پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1396 ساعت 15:08:: شناسه خبر: 25581

در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری گچساران مطرح شد

حجت الاسلام مزارعی:گچساران تا پایان سال به شهر امن کشور تبدیل شود/شنیدن صدای گلوله مجاز و غیر مجاز پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام مزارعی با بیان اینکه ایجاد امنیت باید در وهله اول کاری خود قرار دهید، بیان کرد: بعد از این تغییر دیگر نباید بشنویم که صدای اسلحه کسی موجب برهم زدن آرامش و امنیت شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب :

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان گچساران که با حضور اعضای حفاظت استان، اعضای شورای تامین و شورای اداری در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای عدالت کار بسیار دشواری است که بر دوش قضات گذاشته شده است.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در قانون ۱۵۶ قانون اساسی در همان واژگانی که قانون گذار در ابتدای این اصل به کار برده است این است که مسوولیت دستگاه قضایی اجرای عدالت است.

وی  با بیان اینکه در ارتباط با شان قاضی و جایگاه قضاوتمنسب القضا چه جایگاهی دارد، بیان کرد:  امیر المومنین به عنوان معصوم اول و به عنوان شهید راه عدالت یاد کنیم که  ما هم در خطاب مردم کرسی امیر المومنین را اشغال کرده‌ایم.

مزارعی  با اشاره به جایگاه قضاوت گفت: جایگاه قضاوت جایگاهی بالایی است  و رسالت حق رسالت بزرگی است اجرای حق  و اجرای عدالت کار بسیاری دشواری است عدالتی که امیرالمومنین در آن راه به شهادت رسید و چه مشقت‌هایی را تحمل کرد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه قانون ما در ماهیت  برگرفته از شریعت است، بیان کرد: هر چند قانون مجازات و قانون مدنی ما برگرفته از شریعت و فتوای فقها و فرمایشات بزرگان است اما شکل کار ما شکلی است که در قانون امروزی دنیا قوانین به این صورت است و قوانین ما قطعا مورد قبول برخی از بزرگان و صاحب نظران نیست  اما اینکه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان  در اختیار گذاشته است.

وی با بیان اینکه نقص در قوانین شکلی وجود دارد  اما در قوانین  حقوقی ما نواقصی  وجود ندارد، ابراز کرد:  و اما مشکلات و مشکلات کم و معدودی که وجود دارد برگرفته از شریعت اسلام است.

مزارعی ادامه داد: عدالتی که موجب حیات بشر و تداوم زندگی بشری است لازمه اجرا و ایجاد آن در جامعه نیازمند بستری  مناسب در جامعه است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امنیت در جامعه وجود نداشته باشد هیچ یک از ما نمی‌توانیم زمینه اجرای عدالت را فراهم کنیم  و ما باید بتوانیم بستری با آرامش و امنیت در جامعه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در زمینه امنیت عنوان کرد:  مقام معظم رهبری فرموده است امنیت از نان شب واجبتر است.

مزارعی در ادامه با تقدیر و تشکر از غلامپور رئیس سابق دادستان شهرستان گچساران گفت:  در طول مدت مدیریت در حوزه مدیریت در شهرستان گچساران به احسن وجه تلاش کرده و با دلسوزی تمام و با در نظر گرفتن قوانین عدالت همه تلاش و مسائل را در نظر داشته  و در احسن وجه خدمت کرده است.

وی  در ادامه با اشاره به دادستان جدید شهرستان گچساران آقای امیر حمزه بازیار عنوان کرد: وی از قضات فاضل، قاطع، مدیر و مدبر و کسی که من از آن توقع دارم در شهرستان گچساران یک تحولی ایجاد کند.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد:  هر تغییری در شهرستان باید یک تحولی در آن ایجاد شود  و این جابه جایی باید موجب شود  که یک گام ما به جلوتر برویم.

وی  گفت: اصل جابه جایی مانند آن است که با یک تدبیر و اندیشه جدید وارد یک عرصه شود  و مانند یک گردان تازه نفس وارد عرصه  و در مقابل با کسانی که می‌خواهند امنیت و آرامش مردم را برهم زنند مبارزه کند.

مزارعی با بیان اینکه ایجاد امنیت باید در وهله اول کاری خود قرار دهید، بیان کرد:  بعد از این تغییر دیگر نباید بشنویم که صدای اسلحه کسی موجب برهم زدن آرامش و امنیت  شده است.

وی با بیان اینکه با این جابه جایی دیگر پذیرفته نیست که در کوچه و خیابان ها، معابر عمومی و یا در پارک‌ها  صدای شلیک گلوله مجاز و غیر مجاز شنیده شود و مورد آزار و اذیت شهروندان شود دیگر این مسئله پذیرفته نیست.

وی با اشاره به دادستان جدید شهرستان گچساران گفت: من از ایشان توقع دارم تا پایان سال شهرستان گچساران به عنوان شهرستان امن در زمینه تامین امنیت در کشور رتبه یک امنیت شود این توقع اینجانب از شما است.

مزارعی خاطرنشان کرد:  دادستان کسی است که جانش در دستش است  و فکر این را نباید کند که در این مکان برود جانش در خطر خواهد افتاد  دادستان باید تا نامش را مجرم می‌شنود تمام کند  و این  اشخاص باید اقتدار داشته باشند.

وی با بیان اینکه دادستان باید به گونه‌ای عمل کند تا مجرم حساب کار را داشته باشد، ابراز کرد: دادستان در تمام عرصه از حقوق عامه گرفته می‌تواند ورود کند.

مزارعی گفت:  دادستان علاوه بر حوزه بازرسی کل کشور می‌تواند در کلیه ادارات و نهادها هر کجا که احساس کند حق و حقوقی از بیت المال و یا افراد حقیقی و حقوقی ضایع شده باشد، ورود کند.

مزارعی با بیان اینکه امروز اهمیت شهرستان گچساران در استان یک اهمیت ممتازی است،خاطرنشان کرد:گچساران  خارج از دستگاه قضایی در درجه ممتازی است باید در دستگاه قضا نیز به این درجه دست پیدا کند.

مزارعی با بیان اینکه اشخاصی که با سلاح گرم و سرد موجب ایجاد ناامنی در جامعه می شوند باید در کمترین فرصت ممکن  به مجازات برسد و به این اشخاص نباید رحم کرد، خاطرنشان کرد: برای کسی که موجب ناامنی در شهر می‌شود قلمتان نلرزد.

وی ادامه داد: باید رضایت مردم در حوزه امنیت ایجاد شود باید همه دستگاه اجرایی و نهادها دست در دست هم دهند و در ایجاد امنیت تلاش کنند.

مزارعی اظهار کرد: مسوولیت دادستانی مسوولیت بسیار سنگینی است،  اسم دادستان موجب امنیت و گاهی اوقات حضور دادستان موجب ایجاد امنیت می‌شود.

وی با اشاره  دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان در ارائه خدمات  گفت:  اگر کم کاری کنند موجب ایجاد ناامنی می‌شود  دادستان در این عرصه هم باید ورود کند و مراقب باشد مجموعه ادارات که به گونه‌ای مردم با آنها در ارتباط هستند  ذره‌ای سهل‌انگاری موجب بروز ناامنی نشود.

مزارعی گفت: در آینده نه چندان دور شهر گچساران شهر نخبه پرور و شهید پرور و دارای منابع اقتصادی بسیاری است انشاالله بتوانیم به عنوان  اولین شهر در حوزه امنیت در کشور تا پایان سال معرفی شود.

وی  خاطرنشان کرد: در پرونده‌هایی که مخل امنیت و جرایم خشن باشد شخصا پیگیری می‌کنم  و در کمترین فرصت عمل خواهیم کرد.

براساس همین گزارش، در این آیین امیر حمزه بازیار به عنوان دادستان شهرستان گچساران معرفی و از زحمات آقای حبیب غلامی‌پور تقدیر و تشکر به عمل آمد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت