پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 خرداد 1395 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 2501

فرماندارچرام عنوان کرد:

توقع از معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، ساماندهی جاده طسوج است

فرماندار چرام گفت: اولین توقع ما از معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری راه ۲۲ کیلومتری طسوج است که آسیب‌های متفاوتی را از آن دیده‌ایم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

خبرگزاری فارس: توقع ما از معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، ساماندهی جاده طسوج است

به گزارش صدای جنوب، ابراهیم فتاح‌پور در نشست با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت جامعه روستایی و با بیان اینکه قند شهر دروغی بیش نیست، اظهار کرد: در گذشته، روستائیان با صداقت، صاف و ساده در کنار هم زندگی می‌کردند ولی متاسفانه امروز ارزش‌های جامعه روستایی ما به شدت تزلزل پیدا کرده است.

فرماندار چرام با بیان اینکه ریشه‌های نظام اجتماعی ما توسط نظام استعماری با القا واژه دهاتی که در جهان سوم رسوخ کرده، کم‌کم دارد از بین می‌رود، عنوان داشت: بدترین آسیب در جامعه روستایی این است که ارزش‌های آن کم ارزش جلوه ارزش شود، همانگونه که امروز در جمع این عشایر ما کلاه نمدی کمتر می‌بینیم.

وی افزود: پوشاک عشایری ما مورد تمسخر قرار گرفت و ارزش‌های ما زیر سوال رفت که تبعات آن مهاجرتی است که حاشیه نشینی در سطح شهر یاسوج را به وجود آورده و تبعات آن یقه مسئولان را خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه سخنان خود با تاکید بر این مطلب که روستائیان و عشایر نقش پررنگی در پیروزی انقلاب، تثبیت و ادامه آن داشته‌اند و همه ما مستخدم دولت شده‌ایم که مشکلات مردم را رفع کنیم، گفت: منطقه چرام یک سوپاپ اطمینانی است که درصد زیادی از مردم استان‌های همجوار هم از مناطق دیدنی آن دیدار می‌کنند.

فتاح‌پور با اشاره به گذشته تاریخی منطقه طسوج و با بیان اینکه بیش از ۹ ماه از سال، مردم در این منطقه ساکن هستند، تصریح کرد: اولین توقع ما که متواضعانه از معاون محترم توسعه روستایی خواستار شدیم، همین راه ۲۲ کیلومتری است که آسیب‌های متفاوتی را از آن دیده‌ایم.

وی گفت: علاوه بر دغدغه شما جهت نهادینه کردن فرهنگ مشارکت، انتظار داریم هدیه‌ای در کنار سند تاریخی احتشام‌الدوله به این منطقه ارائه داده تا مشکلات مردم رفع شود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با متذکر شدن این مطلب که اعتبارات ما جهت ساماندهی این جاده پاسخگو نیست، افزود: مردم طسوج به شدت در مضیقه هستند گرچه خدمات خوبی توسط ادارات شکل گرفته اما لازم است که این خدمات ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به مشکل دکل مخابراتی در منطقه طسوج، خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات تاکنون ما در این منطقه آنتن‌دهی نداریم و با وجود مکاتبات تندی که داشتیم راه به جایی نبردیم./فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت