پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1396 ساعت 17:08:: شناسه خبر: 25603

بخشدار:

چاه ۲۰۰ متری دیشموک به آب نرسید

طرح حفر چاه آهکی به عمق ۲۰۰ متر با اعتبار افزون بر ۸ میلیارد ریال در دیشموک به آب نرسید.

پایگاه خبری صدای جنوب :

بخشدار دیشموک گفت: این چاه به منظور تامین آب آشامیدنی سالم برای شهروندان دیشموکی در شهرستان کهگیلویه   توسط شرکت پیمانکاری از ۱۵ مرداد امسال آغاز شده و همچنان بی نتیجه مانده است.
به گزارش صدای جنوب،حسن امیریان افزود: برای حفر این چاه آهکی افزون بر هشت میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال بودجه هزینه شده است.
وی افزود: بخش دیشموک یکی از مناطق پرآب در استان کهگیلویه و بویراحمد است که رودخانه آجم، رود ریش، چیلر، لیراب، گندم کار و فارتق از مهمترین منابع آبی این منطقه هستند.
بخشدار دیشموک ادامه داد: برای اجرای این طرح چندین منطقه مورد پیشنهاد بود، ولی برخلاف تصور کارشناسان و ناظران شرکت آب و فاضلاب و به علت کم شدن منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی دسترسی به آب امکان پذیر نشد.
داریوش فقیهی پور رئیس آب و فاضلاب شهری کهگیلویه نیز با بیان اینکه کار کارشناسی و شناسایی مناطقی که باید حفر شوند بر عهده شرکت آب منطقه‌ای بوده است گفت: شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این راستا با معارضات اجتماعی مواجه بود.
براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد چهار شهر یاسوج، مادوان، سوق و دیشموک در این استان دارای تنش آبی هستند که برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی به منظور رفع مشکل کم آبی آن‌ها لحاظ شده است.
سال گذشته ۶ شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، مادوان، سوق، دیشموک، چیتاب و لنده دارای تنش آبی بودند.
کاهش دبی و افت سطح آب چاه کنونی تامین آب شرب شهر دیشموک سبب بالا رفتن برخی املاح در آب چاه شده که گوارایی آن را تحت تاثیر قرار داده است.
بخش ۲۲ هزار نفری دیشموک در شهرستان کهگیلویه افزون بر ۲ هزار مشترک آب دارد.
شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک درخوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت