پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 آبان 1396 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 25455

گزارش کامل کنگره ملی مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی+تصاویر

کنگره ملی مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با حضور تعدادی از فقها و شخصیت‌های برجسته حوزوی، علمی و دانشگاهی از سراسر کشور و نماینده ولی فقیه در استان, استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی در تالار دکتر عسکریان یاسوج برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز کنگره ملی مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با حضور  تعدادی از فقها و شخصیت‌های برجسته حوزوی، علمی و دانشگاهی از سراسر کشور  و نماینده ولی فقیه در استان,  استاندار کهگیلویه و بویراحمد،  نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی در تالار دکتر عسکریان یاسوج برگزار شد.

 

این مراسم با پیامی از آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید شیعه آغاز شد که در این پیام آمده است: اگر جامعه بخواهد به ترقی و کمال برسد در این مسیر باید به زوایایی زندگی  و بزرگان و مجاهدان آشنایی کامل داشته باشد.

  در ادامه این پیام عنوان شده است: یکی از این علمای بزرگ آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی (ره)  که عمر خود را در راه جهان اسلام گذارد و با تحمل مشکلات توانست خدمات شایانی در را رفاه، آسایش و بیداری مردم داشته باشد.

در بخش دیگری از این پیام آورده شده: ایشان از اعوان دین و خدمت‌گذار صادق اسلام و مذهب و حقه جعفری و حامی واقعی ولایت در مبارزه با فرقه‌های ضاله سربازی خدوم برای امام زمام(عج) بود.

 

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این مراسم اظهار کرد: تکریم عالم دینی تکریم علم است و ترغیب جامعه به سوی علم و اندیشه است و تکریم انسان عالم ایجاد نشاط و هیجان در ساحت علم و اندیشه است.

وی گفت اگر این عالم فقیه و ادیب و متکلم باشد نشان از فرازمندی دارد که جامعه باید با او آشنا شود و این عالم کسی است که شاگرد امام راحل بوده و همراه و یار امام حاضر است.

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه با بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله ملک حسینی افزود: این عالم در راه ولایت فقیه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و عالمی است که آموزش حریت به جامعه می‌دهد و آن‌گاه که حق با مردم است دفاع از حق آن‌ها می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: این کنگره کنگره تکریم جهاد و مبارزه است که باید از همه کسانی که برای برگزاری این کنگره تلاش کردند تشکر کنم.

در ادامه آیت‌الله دکتر احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان بخشی از ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم با بیان توجه آن عالم ربانی اظهار کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی یکی از مبلغان بزرگ مکتب جعفری بود که همه ساله در سالروز شهادت امام جعفر صادق در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های روشنگرانه را برگزار می‌کرد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با بیان این که مردم را باید هدایت کرد افزود: باید به مردم کهنه پرستی و کورش پرستی و این گونه موارد را تبیین کرد و به مردم گفت که در دوره انوشیروان چگونه با کفاشی که می‌خواست فرزندش درس بخواند رفتار کرد.

وی با بیان این که اسلام آمد و ما را آگاه کرد افزود: باید تاریخ را در دوره پادشاهان خواند با مردم چگونه رفتار می‌شد و اسلام آمد و مردم را از مصیبت‌ها رها کرد.

بهشتی افزود: اسلام مردم را از بدبختی رهانید و الان عده‌ای استخوان‌های پوسیده را به دست گرفته‌اند.

وی با بیان این که به آن آدم انحرافی مطالبی را متذکر شدم افزود: در مکتب ایرانی که آن آقا مطرح می‌کرد چه چیزی بود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله ملک حسینی نیز با مکاتب انحرافی مقابله می‌کرد و در این راه مجاهدت می‌کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت