فرهنگ مهارت و عمل گرایی به جای فرهنگ مدرک گرایی

ظریفی اظهارداشت: هم اینک هشت هزار دانشجوی آقا و خانم در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در این ۱۱ مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تربیت نیروی کار ماهر از طریق حضور دانشجویان در محیط کار برای کمک به توسعه و پیشرفت روز افزون استان رویکرد کلان این دانشگاه است.

به گزارش صدای جنوب،عباس ظریفی روز شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کیفیت بخشی به آموزش ها، برقراری ارتباط هر چه بیشتر بین علم با عمل و صنعت با دانشگاه با جدیت در دستور کار دانشگاه جامع علمی، کاربردی این استان است.
وی با اشاره به ۱۸ مهر ۱۳۷۱ سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی در کشور، افزود: این دانشگاه نوپا مولود انقلاب اسلامی ایران است.
رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دانشگاه در استان ۱۱ مرکز آموزشی دارد که همگی فعال بوده و شامل ۶ مرکز دولتی، چهار مرکز خصوصی هیأت مؤسسی و یک مرکز جوارصنعت است.
ظریفی عنوان کرد: هم اینک هشت هزار دانشجوی آقا و خانم در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در این ۱۱ مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
وی ابراز داشت: ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد آقا و ۳۰ درصد خانم بوده و ۶۰ درصد آنان نیز در مقطع کارشناسی و ۴۰ درصد در دوره کاردانی تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۵۰ درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل دستگاه های اجرایی استان بوده که با هدف ارتقای مهارت در حال تحصیل هستند.
ظریفی اظهار داشت: ملاک اصلی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر میزان تقاضا و ظرفیت استان این است.
وی ادامه داد: به همین دلیل رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد متغیر بوده و تا زمانی که مورد نیاز استان باشند فعال و دایر هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دانشگاه به دنبال جایگزینی فرهنگ مهارت و عمل گرایی به جای فرهنگ مدرک گرایی بوده و بر همین اساس نیز در حال اجرای طرح تعیین صلاحیت حرفه ای برای ورود افراد به مشاغل در حوزه های مختلف است.
ظریفی عنوان کرد: یکی از گام های مهم در راستای تحقق هر چه مطلوبتر اقتصاد مقاومتی در کشور حضور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی تمامی استانها از جمله کهگیلویه و بویراحمد در محیط کار حوزه های مختلف به ویژه صنعت و کشاورزی برای آشنایی با مشکلات موجود و تلاش برای رفع آنهاست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت