پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 آبان 1396 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 25488

مهم ترین عناوین خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

رهبر عزیزمان از ابتدا فرمودند نسبت به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستند و در این هفته مرز مذاکرات را مشخص کردند و فرمودند امکان دفاعی کشور قابل مذاکره وچک وچانه زدن نیست.

پایگاه خبری صدای جنوب :

مهم ترین عناوین خطبه های ائمه جمعه استان در زیر می آید.

 

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.

 

امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.

وی در خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.

کیانی‌اصل به شهادت حسین فهمیده اشاره و عنوان کرد: ملتی که عشق و شهادت در دل کوچک و بزرگش موج می‌زند آسیب نخواهد دید و این ملت را از هیچ چیزی نمی‌توان ترساند و دشمن هم فهمیده که این ملت ترسی ندارد و امروز نوجوانان بسیجی و دانش آموزان بسیجی امیدهای آینده ایران اسلامی هستند که باید اینها درست تربیت شوند.

امام جمعه سوق به اربعین حسینی و حضور مردم اشاره و بیان کرد: اربعین آینه‌ای است در برابر چشمان میلیون‌ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرم نقش می‌بندد و این حرکت اعتراف بر عظمت آن تعظیم کنند و مردمی که عاشقانه این مسیر را پیاده می‌روند و از مسوولان می خواهیم که زمینه حضور مردم در مراسم اربعین را تسهیل کنند.

وی با تقدیر از بیانات استاندار جدید استان در جلسه شورای اداری استان خاطرنشان کرد: بیانات و صحبت‌های امید را در دل این مردم برای جلوگیری از تبعیض و رسیدن به حقشان زنده کرده و چند نکته را به استاندار محترم یادآور می‌کنم.

کیانی‌اصل افزود: ابتدا قطعا برای پیگیری این بیانات با مخالفت افرادی و سنگ اندازی گروهی که به دنبال منافع شخصی، قومی، قبیله ای و حزبی هستند مواجه می‌شوید ولی بدانید که این مردم انقلابی و شهید پرور از شما حمایت خواهند کرد و تریبون نماز جمعه هم تا زمانی که بر این مواضع پایبند هستید از شما حمایت خواهد کرد در خصوص استخدام‌های بی‌ضابطه فرمودید در استان که ائمه جمعه چندین بار در خطبه‌ها این فریاد را زدند ولی گوش شنوا نبود و از حضرتعالی می خواهیم کسانی که بدون ضابطه و فقط قومی و قبیله‌ای به کار گرفته می‌شوند برخورد کنید.

کیانی‌اصل ادامه داد: مردم هم بدانند که شما در اجرای قانون و مواردی که فرموید ملاحظه‌ای هیچ کس را ندارید و فقط به دنبال اجرای قانون و احقاق حق هستید و فرمودید که مدیران ضعیف باید کنار روند و قطعا اگر مدیران ناتوان و ضعیف کنار روند هم به نفع مردم و هم به نفع نظام اسلامی و هم به نفع دولت تدبیر و امید و هم به نفع حضرتعالی است و در پایان به نفع این استان است و انتظار داریم بر روی بیاناتی که فرمودید و شایسته مدیر تراز انقلابی است با جدیت پیگیر باشید و آنها را اجرایی کنید.

***

حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر بیان کرد: یکی است پدیده های اجتماعی که باید باشعارها و کلمات امام ع شناخته شود، نهضت عظیم عاشورا است.

 

وی با اشاره به  مجالس حسینی افزود: شعارها در مجالس امام حسین(ع) باید شعار حسینی باشد نه شعار های تحریف کننده .

 

خطیب جمعه چرام در ادامه خطبه اول اضافه کرد:شعار امام حسین ع  شعار عزت است فریاد برسر ظالم است .این فریاد ومبارزه با طاغوت ها را در همه زمان ها  برای همه آزادی خواهان معلوم کرد.

 

امام جمعه چرام با اشاره به کلام” کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا” بیان کرد: اگر متوجه این کلام و سخن زیبا شویم، می توانیم خولی و عمرسعد و عبیدالله بن زیاد عصر حاضر را بشناسیم.

 

حجت الاسلام افشار با اشاره به مجالس امام حسین علیه السلام که برخی افراد به علت عدم اشراف اطلاعات و اهداف این مجالس را ترک می کنند،تصریح کرد: فردی که به خاطر ندانستن،  مجالس امام حسین علیه السلام را ترک میکند، بیان می‌کند که در این جلسه شعار “مرگ بر آمریکا “داده می شود،چه باید کرد؟

 

وی افزود: انسان حسابش را با طاغوت و کفر می‌داند اما با مسلمانی که چنین فکری دارد،چه باید گفت.

 

امام جمعه چرام در ادامه اضافه کرد: شعار عزت و اقتدار در عین مظلومیت امام حسین ع را بشنویم.

 

حجت الاسلام افشار درخطبه دوم اظهار کرد:استراتژی نظام سلطه و در راس شیطان بزرگ این است که آنچه در لیبی و در دوران قذافی اتفاق افتاد، در ایران اسلامی نیز پیاده کند.

 

وی افزود:در سخنان دو هفته پیش  رئیس‌جمهور آمریکا به این مسئله اشاره شد که ایالات متحده به شدت بدنبال پیاده‌سازی مدل لیبی بر روی کشور ایران است.

 

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه قذافی رئیس جمهور لیبی برای رفع تحریم‌ها با آمریکا وارد مذاکره شد، بیان کرد: قذافی برای رفع تحریم ها با آمریکا وارد مذاکره شد که نتیجه این مذاکرات بین لیبی و آمریکا نابودی بنیان هسته ای در ازای وعده رفع تحریم ها بود.هسته ای را تعطیل کرد اما باز هم تحریم ها ل لغو نشد.

 

وی اضافه کرد: قذافی از روی ساده لوحی و اعتماد به شیطان بزرگ بازهم تن به توافق داد و برد موشک ها را کم کرد اما اینبار هم تحریم ها لغو نشد و به بهانه اختلاف بین احزاب لیبی و حقوق بشر  تحریم‌ها لغو نشد.

 

امام جمعه چرام اضافه کرد: رئیس جمهور سابق لیبی در اواخر عمر خطاب به سران ایران و کره شمالی یادآور شد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

 

حجت الاسلام افشار در ادامه گفت: در سنوات گذشته نیز مشاهده کردیم لیبی به واسطه نابودی هسته ای و موشک های خود دیگر قدرت دفاعی قابل توجهی نداشت و مورد هجوم آمریکا قرار گرفت و قذافی نیز سرنگون شد.

 

وی گفت: حال ایالات متحده با تحریم که به صورت مستقیم فعالیت سپاه و برنامه موشکی ایران را هدف می‌گیرد، به دنبال از بین بردن توان موشکی ایران است تا هم  هسته ای را تعطیل کرده باشد و هم توان موشکی.

 

خطیب جمعه چرام با اشاره به بیانات متعدد رهبر معظم انقلاب اظهار کرد رهبر عزیزمان از ابتدا فرمودند با مذاکره با آمریکا خوشبین نیستند و در این هفته مرز  مذاکرات را مشخص کردند و فرمودند امکان دفاعی کشور قابل مذاکره وچک وچانه زدن نیست.
***

حجت الاسلام پژمان خطیب جمعه سرفاریاب بااشاره به ایه ۲۶۴سوره بقره بیان کرد:ای کسانیکه ایمان اورید صدقات خود را با منت واذیت باطل نکنید مثل ان کسی که مال خود را از روی ریا به مردم انفاق کند ایمان به خدا و روزقیامت نیاورده است.

 

خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به روایت دردین اسلام اشاره وعنوان کرد: صدقه  دادن مستحب است حتی برای ان مقدارتعیین نشده تاهرکس به اندازه توانش این کارراانجام دهدومی تواندبااندک چیزی به این دستورالهی عمل کند.

 

پژمان ادامه داد:درایات وروایات به صدقه دادن درپنهان سفارش شده است زیرااولااین عمل عاری ومصون ازریاست ثانیاشخص مستمند دیگرموردخجلت واقع نمی شود.

 

امام جمعه سرفاریاب بااشاره به  ۵ابان شهادت امام حسن مجتبی وروزبزرگداشت سلمان فارسی اظهارداشت:طلایی ترین دوره امامت ۴سال ونه ماه خلافت امیرالمومنین (ع)وهمچنین شش یاهفت ماه خلافت امام حسن (ع)می باشد.

 

پژمان ادامه داد: امام حسن(ع)،امام جهادوسیاست می باشدکه هیچگاه خودراازمیدان سیاست کنارنکشید.چون هیچ وقت ازحقوق خداوندگرفته تاحقوق انسان هاچه زنده ویامرده هیچ کدام رانادیده نگرفته زیرایابه ان شفارش نموده ویابه ان عامل بوده است.

 

سیدفرج الله پژمان به ۱۰صفرشهادت محمدحسین فهمیده وروزنوجوان اشاره وعنوان کرد:حسین فهمیده باحضورش درجنگ وطریقه جنگیدنش وشهادتش درس استقامت وایستادگی رابه همه داده شدوثابت کرندکه سن کم مانع جهادوازخودگذشتگی نیست.

***

امام جمعه موقت یاسوج گفت: راهپیمایی اربعین وحدت‌بخش و دشمن‌شکن است لذا باید همه ساله با شکوه فراوان برگزار شود.

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار کرد: تجمع بزرگ عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین حسینی در واقع پاسخی به یاوه‌گویی‌های استکبار است.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: اربعین و برنامه‌های آن بصیرت‌بخش است که هر ساله باید بهتر از سال قبل برگزار شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم با بیان اینکه باید این راهپیمایی هر چه با شکوه‌تر برگزار شود، افزود: راهپیمایی اربعین وحدت‌بخش و دشمن‌شکن است لذا باید همه ساله با شکوه فراوان برگزار شود.

وی به سالروز شهادت مصطفی خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امام راحل این حادثه را از الطاف خفیه الهی دانست.

امام جمعه موقت یاسوج همچنین در خطبه‌های امروز با تسلیت سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی به برگزاری کنگره ملی آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی اشاره کرد و گفت: آن عالم ربانی و مجاهد فی سبیل‌الله حق بزرگی بر گردن همه ما داشت و مبارزات ایشان قبل از انقلاب هرگز فراموش نمی‌شود.

موسوی‌اعظم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز به برگزاری کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) اشاره و از دانشگاه یاسوج تقدیر کرد و گفت: مقاله‌های خوبی به دبیرخانه کنگره ارسال شد و علما و اندیشمندان و شخصیت‌های بزرگی در کنگره شرکت کردند.

***

همبستگی مسلمانان از ویژگی‌های اربعین حسینی است

امام جمعه موقت دیشموک گفت: هم‌بستگی و اتحاد میان افراد مسلمان از خصوصیات اربعین حسینی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مردم به تقوای الهی به برگزاری اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: شور حسینی یکی از ویژگی‌های خاص زیارت اربعین حسینی است که این حضور بیش از ۳۰میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نشانه شور حسینی افراد است و دیگری این حضور ترس و لرزه را به اندام دشمن می‌اندازد.

وی گفت: حضور حماسی مردم در این راهپیمایی سرآغاز یک قیام است و با این حرکت انسان می‌فهمد زمانی فرا می‌رسد که به دست همین افراد عدالت در دنیا پیاده بشود و یزید یزیدیان در هر زمان نابود شدند.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: هم‌بستگی و اتحاد میان افراد مسلمان از دیگر خصوصیات اربعین حسینی است و این راهپیمایی می‌تواند اتحاد بین عراق و ایران را بیشتر کند.

حجت‌السلام راوند در ادامه با اشاره به روایتی، تصریح کرد: با توجه به اینکه حضرت امام حسن عسکری فرمودند؛ یکی از علامت‌های انسان‌های مومن حضور در اربعین حسینی و کربلا رفتن است پس باید در رفتن به زیارت کربلا در همایش پیاده‌روی شرکت کنیم که ثواب زیادی دارد.

وی افزود: اگر کسی سه سال بدون عذر ولی فقیر باشد به زیارت کربلا نرود دین آن مشکل دارد و یک روایت است پس وظیفه ما فراهم آوردن زمینه مناسب برای زیارت و رفتن به کربلا است.

امام جمعه دیشموک در ادامه به مناسبت‌های این هفته اشاره کرد و گفت: امروز روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت و الگوی اخلاقی مناسبی برای تک‌تک ماست.

راوند با اشاره به خصوصیات بارز این امام بزرگوار، افزود: حضرت امام حسن مجتبی(ع) کسی بود که حتی در حال گرفتن وضو از ترس مفاصلش می‌لرزید و رنگش زرد می‌شد و دلیل این کار ترس از خداوند متعال بود. آن حضرت(ع) با عبادترین اشخاص و زاهدترین فرد در زمان خودش بود پس ما باید به امام حسن مجتبی(ع) اقتدا کنیم و از سیره عملی امامان درس عبرت بگیریم.

امام جمعه دیشموک با اشاره به روز یک‌شنبه ۷ آبانماه شهادت عمار یاسر گفت: عمار یاسر یار پیامبر و حضرت علی(ع) معیار حقانیت بود که در جنگ صفین به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: عمار یاسر طرفدار جبهه حق و حقانیت بود و از خصوصیات بارز این یار بزرگ پیامبر این بود که در هر جنگی که شرکت می‌کرد طرفدار حق و حقیقت بود و عمار معیار حقانیت بود.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک به چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله طباطبایی خار در چشم دشمنان بود و به دست منافقان کوردل به شهادت رسید و ۴۰ اثر برگزیده و گرانبها از وی برجای ماند.

وی از خصوصیات شهید حسین فهمیده جوان بسیجی سخن گفت و عنوان کرد: ۸ آبانماه شهادت حسین فهمیده دانش‌آموز بسیجی است که این روز را به همین مناسبت به نام بسیج دانش‌آموزی نامیدند و به فرمایشات رهبری، رهبر آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که نارنجک بر کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و شهید شد.

حجت‌السلام راوند افزود: ملتی که عشق به شهادت در دل کوچک و بزرگشان باشد و موج بزند آسیب نمی‌بیند.

وی گفت: هر موقع به شهدا اقتدا کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم و به شهدا توجه کنیم واقعا پیروز هستیم و امیدوارم که شهید حسین فهمیده الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان باشد.

***

امنیت قابل مذاکره نیست
امام جمعه لنده با اشاره به غیر قابل مذاکره بودن مسائل دفاعی و امنیتی گفت: رهبری و ملت ایران به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد بر روی مسائل دفاعی و امنیتی کشور مذاکره صورت پذیرد چراکه که این مهم ارتباطی به دیگران ندارد.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با دعوت نمازگذاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: توجه به تقوا و پرهیزگاری مسیر سعادت و خوشبختی مؤمنان بوده که باید در جوامع اسلامی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار افسران و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با رهبر معظم انقلاب افزود: امنیت و اقتصاد دو محور اساسی سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری بوده است.

امام جمعه لنده با اشاره به ضرورت امنیت در جامعه تصریح کرد: هیچ فعالیت و توسعه‌ای در جامعه بدون وجود امنیت تحقق نخواهد یافت و این مهم می‌تواند بستری برای رشد همه عناصر قدرت و پیشرفت در جامعه باشد.

محمودی‌اصل یادآور شد: دنیا از پیشرفت و اقتدار و امنیت ایران اسلامی به ستوه آمده چراکه امروزه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف به خصوص حوزه نظامی به توانمندی رسیده که دشمنان نیز به توانمندی‌های آن اذعان دارند.

وی در ادامه خطاب به کسانی که با بازی کردن با الفاظ می‌خواهند بر سر مسائل دفاعی و امنیتی مذاکره کنند خاطر نشان کرد: کسانی که به فکر مذاکره بر سر مسائل امنیتی و دفاعی هستند خوب بدانند که رهبر و ملت ما به هیچ وجه اجازه مذاکره بر روی مسائل امنیتی و دفاعی را به هیچ قدرتی نخواهند داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با اشاره به توانمندی‌های موشکی و دفاعی خاطر نشان کرد: توانمندی‌های موشکی ما چالش‌های فراوانی را برای دشمنان به همراه داشته که این امر آنها را به واکنش و شبهه افکنی وادار ساخته است.

محمودی اصل به دلایل گستاخی دشمنان علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: هرگاه در مسأله‌ای احساس ضعف کرده‌ایم، دشمن از آن به دید یک فرصت برای ضربه زدن به خودمان استفاده و گستاخی‌هایی علیه این ملت روا داشته ولی موضع اقتداری ما باعث ناکامی آنها شده است.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد منهای نفت به تذکرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و گفت: رهبر معظم انقلاب ۲۵ سال پیش موضوع اقتصاد منهای نفت را مطرح فرمودند و به مسؤولان یادآور شدند که باید به دنبال جایگزینی مناسب برای توسعه اقتصادی کشور باشند چراکه این وابستگی افتصاد ما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

امام جمعه لنده با اشاره به ضرورت تربیت انسان‌های بصیر و آگاه در جامعه اسلامی اشاره و ادامه داد: شخصیت‌هایی همچون عمار یاسر برای جوامع اسلامی ناشناخته ماندند، ما باید الگوهایی همچون عمار را برای تربیت جوانان و نسل آینده کشور مورد بررسی قرار داده و شخصیت‌ آنها را معرفی کنیم.

محمودی اصل تصریح کرد: شجاعت، صبر و صداقت و ولایتمداری عمار او را به چنان جایگاهی رسانده که در مکتب تشیع از این یار ولایت به عنوان مبنای حقانیت یاد می‌شود.

خطیب نماز جمعه لنده با اشاره به جمله این عمار رهبر معظم انقلاب بعد از حوادث فتنه ۸۸ اشاره و گفت: نخبگان و خواص جامعه باید در تبیین جایگاه و روشنگری جامعه بدون توجه به مسائل سیاسی و جناحی عمل کنند و قبل از آنکه دشمنان بتوانند به اهداف شوم خود در جهت خدشه‌دار کردن جایگاه ولایت فقیه دست یابند جامعه را در برابر نقشه‌های دشمن ایمن‌سازی کنند.

وی به تلاش دشمنان برای خدشه‌دار کردن جایگاه ولایت فقیه اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها نقشه‌ها و توطئه دشمنان را قبل از شروع خنثی نمودند و دشمنان از تیزبینی و درایت رهبری نگران است.

محمودی اصل به هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده اشاره و گفت: امروز جامعه اسلامی بیش از گذشته نیازمند تربیت جوانان انقلابی همچون شهید فهمیده بوده و هر خانواده باید یک محمد حسین فهمیده تربیت کند.

***

گام برداشتن در راه برجام موشکی خیانت به مردم و خون شهداست

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: کسانی که دوباره بخواهند باب گفت‌وگو درباره موشک‌ها را آغاز کنند یا زمینه‌سازی کنند از نظر ملت ایران خائن به خط امام، انقلاب، نظام و رهبر هستند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی به وضعیت برجام اشاره و عنوان کرد: کشور ما در برجام دچار خسران شد و ما نتوانستیم به خواسته‌هایمان برسیم هر هفته بعد از برجام کشور ما و نهادهایی از کشور ما تحریم می‌شوند و امروز بر اثر برجام دشمن پرروتر شد و طمع بیشتری دارد و به دنبال مهار قدرت دفاعی ایران اسلامی است.

صلواتی تاکید کرد: اروپا هم در این قضیه همراه و یاور آمریکا است و برجام موشکی یک گفت‌وگو نیست این برای مهار و توقیف قدرت دفاعی کشور است و این یک تحمیل است همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امکان دفاعی کشور قابل مذاکره نیست و این برجام موشکی یک تحمیل است و ایران اسلامی و این امت حسینی زیربار این تحمیل نمی‌روند.

وی گفت: کسانی که دوباره بخواهند باب گفت‌وگو درباره موشک‌ها را آغاز کنند یا زمینه‌سازی کنند از نظر ملت ایران خائن به خط امام، انقلاب، نظام و رهبر هستند.

امام جمعه قلعه رئیسی به شهادت عمار یاسر اشاره و بیان کرد: عمار یاسر در زمان عثمان به دلیل صراحت و صداقت و در دفاع از علی(ع) کتک می‌خورد و معاویه خواستار ترور عمار بود و عمار دارای صفات والایی مثل ایمان، صبر، شجاعت بود و حرکتش بر مدار حق و ولایت و ولایت پذیری و ولایت یاوری بود و عمار برای همه رهروان حق الگوست.

صلواتی به روز ۸ آبان شهادت محمدحسین فهمیده اشاره و خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در مدارس برای جذب و اعزام دانش‌آموزان واجد شرایط به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل فعال شدند که نقش دانش آموزان و معلمان و فرهنگیان بسیجی ستودنی است و در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۵هزار نفر از دانش آموزان به دفعات مکرر به جبهه اعزام شدند که ۳۶ هزار نفر شهید تقدیم دفاع از انقلاب اسلامی کردند.

وی یادآور شد: هدف این است که دو نهاد فرهنگی بسیج و آموزش و پرورش بتوانند دانش‌آموزانی هم تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنند و بتوانند شهیدان دفاع مقدس را به عنوان الگوهای ممتازی به دانش‌آموزان معرفی کنند و بتوانند حسین فهمیده‌ها تربیت کنند و دانش‌آموزانی مومن، پاک، متدین، ولایت باور و ولایت مدار تربیت کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان به شهادت آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز و اولین شهید محراب توسط منافقین اشاره کرد.

***

امروز همه دنیا فهمیدند ایران اهل منطق و گفت‌وگو است

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به اینکه پیشرفت ایران اسلامی مبنی بر مسائل امنیتی است، گفت: امروز همه دنیا فهمیدند ایران اهل منطق و گفت‌وگو است.

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: انسان‌های باتقوا کسانی هستند که دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند و نسبت به افراد جامعه ایثار و از خودگذشتگی نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت دهدشت افزود: اگر فرهنگ انفاق و ایثار در هر جامعه‌ای پیاده شود، آن جامعه آباد و موفق خواهد شد.

وی تفریح‌های بی‌اندازه برخی افراد به کشورهای خارجی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر نصف این افراد این همه هزینه را در داخل کشور استفاده می‌کردند، شاهد این‌ همه جوان بیکار نبودیم.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه هنوز فرهنگ ایثار و انفاق آن‌گونه که باید در جامعه ما جا نیفتاده است، گفت: اگر انسان‌ها از مال خود در راه خدا انفاق نکنند قطعاً مجازات خواهند شد.

خطیب موقت دهدشت در خطبه دوم ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، مناسبت‌های هفته پیش‌رو را یادآور شد و با اشاره به شهادت شهید محمد‌حسین فهمیده، اظهار داشت: انسان‌ها باید قدر جوانی خود را بدانند و از آن به بهترین شکل ممکن در راه خدا استفاده نمایند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به شهادت اولین شهید محراب «آیت‌الله قاضی طباطبایی» گفت: ما باید قدر علمای خود را بدانیم چرا که اگر همین علما نبودند اسلام به دست ما نمی‌رسید.

وی اظهارات رییس جمهور آمریکا در قبال کشورمان را یادآور شد و با بیان اینکه امروزه همه کشورهای عربی منهای عربستان به‌سوی ایران اسلامی تمایل پیدا کرده‌اند، گفت: همه این‌ها حاکی از تبعیت مطلقه از ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت دهدشت با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب که دشمن بداند مسائل امنیتی ما قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست، پیشرفت ایران اسلامی را مبنی بر مسائل امنیتی دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا فهمیدند ایران اهل منطق و گفت‌وگو است.

 

***

دولت آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد
امام جمعه گچساران گفت: در سراسر ایران اسلامی قطعا در سایر بلادها هم مرسوم شده است و چندین موکب پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) را بر عهده دارند و در یک کلمه بخواهم بگویم امروز سفره ابا عبدالله(ع) در تمام جهان پهن شده است.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، اظهار کرد: رهبری در این مراسم فرمودند برای هر مملکتی اول آنچه که مهم است امنیت و بعد از امنیت بحث اقتصاد و معیشت مردم است.

امام جمعه گچساران ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه فرمایشات خود بیان فرمودند، دولت و ملت باید دست به دست هم دهند و تلاش کنند بحث مشکل اقتصاد مملکت را با توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) حل کنند و به داخل کشور باید توجه داشت و به بیرون نباید چندان امیدی داشت.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند امروز انقلاب اسلامی نه تنها در خاورمیانه بلکه در اقصی نقاط عالم نفوذ کرده است و دنیا فهمید که ام القرای نجات بشر، ایران اسلامی است.

حجازی با بیان اینکه همان گونه که رهبری فرمودند امکان دفاعی کشور قابل مذاکره و قابل چک و چانه زدن نیست، اذعان کرد: یعنی هم دشمنان خاطر جمع باشند و هم درون کشور کسی نباید حتی فکر این موضوع را بکند.

وی با اشاره به سخنان اخیر تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران اسلامی،گفت: تیلرسون گفته بود که واشنگتن به دنبال تغییر نظام ایران از طریق صداهای مدرن داخل این کشور است و آمریکا می ‌خواهد نظام جمهوری اسلامی را با تقویت تروریست‌ها و افراد معدودی که داخل کشور می‌فرستند از بین ببرد.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه شما دولتمردان آمریکایی در حال حاضر پایتان بروی پوست خربزه قرار دارد، ابراز کرد: دولت آمریکا در حال حاضر در سراشیبی سقوط قرار دارد و دنیا بیدار شد و فهمید که ایران می‌تواند بشریت را نجات دهد و شما آمریکایی‌ها به فکر نجات خود باشید.

حجازی ادامه داد: اخیرا وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفته بود اگر تلاش‌های بین المللی برای اصلاح برجام نتواند مانع دستیابی ایران به توان هسته‌ای شود اسرائیل اقدام نظامی یک جانبه می‌کند، که باید گفت یک وقتی در ایام مذاکرات گفته بودند که با هواپیما مراکز هسته‌ای ایران را منهدم می‌کنیم که ما گفتیم هواپیما در کجا فرود خواهد آمد؟ در حالی که اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی در یاسوج عنوان کرد: این کنگره بسیار وزین و پرمحتوا برگزار شد و در این مراسم شخصیت‌های بزرگی از اقصی نقاط کشور تشریف فرما شده بودند و در خصوص شخصیت بزرگ مرحوم آیت‌الله ملک حسینی نکات بسیار جدیدی را بیان کردند.

حجازی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: امروز از شرق و غرب عالم روز اربعین عظمتی در عالم بلانظیر است، جمعیتی تقریبا ۳۰ میلیون نفری را کجا می‌توان مشاهده کرد تا قبل از اربعین بزرگترین اجتماع جهانی حج بود آن هم با ۳ میلیون اما امروز این اجتماع ۱۰ برابر حج است.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: در سراسر ایران اسلامی قطعا در سایر بلادها هم مرسوم شده است و چندین موکب پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) را بر عهده دارند و در یک کلمه بخواهم بگویم امروز سفره ابا عبدالله(ع) در تمام جهان پهن شده است.

وی با اشاره به مراسمات پنج شب آخر ماه صفر خاطرنشان کرد: ان شاءالله پنج شب آخر ماه صفر را همانند پنج شب آخر محرم روضه و مراسمات عزاداری خواهیم داشت که هم مسوولان و هم مومنین برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسمات پای کار بیایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت