پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1396 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 25575

معرفی ۸ شهرداری کهگیلویه وبویراحمد به دستگاه قضایی

به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی ۸ شهردار کهگیلویه و بویراحمد به مراجع قضایی معرفی و جریمه شدند.

پایگاه خبری صدای جنوب :

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در نشستبا شهردار یاسوج گفت: ۸ شهرداری از شهرهای ۱۷ گانه استان به دلیل  رعایت نکردن مسائل زیست محیطی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
به گزارش صدای جنوب، اسد اله هاشمی افزود:ما با شهردار و شورای قبلی تعامل داشتیم اما گلایه‌هایی هم از آنها داریم زیرا نسبت به ایجاد مبلمان شهری و دیگر زیرساخت‌ها توجه داشتند اما به مهمترین مساله  زیست محیطی شهر یعنی پسماندها و زباله‌های عفونی نگاهی نداشتند.
هاشمی با تاکید بر اینکه رها شدن بسیاری از پسماندها به ویژه زباله‌های عفونی نگرانی ما را در حوزه پسماندها در یاسوج دوچندان کرده است، ادامه داد: ۸ شهردار استان از جمله شهردار یاسوج در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی شدند که رای ۱۲ میلیون جریمه ای برای آنان صادر شد و ما خواستار جریمه نبودیم و خواسته ما حل معضل است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در دو پشته دشتروم روزانه ۳۰۰ تن زباله دفن می شود که با ایجاد کارخانه بازیافت این مشکل حل می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت بازیافت زباله برویم گفت: مشکلات دیگری هم در شهر یاسوج  هست اما اولویت ما  پسماندهای دو پشته دشتروم و وضعیت رودخانه بشار است.
وی با اشاره به اینکه کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی مشکل دیگر پسماند حوزه یاسوج بوده به خصوص دندانپزشکی ها و رادیولوژی ها که خطرناک ترین زباله ها را دارند اضافه کرد: پسماند آنها با پسماندهای عادی مخلوط شده که خلاف قانون است و زباله های این مراکز ابتدا باید بی خطر شوند سپس در محل مخصوصی به عنوان محل زباله ویژه که یک هکتار از ۱۶ هکتار دوپشته به آن اختصاص یافته دفن شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت