پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مهر 1396 ساعت 13:07:: شناسه خبر: 24702

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان خبرداد:

چرام میزبان سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آیینی «مشک تشنه»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آیینی «مشک تشنه» با حضور ۶ استان کشور در شهرستان چرام خبر داد.

پایگاه خبری صدای جنوب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آیینی «مشک تشنه» با حضور ۶ استان کشور در شهرستان چرام خبر داد.

 به گزارش صدای جنوب،  رضا دهبانی‌پور در جلسه هماهنگی برگزاریسومین سوگواره «مشک تشنه» اظهار کرد: این سوگواره در آبان ماه سال جاری  و با حضور هنرمندان و شاعران استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و در راستای ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی به میزبانی شهرستان چرام برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش شعر و شاعری در ترویج فرهنگ عاشورا را نقشی بی بدیل یاد کرد و گفت: عمق حادثه عاشورا درس بزرگی است که همواره هنرمندان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری به سمت پرداختن به این موضوع سوق می‌دهد که در این بین نقش شاعران پررنگ و برجسته است.

وی با بیان این که این سوگواره در دو بخش شعر فارسی و بومی برگزار می‌شود افزود: آثار در بخش شعر فارسی در قالب شعر سپید و کلاسیک و در بخش شعر بومی در قالب گویش محلی ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین مهلت ارسال آثار این سوگواره را ۹ آبان ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: هر شاعر می‌تواند حداقل سه اثر به به دبیرخانه این سوگواره در شهرستان چرام ارسال کند.

وی با اشاره به برگزاری سالیانه این سوگواره در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سومین سوگواره شعر مشک تشنه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و با مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انجمن شعر و ادب شهرستان چرام برگزار می‌شود.

دهبانی پور با تاکید بر حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت‌های هنرمندان بویژه در بخش شعر و ادبیات افزود: جشنواره‌ها و فعالیت‌های متعددی فرهنگی و هنری در شش ماهه دوم سال ۹۶ در دستور کار این اداره کل قرار دارد که در استان اجرا خواهد شد.

بر پایه این گزارش، هنرمندان و شاعران جهت حضور در سومین سوگواره شعر منطقه ای مشک تشنه نی توانند از آثار خود را به آدرس الکترونیکی saeedkheradmand۵۲@gmail.com و یا آدرس پستی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان چرام، خیابان شهید اکابری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و شماره فکس ۰۷۴۳۲۳۶۱۶۰۳ اقدام به ارسال خود کنند.

گزارش:محسن زارعی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت