پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 خرداد 1395 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 2477

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری:

اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال برای رونق اشتغال در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد

رضوی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم به موضوع کارآفرینی و اشتغال در روستاها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: هر استان باید روستاهای نمونه و توسعه یافته خود را در بخش های مختلف معرفی کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری از اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره پایین برای رونق اشتغال و کارآفرینی در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

به گزارش صدای جنوب ، سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج ، سود این تسهیلات را بین چهار تا هفت درصد اعلام کرد.
وی افزود: این میزان تسهیلات از محل های مختلف و درقالب طرح ها و تعاونی های کارآفرینی و اشتغال به روستاییان این استان پرداخت خواهد شد.
رضوی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم به موضوع کارآفرینی و اشتغال در روستاها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: هر استان باید روستاهای نمونه و توسعه یافته خود را در بخش های مختلف معرفی کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری همچنین در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار در کهگیلویه وبویراحمد، گفت: تمرکز و محوریت اصلی در برنامه ها و سیاست گذاری های دولت بر موضوع اقتصاد مقاومتی استوار است.
رضوی اظهار کرد: در همین راستا ۱۲ بسته اجرایی و عملیاتی از سوی معاون اول رئیس جمهوری به نهادها و سازمان های مختلف ابلاغ شده است.
وی با بیان این که محور سفرهای استانی معاول اول رئیس جمهوری نیز موضوع اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از فاکتورهای ارزیابی استانداران و مجموعه مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی میزان کارایی و عملیاتی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته ، ریاضتی و به معنای سهمیه بندی مواد خوراکی یا کوپنی کردن اجناس نیست بلکه اقتصادی پویا و خلاق برای مقابله با هرگونه تهدید و بحران اقتصادی در کشور است.
رضوی با اشاره به حمایت و تقویت تعاونی های روستایی در بخش های مختلف نیز گفت: با توجه به توافق انجام شده مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک سینا کشور به تعاونی های خلاق و کارآفرین این استان اختصاص خواهد یافت.
وی ابراز داشت: بر اساس این توافق پنج درصد از سود این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی ، پنج درصد خود بانک و پنج درصد را نیز استانداری متعهد خواهد شد.
رضوی اظهار کرد: در صورت موافقت استانداری میزان سود این تسهیلات به کمتر از پنج درصد برای تعاونی های کارافرین این استان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از سوی صندوق توسعه ملی برای روستاییان و عشایر کارآفرین این استان اختصاص خواهد یافت، گفت: میزان سود این تسهیلات در بخش کشاورزی حدود ۱۰ درصد و در بخش صنایع و گردشگری نیز ۱۲ درصد است.
وی ابراز داشت: بر اساس توافق نیز مبلغ سه درصد سود این تسهیلات بر عهده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و سه درصد نیز استانداری است.
رضوی افزود: در صورت تحقق این مهم و تعهد ۶ درصد پرداخت سود از سوی استانداری و معاونت توسعه روستایی ،مبلغ این میزان تسهیلات برای روستاییان نیز حدود چهار تا پنج درصد خواهد شد.
وی گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز برای تقویت و حمایت از تعاونی های خلاق زنان در این استان اختصاص خواهد یافت.
رضوی از برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی ها ودستاوردهای روستاییان در حوزه صنایع دستی ، مشاغل خانگی ، مواد خوراکی و دامی و معرفی آداب و رسوم ایلات و عشایر مختلف کشور در اواخر شهریور امسال در تهران خبر داد.
ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت