پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آبان 1396 ساعت 19:08:: شناسه خبر: 26168

جلسه فرهنگ سازی سینما،مردم و مسئولین برگزار شد/

سینما دهناد، سینمای کهگیلویه بزرگ است/ رونمایی شهردار دهدشت از یک قرار داد ترکمنچایی/من اگر فرماندار کهگیلویه بودم …

فرماندار کهگیلویه: سینما و فیلم از تأثیرگذارترین ابزار برای انتقال فرهنگ و تفکر در دنیای امروز است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه فرهنگ سازی سینما،مردم و مسئولین  با حضور فرمانداران شهرستان های کهگیلویه، لنده و جمعی از اعضای شورای اداری در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برای چاره اندیشی وضعیت موجود سینمادهندشت  برگزار شد.
فرماندار وشهردارچرام نیزبه این جلسه دعوت بودند اما باتوجه به حضور استاندار نتوانستند حضوریابند.
در این جلسه فرماندار کهگیلویه با اشاره به اهمیت سینما و تاثیر زیاد آن بر ایجاد روحیه نشاط و امید بخشی به جوانان گفت : سینما در حال حاضر یکی از ملزومات ضروری و مهم جوانان شهرستان میباشد و همه دستگاهها جهت راه اندازی آن ملزم به همکاری همه جانبه میباشند.
فرماندار با اشاره به سیاستهای توسعه ای دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگی گفت: راه اندازی سالن های سینمایی یک زیرساخت در عرصه فرهنگ بشمار می آید.


فرماندار کهگیلویه ، سینمای اسلامی را گامی مهم برای تحقق آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی ارزیابی و گفت: سینما و فیلم باید به‌عنوان ابزاری قدرتمند در اختیار ترویج و توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در جهان باشد.
فرماندار کهگیلویه با تأکید بر اینکه سینما دهناد دهدشت تنها سینمای فعال در سطح استان می باشد گفت: این سینما به صورت بخش خصوصی اداره می شود و نهایت سعی و تلاش را در جهت همکاری و راه اندازی مجدد آن انجام و در جهت ارتقای سطح نشاط و تعالی شهرستان از هیچ کوشی دریغ نخواهیم کرد.
وی همکاری و تلاش همگانی را موجب رشد و توسعه هر چه بیشتر هنر سینما در شهرستان کهگیلویه دانست و از شهرداری دهدشت خواست که با هماهنگی اعضای شورای شهر چندین جایگاه جهت تبلیغات سینما در نظر گرفته شود.
پوزش در پایان از عملکرد شهردار وشورای قبل درزمینه مشکلات فرهنگی ونحوه همکاری آنها انتقاد نمود.
در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه نیز ضمن گلایه مندی از صحبت های یکی از مسئولان استانی در مورد اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ سالن سینمایی نداریم، اظهار داشت: خوشبختانه سینما دهناد دهدشت که نوستالژی جوانان دهه شصتی است همچنان در این شهرستان فعالیت دارد.


وی گفت: متأسفانه تا زمانی که قانون کپی رایت نبوده و سرعت اینترنت و بارگذاری فیلم ها مثل شرایط کنونی نبود سالن های سینما رونق داشت.
سید ایرج کاظمی جو بیان کرد: فیلم های روز سینما که در شهرهای بزرگ بر روی پرده سینما می رود،در سینمای شهر دهدشت نیز به روی پرده میرود،اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی و وجود مانیتورهای بزرگ سینما در خانه در منازل مردم،تماشای فیلم های روز در سالن های سینما مورد استقبال عمومی قرار نمی گیرد و چنین عاملی باعث شکست سالن های سینما در سراسر کشور خصوصأ در شهر دهدشت شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: در این شرایط وانفسا به لحاظ شرایط سینما دهناد دهدشت که برای مردم شهرستان یک نوستالژی می باشد، به مبحث فرهنگ و هنر توجه ویژه ای شود تا فرهنگ سینما رشد کند و اجازه ندهیم که بر اساس رسالتی که بر دوش ماست تنها سالن سینمای شهرستان و استان با بحران مواجه شده و رو به فراموشی بسپارد.
کاظمی جو در پایان صحبت های خود گفت: در اینجا جمع نشدیم که آخرین میخ را بر تابوت سینما دهناد بکوبیم بلکه انتظار داریم با توجه به شرایط فعلی همه مسئولین با وحدت و همکاری بیشتری سینما را نگه داریم و تدابیری اندیشیده شود که مخاطب با سینما آشتی کند.
شهردار دهدشت گفت:متاسفانه تمامی ادارات ازشهرداری، جایگاه تبلیغات ونصب بنر می خواهند واین درحالی است که شهرداری ازاین طریق درآمد کسب می کندونمیتواندجوابگوی همگان باشد.


برخه افزود:قرارداد پیمانکارتبلیغات متاسفانه چنان نوشته شده که پس ازچندین سال بااینکه درآمدی برای شهرداری نداشته مدعی طلب ۲۰۰میلیون تومانی است و بادیدن چنین قراردادهایی هیچ حرفی نمی ماند و باعث تعجب است که چراچنین قراردادی اینچنین نگاشته شده است.
رییس شورای شهردهدشت نیز گفت:همه باید به سینمادهناددهدشت کمک کنند.
ارانپور خاطرنشان کرد شورای شهردهدشت آمادگی دارد درچارچوب قانون با مدیرسینمادهناددهدشت همکاری نماید.
وی بیان کرد نقش سینمادرکاهش معضلات پراهمیت است و بایدزمینه حضور مردم رافراهم نماییم.
معاون اداره آموزش وپرورش کهگیلویه نیز گفت:دانش آموزان وفرهنگیان از فیلم های سینما دهناددهدشت استقبال می کنند.
حقانی افزود:سینمادهناد تاکنون بااموزش وپرورش همکاری داشته و ما نیز همه دانش آموزان وفرهنگیان رابرای رفتن به سینماترغیب می کنیم.
مدیر سینما دهناد شهر دهدشت در این جلسه گفت: در ابتدای شروع کار سینما وضعیت بسیار خوبی پیش امد اما متأسفانه بعد از چند سال این پیشرفت رو به افول گذاشت.


دهناد افزود:در ادامه به دلیل عدم استقبال از سوی مردم طبق مصوبات شهرداران و فرمانداران گذشته تصمیم بر بهسازی و نوسازی سالن سینما نمودیم اما در نیمه های کار بنا به قانون تغییر مدیران،نوسا

زی سالن نیمه کاره ماند و با هزاران مشقت و گرفتن وام توانستیم سینما را مجددأ راه اندازی کنیم اما تا به امروز هیچ خروجی مناسبی برای ما نداشته است.
دهناد افزود: من خودم را همه جور وقف فرهنگ شهرستان نمودم و چون فرهنگ دوست و علاقمند به انجام کار فرهنگی هستم و از طرفی چون دوست ندارم بگویند در شهر دهدشت سالن سینمایی وجود ندارد،علیرغم همه مشکلات موجود تاکنون در این شهرستان ماندم.
وی ادامه داد : حقیقتأ با چنین شرایطی من دیگر کششی ندارم و مایل به ادامه کار نیستم و از مسئولان خواهشمندم یا جهت بهبود چنین فعالیت فرهنگی چاره اندیشی کنند و یا به بنده اجازه دهند سالن سینما را تغییر کاربری بدهم.
زارعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده نیز گفت : در خصوص همکاری با آقای دهناد،تمام همکاری لازم را انجام خواهیم داد و بهترین مکان های لازم جهت نصب بنر فیلم های سینمایی در شهرستان لنده را در اختیار ایشان قرار می دهیم.
وی استفاده ازظرفیت مردم و مسئولان شهرستان لنده را ضروری دانست و بیان کرد دراین راستانهایت همکاری انجام میشود.
فرماندار شهرستان لنده نیز در این جلسه متفاوت از بقیه صحبت کرد.
داراکریمی نزادگفت: سینمای شهرستان بخشی از هویت فرهنگی ماست و نیازمند همکاری همه جانبه است،هرچند که در بحث افت مخاطبان سینما در سراسر کشور چنین مشکلی وجود دارد و مختص به شهر دهدشت تنها نیست.

دارا کربمی نژاد با بیان اینکه سینمادهناد سینمای کهگیلویه بزرگ است گفت: اگر من فرماندار دهدشت بودم مشکلات آب،برق و گاز سینما دهناد را به مدت ۲سال مجانی می کنم.
وی در ادامه گفت: انجام کار فرهنگی هزینه دارد و باید پای کار ایستاد واینکه بخواهیم وبهانه بیاوریم که فلان دستگاه هم انتظار کمک دارند قابل قبول نیست وبایدسینماراازمنظری دیگر نگاه کنیم.
کریمی نژاد باانتقاد از تکیه برخی مسیولان نسبت به اینکه قانون اجازه نمی دهد و یابازرسی پاسخگوبایدباشیم گفت مدیرباید ترسی نداشته باشد مشکلات بازرسی و دیگردستگاه ها رانیز به جان بخرد.
فرماندارلنده تاکیدکرد:همین قانون گفتن ها ،کهگیلویه رابه این روزانداخته که مادرهمه موارد عقب هستیم و وضمان این است.

کریمی نژاد در پایان صحبت های خود گفت: سینما دهناد دهدشت را میتوان نجات داد و آن هم نیازمند تلاش و همکاری همه مدیران کهگیلویه بزرگ است و به یک عزم همگانی نیاز است در غیر اینصورت باید مثل دیگر شهرستان های استان سینما را حذف کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت