پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1396 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 25719

فرماندارکهگیلویه :

پدافند غیرعامل الزام همیشگی است /نقش پررنگ فرهنگیان و دانش آموزان در نهادینه کردن پدافند غیر عامل در جامعه

علی پوزش اظهارکرد همانطور که رهبرمعظم انقلاب تاکیدنموده که پدافندغیرعامل بایدسرلوحه کارماباشد تمامی مسئولان ومردم نیز بایداین الزام همیشگی راراعایت کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

باحضوفرماندار وسایرمسیولان  و بههمت جمعیت هلال احمر و اداره اموزش وپرورش، رزمایش پدافند غیرعامل دانش اموزی شهرستان کهگیلویه در هنرستان دارالفنون دهدشت برگزار شد.

در این مراسم، مانور خروج اضطراری در مدارس نیز اجرا ودانش اموزان امادگی خودرانشان دادند.

فرماندار کهگیلویه در این رزمایش با گرامیداشت یادوخاطره شهیدفهمیده و گرامیداشت روز دانش اموز گفت:پدافند غیرعامل یک الزام همیشگی است و قدمتی به دارازی عمر بشر دارد.

علی پوزش گفت: پدافند غیر عامل بستر سازی فرهنگی برای مقابله با دشمن و دفاع در مقابل هرگونه تجاوز و آماده سازی روانی جامعه برای ناکام سازی دشمن در تهاجم به کشور است.

این مسیول گفت: در بحث پدافند غیرعامل باید فرهنگ سازی نهادینه شود و مردم از مزایاى پدافند غیرعامل بهره ببرند و برای همگانی شدن  پدافند غیرعامل درسطح جامعه برنامه ریزی شود.

علی پوزش در ادامه تصریح نمود : پدافند غیرعامل به مفهوم دفاع بدون اسلحه است و به عبارت دیگر، به معنی یافتن راه حلی برای دفاع و رهایی یافتن از مشکلات و تهدیدات طبیعی،غیرطبیعی و بحران زا است.

وی اظهار داشت : جمهورى اسلامى ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایى ممتاز، دارا بودن منابع پرارزش نفت و گاز، نظام اسلامى استکبار ستیز و ورود به عرصه هاى دانش و فنآورى در سند چشم انداز بیست ساله به عنوان یکى از ارکان اصلى ایجاد امنیت مورد توجه بوده است.

پوزش در ادامه گفت: صیانت از خویش و دفاع در برابر تهدیدات و تهاجمات، امری فطری است که عقل و شرع نیز انسان را به آن رهنمون می کند.

فرماندارکهگیلویه جنگ نرم را درسطح جامعه از نیات دشمنان نظام برشمردوگفت دانش اموزان باتحصیل علم میتوانند درمقابل جنگ نرم کشوررامصون نمایند.
علی پوزش اظهارکرد همانطور که رهبرمعظم انقلاب تاکیدنموده که پدافندغیرعامل بایدسرلوحه کارماباشد  تمامی مسئولان ومردم نیز بایداین الزام همیشگی راراعایت کنند.
پوزش ادامه داد برای اینکه کشور دربرابرهرگونه تجاوز امادگی داشته باشد
باید پدافند غیرعامل مورد اموزش درتمامی سطوح قرارگیرد.
فرماندار کهگیلویه افزود:نقش دانش اموزان وفرهنگیان دربحث پدافندغیرعامل موثراست و درنهادینه کردن پدافند غیرعامل فرهنگیان کمک نمایندومردم همواره درهنگام روبروشدن بااین تهدایدات آمادگی لازم داشته باشند  وجامعه نیر ازنظرروانی  آماده باشد.

پوزش درپایان گفت:بایدهزینه  هارابه حداقل برسانیم وامادگی درتمامی شرایط داشته باشیم.

رییس اداره اموزش وپرورش کهگیلویه نیز اظهار داشت:پدافندغیرعامل دربرابر تحرکات دشمنان نقش اساسی دارد.
فروران گفت: بایددربحران ها امادگی داشته باشیم که کمترین آسیب راببینیم و این مستلزم پرداختن به پدافندغیرعامل است.
وی افزود:تقویت بازدارنگی وحفظ تمامیت ارضی واستقلال کشور وایجادروحیه نشاط وامادگی از دیگر نتایج پدافندغیرعامل می باشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت