پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مهر 1396 ساعت 07:07:: شناسه خبر: 24658

در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه مطرح شد:

از افزایش مصرف قلیان در بین جوانان تا لزوم ساماندهی مراسم های مذهبی+تصاویر

جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با دو موضوع برگزاری مراسمات عزاداری و آسیب های اجتماعی(رواج قلیان در مکان های عمومی)برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب،دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه در ابتدای این نشست با قدردانی از تعامل مناسب اعضا و نگاه بیطرفانه همراه باارایه انتقادات موثر در مسایل فرهنگ عمومی شهرستان به سخنان وقیحانه رییس جمهور امریکا واکنش نشان داد.

سیدایرج کاظمی جو گفت:سخنان بچه گانه و سبک سرانه ترامپ حتی در داخل امریکا نادرست وغیرقابل قبول بود و واکنش منفی بسیاری در سراسر جهان داشت.

وی در دفاع از کیان ایران اسلامی خواستار وحدت وهمدلی بیشتر تمامی مردم ومسیولان شد وتاکید کرد:با این وحدت وهمدلی  پاسخ کوبنده ای به ترامپ می دهیم.

کاظمی جو در ادامه بااشاره به موضوع جلسه قبلی و تاثیر اسیب های اجتماعی درجامعه بیان داشت:متاسفانه مصرف قلیان دربین قشر جوان جامعه  درپارک ها افزایش زیادی دارد.
کاظمی جو درباره مراسمات مذهبی نیزگفت: دراین مراسمات بسیاری ازرسوم روبه فراموشی است وباید فرهنگ سازی شود.

*
امام جمعه دهدشت نیز دراین نشست اظهارداشت: متاسفانه مصرف قلیان درمراکزرسمی رونق زیادی دارد و مراکز توزیع نیز بادکوربندی خاصی مصرف ان رادرجامعه تبلیغ می کنند و  پایان تمامی این اقدامات مرگ خاموش جوانان است.
حجت الاسلام حسینی گفت:بایدجلوی توزیع قلیان درمراکزی که زیرنظرامورصنفی است گرفته شود و جلوی ازبین رفتن جوانان را هرچه زودتربگیریم که دراین زمینه فرماندار باهمکاری شورای تامین می تواند نقش اساسی داشته باشد.
حسینی بااشاره به ممنوع شدن عرضه قلیان درمراکز عمومی بسیاری ازاستان ها خواستار همکاری تمامی ادارات دراین موضوع شد.
امام جمعه دهدشت بابیان اینکه تفاوتی میان مصرف سیگاروقلیان درسطح جامعه نیست خاطرنشان کرد: محدودیت های مصرف سیگاردرمراکز عمومی برای قلیان نیز اتخاذشود.
رییس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه نبودمعاونت اجتماعی درفرمانداری را در پیگیری نشدن برخی از مصوبات دخیل دانست وازفرماندارکهگیلویه خواستار بررسی این قضیه شد.

*
فرمانده انتظامی کهگیلویه نیز گفت:امروز مساجد ما بیشتر محل برگزاری مجالس ترحیم است که باید از ان جلوگیری شود.
سرهنگ سیاهپور به نقش مساجددرجامعه اشاره کرد و اظهارداشت:نقش تاثیرگذار مسجد با چنین دیدگاهی درجامعه کم رنگ تر خواهد شد.
وی گفت:نبودمدیریت واحددرمبارزه باتوزیع قلیان درجلوگیری از مصرف ان تاثیرچندانی نداشته است.

عین‌الله اخوان نیز با بیان اینکه امور صنفی هیچ گونه مجوز عرضه قلیانی صادر نمی‌کند، اظهار کرد: امور صنفی فقط مجوز کافه سنتی صادر می‌کند و در آن مجوز هم عرضه قلیان ممنوع شده است.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه کافه سنتی‌های دارای مجوز را ۳۰ مورد عنوان و با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد این کافه‌ها قلیان عرضه می‌کنند، گفت: متاسفانه عده‌ای هم به صورت زیرزمینی مشتری‌های خاص خود را دارند و فقط با رمز، درب آنها به روی مشتریان خود باز می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تعطیلی این کافه‌ها یک روز کافی است اما وقتی در ساختمان متروکه مرکز شهر به صورت علنی هروئین مصرف می‌کنند آیا این فاجعه نیست؟

اخوان با بیان اینکه همه ابزار استفاده از قلیان در سطح شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه استعمال این هنجار اجتماعی روز به روز در حال افزایش خصوصا بین نسل جوان است.

در ادامه سیاوش زمان از بازدید هشت مورد از کافه‌های سنتی شهرستان خبر داد و با بیان اینکه آخرین بازدید در ۱۱ مهرماه انجام گرفت، گفت: گزارش‌ها تهیه و به دادستانی ارسال شد اما تاکنون اقدامی و دستوری از طریق دادستان صورت نگرفته است.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه خواستار برخورد به صورت واحد از مراکز عرضه قلیان شد و بیان کرد: اگر قرار بر این باشد در گوشه‌ای از سطح شهر عرضه قلیان آزاد و در جای دیگر جمع آوری شوند هیچ گونه نتیجه مثبتی در بر نخواهد شد.

همچنین مجید کرمی با مهم خواندن بحث اشتغال و اینکه در صورت پلمپ کسب و کار چندین نفر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: همیشه نباید به فکر برخورد به وسیله قوه قهریه باشیم و باید تبعات آن را در نظر بگیریم.

رئیس دادگستری کهگیلویه خواستار تشکیل یک کارگروه در وهله اول به صورت تذکر شد و افزود: در صورت نادیده گرفتن تذکر و تکرار آن با ارسال گزارش به دادستانی برخوردی جدی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت