پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1396 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 25201

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

تفکرات قومی، قبیله ای و سیاسی در شورای شهر نفوذ نداشته باشد

حمایت دوستان در شورای شهر باید به گونه ای باشد که تفکرات قومی، قبیله ای –سیاسی در شورای شهر نفوذ نداشته باشد که شهردار متاثر از آن بخواهد تصمیم بگیرد، شما باید دغدغه شهردار را کم کنید تا کار کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج با رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش صدای جنوب،حجت الاسلام مزارعی در این نشست اظهار داشت: ارایه خدمت به مردم رفع مشکل مردم و گره گشایی از کار مردم پاداشش در حدی است که در احادیث و روایات بیش از ۱۰ سال و بیش از ۷۰ سال هم عبادت و نماز و روزه برای خدا ثوابش رو بالاتر نوشتند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در فرمایش حضرت ابا عبدالله الحسین هم هست که خدا به شما یک موقعیتی داده است که گره گشای کار مردم باشید،و مردم برای رفع مشکلاتشان به شما رجوع میکنند،واین نعمت خداست بر شما چون این توفیق نصیب هرکسی نمیشود که در یک مسند ومنصبی قرار بگیرد و بتواند گره گشایی کند.

وی افزود: هر قدمی که در حوزه سالم سازی شهر در تمام شغلها، چه در حوزه ی نظافت شهری، مبلمان شهری، سازه های شهر و اجرای یک پروژه و مجموعه ای که موجبات آرامش مردم را فراهم کند همه ی اینها در پرونده اعمال شما قطعاً منعکس خواهد شد و پاداش خیر برای شما خواهد داشت.

حجت الاسلام مزارعی ادامه داد: در انتهای حدیث امام حسین (ع)می فرمایند “خسته نشوید از اینهمه مراجعات و درخواست مردم، که اگر خسته شدید خدا این نعمت را از شما میگیرد و این نعمت تبدیل می شود به نقمت.(منظور ازنقمت همان نکبت خودمان است.)

 

مزارعی ضمن تبریک به شهردار محترم و اعضای شورای شهر، و ابراز قدردانی از زحمات جاوید شهردار سابق شهر یاسوج، گفت: همه ی ما باید تلاش کنیم که نسبت به گروه گذشته یک گام جلوتر برداریم، هر مدیری باید تلاش کند گام هایی جلوتر از مدیر گذشته بردارد چرا که مدیر موفق و خلاق مدیری است که پروسه های قبلی را که تا حدی پیش رفته اند جلوتر ببرد و تکمیل کند.

وی به خصوصیات مدیران توانمند و کارآمد هم اشاره کرد و گفت: اول خصوصیتی که در حوزه مدیر لازمست جرات و جسارت است که باید هم خود مدیر جرات و جسارت لازم را داشته باشد  و هم مجموعه های نظارتی جرات را از ایشان یاد بگیرند.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: نکته دوم اینکه شهرداری که منتخب شما عزیزان بوده باید از ناحیه شما تقویت شود، مجموعه شورای شهر باید طوری شهردار را حمایت کنند که شهردار واهمه ای از تهدیدهای اجتماعی، تهدیدهای سیاسی، تهدیدهای مسئولین و بزرگترهایی که گاهی زور دارند نداشته باشد.

وی افزود: البته با روحیه ای که از جناب دکتر مقدم بنده دیدم واقعا ایشان میخواهند کار کنند، این خواهش من از شماست که شماهم باید کمکش کنید.

حجت الاسلام مزارعی تصریح کرد: بنده بخشی از معظلات استان کهگیلویه و بویراحمد که در جا مانده را بحث تفکرات قبیله ای-سیاسی میبینم، مثلا نمونه ای از این معظل اینست که یک بیمارستانی دریاسوج دارد آماده میشود اما اسم بیمارستان الان باعث منازعه هست بین دو گروه از مردم که اسم این شهید باشد یا اسم آن شهید، چه فرقی میکند شهدا مال همه هستند، شهید حججی شهید اسلام است نه شهید نجف آباد، هر کجای دنیا که مسلمان باشد شهید حججی شهید آنها نیز هست.

 

وی عنوان کرد: حمایت دوستان در شورای شهر باید به گونه ای باشد که تفکرات قومی، قبیله ای –سیاسی در شورای شهر نفوذ نداشته باشد که شهردار متاثر از آن بخواهد تصمیم بگیرد، شما باید دغدغه شهردار را کم کنید تا کار کند.

مزارعی با اشاره به آثار مخرب طایفه گرایی و باج خواهی در هرسیستمی، بیان کرد: در حوزه شهرداری نیازی نیست که ما به شهردار بگوییم مثلا شما در فلان حوزه اعتقادی چقدر کار کردید؟شما حوزه اعتقادی دارید، زیباسازی شهری دارید، روشنایی شهر دارید و… اگر شهردار در این حوزه ها موفق بود قابل تشویق است نه اینکه اگر مشی فلان گروه یا فلان طایفه یا فلان قبیله را پیاده کرد آنگاه بگوییم شهردار خوبیست.

رئیس کل دادگستری استان ضمن بیان لزوم وحدت و همدلی اعضای شورا در پیمودن راه توسعه شهر، تصریح کرد: اگر جایی احساس کردید که تنش های اجتماعی ایجاد شده باهم مینشینید،همه ی مجموعه ی شورای شهر،نه اینکه مثلا یه گروه به لحاظ اینکه نماینده فلان طایفه هستند یک تصمیم بگیرند و یک گروه دیگر یک تصمیم دیگر بگیرند، اصلاً چشممان را به روی تصمیم گیری به روی قوم و قبیله گرایی و حتی به روی کسانی که به ما رای دادند باید ببندیم، باید مصلحت شهر را در نظر بگیریم، چه بسا کسی که به ما رای داده متوجه این امر نیست که مصلحت شهر را ما نادیده بگیریم که آنها منتفع شوند و فردا عوارض اینچنین تصمیمی برای کل شهر خواهد بود.

حجت الاسلام مزارعی بیان داشت: امروز ما به عنوان منتخبین مردم تکلیف دفاع از حقوق مردم را داریم منتها در چهارچوب عقل و تدبیر و شریعت و قانون، حمایت تام از سیاست های به جا و به موقع شهردار و دلسوزی شهردار داشته باشید که انشاءالله بتواند بعنوان نماینده شما و نماینده مردم به احسن وجه کارش را عملی بکند.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اهمیت بیت المال، افزود: نکته دیگری که آقای شهردار و مجموعه شورای شهر باید محبت کنند دقت در رعایت حقوق بیت المال است، در حقوق بیت المال سر سوزنی نباید اغماض کرد باید دقت کنیم ذره ای کم و زیاد نشود،هر چیزی در جای خودش هزینه شود و همه ی هزینه ها در چهارچوب قانون صورت بگیرند، این نظارت و این تذکرات خوب هستند هم شورای شهر نسبت به شهردار هم واحدهای نظارتی نسبت به همه ی مجموعه ها.

وی گفت: مردم به شما اعتماد کردند رای دادند، نباید به این اعتماد پشت پا بزنید، این مدیریت محل استفاده شخصی نیست، امانتی به گردن شماست.

رئیس کل دادگستری به برخی مشکلات یاسوج هم اشاره کرد و گفت: ورودی یاسوج وانت هایی هست در شورای پیشگیری مطرح شده دستگاه های مرتبط نیز آمدند، تغییراتی ایجاد شد اما طوری نشد که قابل قبول باشد، شهرداری با همکاری نیروی انتظامی ساماندهی کند هم میوه فروش ها و هم تاکسی ها را البته باید پیش بینی مکانی شود برای اینها چرا که برخی از اینها منبع درآمدشان اینست.

 

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به پیشنهادی برای گفت: ما نیز از فراهم آمدن شرایطی برای آموزش ماموران اجرائیات شهرداری و حتی صدور کارت ضابط قضایی برای آنها حمایت میکنیم و معتقدیم در ماموریت های این عزیزان اگر با هماهنگی و همکاری دادگستری و نیروی انتظامی باشد، ربرخورد ها و حاشیه ها حذف می شود.

 

وی به سخن یکی از اعضای شورا مبنی بر شیوع شیوه جدی اخاذی در یاسوج با راه انداختن درگیری سوری با متمولین و آبرو دارها و سپس اخاذی از اشاره کرد و گفت: بررسی میکنیم اگر چنین چیزی بود برخورد جدی می شود.

حجت الاسلام مزارعی پیشگیری را بهترین و موثرترین راه برای مقابله با ساخت و سازهای غیر اصولی و بی قاعده و قانون در شهر دانست و عنوان کرد: آنهایی که کارشان سرمایه گذاری در ساخت و ساز است و قوانین ساخت و ساز را رعایت نمی کند، تخریب کنید، وقتی بقیه دیدند افراد پول دار و توانمند به این شرایط دچار شدند حساب کار خود را می کنند.

رئیس کل دادگستری به افزایش حمایت ها و گشت های پلیس برای تامین امنیت رفتگران طبیعت اشاره کرد و افزود: در خصوص آن تصادف منجر به فوت کارگر شهرداری، ظاهراً راننده سرعتش زیاد بوده و توان کنترل خودرور را نداشت و پس از تصادف از صحنه متواری شد که دو روز بعد خودش را معرفی کرد و الان نیز در زندان به سر میبرد.

این مقام قضایی گفت: حتی حضور فیزیکی پلیس برای امنیت آفرینی مهم است، برای ارتقاء حداکثری امنیت حاشیه ها گشتی های پلیس فعالتر خواهند شد.

شهردار یاسوج در این نشست گفت: در حوزه شهرسازی برای بهبود وضعیت شهری به همکاری بیشتر بین دستگاه قضایی و شهرداری یاسوج نیاز است.

 

نستهن مقدم ضمن تشکر از دادگستری استان برای پیشبرد امور شهر به صورت قانونی، اظهار کرد: تعامل بیشتر بین دستگاه قضایی و شهرداری یاسوج از خواسته های ما در حوزه شهرسازی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی وانت های میوه فروش در شهر یاسوج، نیازمند همکاری و همراهی دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: وظیفه ماموران اجرایی شهرداری همسان اقدامات سایر ضابطان است، پیشنهاد می دهم در صورت امکان تعدادی ماموران اجرائیات شهرداری که از تحصیلات و وجهه خوب اجتماعی برخوردارند با نظارت و هماهنگی دستگاه قضا توسط کارشناسان دادگستری آموزش ببینند و برای آنها کارت و نشان ضابط قضایی صادر شود.

شهردار مرکز استان گفت: با توجه به کثرت پرونده های شهرداری و احتمال استمرار این روند، قاضی ویژه اختصاص داده شود تا مشکلات و معظلات و همچنین پرونده های شهرداری در کمترین زمان منجر به نتیجه شوند.

شهردار یاسوج ساختمان های غیر مجاز را دیگر حوزه عملکرد خود دانست که همکاری دستگاه قضایی برای حل آن  لازم است، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که ممکن است در حوزه شهرسازی رخ دهد، احداث ساختمان های غیرمجاز و فاقد مشخصات عمرانی و قانونی مدون است که رفع این مشکل در شهر نیاز به همکاری دستگاه قضا در صدور حکم تخریب ساختمان های غیرمجاز دارد.

مقدم جلوگیری از ساخت سازه های موقت را یکی از اولویت های کاری خود اعلام کرد و در این زمینه دست از دادگستری استان کمک خواست و افزود: جلوگیری از ساخت سازه های موقت نیز به همکاری دستگاه قضا نیاز دارد.

شهردار مرکز استان خاطر نشان کرد: کارهای عام المنفعه نیازمند تعامل شهرداری با دادگستری و سازمان بازرسی است و دست همه این عزیزان را برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان فهیم و گرانقدر یاسوج به گرمی میفشاریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت