پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1396 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 25760

در نشست شورای دولت و بخش خصوصی مطرح شد

از انتقاد به نمایندگان مجلس تا اختصاص نیافتن یارانه سود تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان

ظرفیتهای مختلفی برای توسعه در استان وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها برای کمک به توسعه استان استفاده کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: از ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

به گزارش صدای جنوب ، جبار کیانی در جلسه نشست شورای دولت و بخش خصوصی افزود: این شورا تاکنون ۳۱ جلسه و ۱۶۲ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۲۴ مصوبه اجرایی، ۲۶ مصوبه در دست اقدام و ۱۲ مصوبه نیز اجرایی نشده است.

کیانی پور با بیان اینکه شش کارگروه ذیل شورا فعالیت می کنند، اظهارداشت: پیگیری در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی در استان، اعزام هیئت های تجاری به سایر کشورها، پذیرش هیئت های تجاری و معرفی ظرفیت استان نیز در این شورا محقق شد.

وی با اشاره به برخی مصوبات شورا افزود: همکاری با کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در راستای برخورد با معارضات محلی و تبیین شعبه ویژه در این زمینه، تامین لوزام و تجهیزات مورد نیاز سازمان های دولتی از محصولات واحد های تولیدی استان، بررسی و تبیین مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان توسط بخش خصوصی، پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه استان با استفاده از سرمایه های مردمی از جمله برنامه های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

کیانی همچنین تهیه و تنظیم سند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی استان، تشکیل کمیته مشترک دولت و بخش خصوصی به منظور تهیه برنامه اجرایی کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در استان، پیگیری اصلاح بیمه محصولات کشاورزی در استان و انعکاس مشکلات مربوط به ریزگردها در سال های اخیر و تاثیر آن بر باغات و زراعت استان را از دیگر برنامه های این شورا عنوان کرد.

وی برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف آموزشی را از اقدامات انجام شده دانست و بیان داشت: ظرفیتهای مختلفی برای توسعه در استان وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها برای کمک به توسعه استان استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: توسعه اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها و ایجاد اشتغال مولد در استان ضروری  و این مسئله مورد تاکید شورا است.

وی افزود: همچنین ارائه تسهیلات مناسب، با درنظر گرفتن دوره بازپرداخت با مدت بیشتر نیاز است.

کیانی پور با اشاره به حضور کم رنگ نمایندگان مجلس در شورا بیان داشت: حضور نمایندگان می تواند در عملیاتی شدن مصوبات موثر باشد.

این فعال اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات حوزه گلخانه ها و ظرفیت بالای این حوزه از کشاورزی تصریح کرد: تولید گل رز در استان یک ظرفیت بسیار بالا است که در این بخش مشکلاتی در حوزه خدمات رسان و مشکلی در حوزه فرودگاه وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت