پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 خرداد 1395 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 2595

برای ارتباط وتعامل بیشتر بامردم;

محمدباقرشریعتی با وحدت بهبهان می اید

شریعتی گفت : همانگونه که از قبل هم اعلام نموده ام با تمام توان در خدمت منتخب محترم مردم شهرستان با خلوص نیت در کنار ایشان برای توسعه شهرم ایستاده ام .

پایگاه خبری صدای جنوب :

نماینده سابق مردم شهرستان بهبهان درمجلس شورای اسلامی گفت:همانگونه که از قبل هم اعلام نموده ام با تمام توان در خدمت منتخب محترم مردم شهرستان با خلوص نیت در کنار ایشان برای توسعه شهرم ایستاده ام .

به گزارش صدای جنوب،  محمد باقر شریعتی نماینده مجلس نهم مردم بهبهان طی بیانیه ای بر ادامه همکاری و همگامی با منتخب مجلس دهم شهرستان تاکید کرد و همچنان خدمت به مردم را از اولویت برنامه های خود دانست.

بیانیه ی شماره یک محمد باقر شریعتی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی مردم شریف شهرستان های بهبهان، آغاجاری، زیدون، تشان، منصوریه، جولکی و بخش بزرگ حومه :

بنام خداوند جان و خرد

برای شناخت هر چه بیشتر موقعیت جغرافیایی و بافت جمعیتی هر شهر تاریخی، همواره بایست  به مولفه هایی چون هویت های منطقه ای_ محلی ، زبانی یا گویشی آن منطقه و آداب و رسومی که بدان دیار، هویت بخشیده اند مورد توجه قرار داد. دستیابی به این شناخت تنها،  با کنکاش در گذشته تاریخی آن حاصل می شود. بنابراین برای شناخت شهر بهبهان بایست به گذشته تاریخی آن که با نام ارگان پیوند خورده است رجوع کرد .

شهر ارگان از نقطه نظر تمدنی و جغرافیایی همواره از جایگاه مهمی در تاریخ برخوردار بوده است. وجود مناطق دشت، کوهستان و دریا که این ایالت را تشکیل می داد، از لحاظ بافت جمعیتی و فرهنگی و همچنین اقتصادی، موقعیتی متنوع و ممتازی را از دیر باز به این منطقه داده است. وجود راه شاهی در این منطقه در زمان باستان دال بر اهمیت جغرافیایی این شهر است که حد فاصل بین شهرهای استخر و شوش قرار داشت. بنابراین این منطقه چه دردوران باستان و چه در دوران ایران- اسلامی از سویی بعنوان شهری باراندازنشین برای کالاهای تجارتی مناطق دیگر توسط بازرگانان و تجار و از سوی دیگر حلقه اتصال راه های بازرگانی مناطق پیرامونی خود بوده است. در دوره ایران-اسلامی ایالت ارگان بخاطر موقعیت سوق الجیشی خود فراز و نشیب های زیادی را در ادوار تاریخ به خود دیده است زیرا که، نزدیکی به مرکز خلافت بغداد از سویی و کشمکش ها و درگیرهای موجود در جنوب ایران از سوی دیگر، بر این منطقه تاثیرات خود را بر جای گذاشت. اوج شکوفایی این منطقه در دوره اسلامی در زمان حکومت آل بویه است. دانشمند ایرانی ابوالفضل ابن العمید یکی از وزرای برجسته تاریخ ایران، در دوره حکومت آل بویه زمانی والی ارگان  بوده ، او از بزرگان علم و ادب ایران بود که ارگان را به حسن سیاست و تدبیری که داشت بخوبی اداره نمود و آبادان کرد و همچنین از گزارشاتی که ناصر خسرو در سفرنامه خویش به سال ۴۴۴ ه.ق ذکر می کند، نشان از شکوفایی اقتصاد کشاورزی و تجارت در این منطقه بدست می دهد. در این راستا جغرافی دانانی چون مقدسی و استخری نیز از شکوفایی اقتصاد کشاورزی این ناحیه سخن گفتند و از لحاظ تجارتی نیز مقدسی اشاره می کند که این  شهر بارانداز نواحی خوزستان و اصفهان بوده است. اما وجود زلزله در حوالی سال ۴۷۸ ه.ق و حوادث و درگیرهای سیاسی در این قرن باعث گردید که ارگان رو به ویرانی نهاد اما این بلایای طبیعی و انسانی باعث نگردید که این شهر کهن رو به زوال رود و باری دیگر این شهر بازسازی شد و در زمان ایلخانان مغول این ناحیه از حیث جغرافیایی سیاسی موقعیت خود را بار دیگر بازیافت و پس از آن بود که در دوران فترت نام بهبهان در قرن ۸ ه.ق برای اولین بار  پا به عرصه تاریخ گذاشت.

هم اکنون منطقه بهبهان  با داشتن زمین های مستعد کشاورزی از سویی در حوزه اقتصاد کشاورزی وبهینه سازی در مصرف آب در آبیاری اراضی بصورت بارانی و قطره ای و از سوی دیگر در حوزه صنعت با داشتن معادنی که در این منطقه وجود دارد، می تواند در حوزه اقتصاد کشاورزی و صنعت تاثیرات عمده ای را در منطقه ایجاد نماید. در زمینه صنایع دستی کالاهایی که از دیرباز در بهبهان در ادوار گذشته تاریخی تولید می شد که نشان از هویت محلی_ منطقه ای می بود، می توان بار دیگر آنان را احیاء نمود که هم بنوعی جنبه فرهنگی – هویتی و هم تجارتی خویش را در این عرصه تقویت نماید. همچنین با هم مرز بودن با چندین استان قادر است مبادلات و مناسبات  تجارتی و فرهنگی خوبی را با مناطق همجوار برقرار سازد. این منطقه توانایی آن را نیز دارد که در زمینه  صادرات از راه دریا « چون وسعت جغرافیایی ایالت ارگان تا سواحل خلیج فارس امتداد داشت » نقش دیرینه خود را در حوزه تجارت در تاریخ بار دیگر ایفاء نماید و این مناسبات و مبادلات حاصل نمی شود جز با ایجاد راه های ارتباطی استاندارد و همچنین ایجاد حلقه ای از نخبگان درون شهری و برون شهری.

با این توصیف بعنوان مدیری که بیشترین سابقه خدمت به همشهریان خویش را هم در بخش مدیریت اجرایی وهم در بخش اقتصادی وصنعتی داشته واکنون نیزکسوت نمایندگی و وکالت شما مردم تحول خواه را در کارنامه خود دارم و از طرفی سابقه و رسالت خانوادگی ام که جز خدمت به خلق از خویش نشانی ندارد ،  برخود واجب دانسته به پیروی از سلف نکویم وتعهدی که به توسعه وترقی فرهنگی واجتماعی مخصوصا عمرانی و رفاهی این دیار لایق را دارم کماکان در هر سمتی که قرار بگیرم در جهت رفاه مردم و توسعه شهرستان ، هر زحمتی را به جان خریده و با آشنایی و شناخت کاملی که در حوزه های ملی ومنطقه ای داشته و دارم، پیگیر خواسته های بحق مردم شایسته بهبهان خواهم بود .

پس با این هدف اول اینکه : همانگونه که از قبل هم اعلام نموده ام با تمام توان در خدمت منتخب محترم مردم شهرستان  با خلوص نیت در کنار ایشان برای توسعه شهرم ایستاده ام .

دوم : در مسیر دسترسی آسان وایجاد ارتباط با برادرتان ، بزودی پل های ارتباطی را به شما خوبان معرفی خواهم کرد.

سوم : از آنجایی که خود پیشتاز مطبوعات محلی بوده و افتخار دارم که اولین مجله محلی با نام بزرگ بهبهان را حقیر به ثبت رسانده ام اکنون نیز روزنامه « وحدت بهبهان» را بعنوان زبان گویای مردم بهبهان اعلام نموده  تا با استفاده از فرهیختگان وجوانان خوش فکر شهرستان نشریه ای وزین را به مردم معرفی نموده ، تا بتواند پنجره امید را به روی همشهریان عزیز بگشاید .

با توجه به اینکه وظایف نمایندگی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون می باشد علی رغم میل باطنی خود ، لزومأ گزارشی از پیگیری ها و اقدامات دوره چهارساله  را به زودی به سمع و نظر مردم شریف  حوزه انتخابیه می رسانم.

دست در دست هم نهیم به مهر   ارگان خویش را کنیم آباد

نماینده سابق مردم بهبهان

محمد باقر شریعتی

/عصربهبهان

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت