پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آبان 1396 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 25283

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری خوزستان ۱۴٫۳ درصد است/۲۲۲ هزار و ۱۹ نفر بیکار درخوزستان

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی خوزستان گفت:حداقل سن کار در قانون کار (ماده ۷۹) ۱۵ سال است و بکارگیری افراد کمتر از ۱۵ سال ممنوع است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری خوزستان ۱۴٫۳درصد است.

به گزارش صدای جنوب،سید نور محمد پور صبح امروز بیان کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰آمار بیکاری در خوزستان ۲۵٫۷ درصد، بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر بیکار بود، و این تعداد در سال ۱۳۹۵، بیش از ۲۲۲ هزار نفر اعلام شد که تعداد افراد بیکار نسبت به سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۱۰۸ هزار نفر کاهش یافته است.
وی گفت: نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۰در مسجد سلیمان ۴۳٫۳درصد ، باوی ۳۷٫۷ درصد، شادگان ۳۵٫۹ درصد، دشت آزادگان ۳۶ درصد، اندیمشک ۳۴٫۲ درصد و اندیکا ۳۰٫۳درصد بود که نسبت به معدل بیکاری استان (۲۵٫۷) آمار بسیار بالایی است.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ بالاترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با ۲۲٫۷ درصد ، هفتکل با ۲۱٫۵درصد و لالی با۲۱٫۴ درصد بود.
محمد پور گفت: در سال ۱۳۹۰ شادگان ۳۵٫۹ درصد نرخ بیکاری داشت که در سال ۱۳۹۵ این نرخ بیکاری به ۱۳٫۱ درصد کاهش یافت.
وی افزود: حداقل سن کار در قانون کار (ماده ۷۹) ۱۵ سال است و بکارگیری افراد کمتر از ۱۵ سال ممنوع است این در حالی است که در سرشماری ها افراد با سن ۱۰ سال را در بخش بیکار و یا دارای کار اعلام می شود، که این مهم می تواند در ارائه آمار تاثیر زیادی بگذارد.
مقرر شده امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح فراگیر اشتغال در خوزستان ایجاد شود.
میزان تعهد اشتغال سال ۱۳۹۵ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر بود که ۱۱۰ درصد این تعهد (بیش از میزان تعهد) محقق شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت