پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 آبان 1396 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 25478

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

زمان شناسی و شناخت انحراف از ویژگی‌های آیت الله ملک حسینی بود

سیدضیا هاشمی گفت: تجربه نشان داده که هرگاه جامعه اسلامی بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته‌اند به تعالی رسیده و کمتر دچار لغزش‌ها و چالش‌های متفاوت شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمان شناسی، شجاعت و شناخت انحراف از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت الله سید کرامت ملک حسینی (ره) نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بود.

به گزارش صدای جنوب،سید ضیاء هاشمی روز پنجشنبه در کنگره ملی نکوداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی در یاسوج اظهار داشت: این عالم ربانی جوانمرد، صلح طلب بود و هنگام نقد قدرت و کج روی‌ها لکنت زبان نداشت.
وی عنوان کرد: بزرگان، شخصیت‌ها و عالمان دینی بهترین مسیر برای اعتلای جامعه اسلامی هستند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز جامعه اسلامی و جوانان این مرز و بوم بیش از هر زمان دیگری نیازمند این اسوه‌ها و الگوهای ارزشمند دینی، علمی، فرهنگی و مذهبی هستند.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده که هرگاه جامعه اسلامی بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته‌اند به تعالی رسیده و کمتر دچار لغزش‌ها و چالش‌های متفاوت شده است.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: هرگاه جامعه از بزرگان و عالمان دینی و علمی خود فاصله گرفته و جایگاه و شخصیت این مفاخر نیز مغفول مانده و یا به حاشیه رانده شده باشد جامعه دچار آسیب شده است.
وی ابراز داشت: این اسوه‌ها و الگوهای دینی و علمی در میان فشارها و سختی‌های روزگار همواره خود را حفظ کرده و مشی و مسیر درست و واقعی خود را فراموش نمی‌کردند.
هاشمی یادآور شد: عالمان و بزرگان دینی بهترین و مناسب‌ترین معیار و استانداردهای مشخص در زمینه سبک زندگی دینی و اسلامی هستند.
وی قدرشناسی و تکریم علما، بزرگان و شخصیت‌های دینی و علمی در ایران اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: عالمانی که در فراز و فرود زندگی مشی درست را فراموش نمی‌کنند امروز نیز مرجع اجتماعی و فرهنگی و بهترین سرمشق این جامعه هستند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری دنبال الگوهای واقعی خود است و حوزه و دانشگاه باید این اسوه‌ها را معرفی و زمینه قدرشناسی علما و مفاخر را فراهم کند.

رئیس دانشگاه یاسوج و دبیر این کنگره نیز گفت: ۱۵ مقاله از مجموع ۲۵ مقاله ارسالی به دبیرخانه نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در این استان برای ارائه تأیید شده است.
محمودرضا رحیمی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره ملی شناخت بیش از پیش شخصیت برجسته عالم ربانی، مجاهد نستوه و فقیه عالیقدر آیت الله ملک حسینی و آشنایی با فضیلت‌های متنوع و گستره این عالم فرزانه در حوزه‌های گوناگون است.
نخستین کنگره ملی نکوداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده سابق و فقید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی، مذهبی، حوزوی، فرهنگی، دانشگاهی و اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار شد.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری سال ۱۳۰۳ در خانواده‌ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
این عالم ربانی ۱۲ آبان سال ۱۳۹۱ در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت