پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آبان 1396 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 26213

نماینده کهگیلویه بزرگ خبر داد:

اختصاص ۲۱ میلیارد ریال عوارض آلایندگی چاه های نفت به شهرداری لیکک

زیان های ناشی از آلایندگی چاههای نفت در بهمئی به صورت مداوم گریبانگیر مردم این شهرستان بوده این در حالی است که تاکنون عوارض آلایندگی چاه های نفت را به این شهرستان اختصاص نداده اند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عدل هاشمی پور گفت:بیش از ۲۱ میلیارد ریال عوارض آلایندگی چاه‌های نفت به شهرداری لیکک اختصاص یافت.

به گزارش صدای جنوب،نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی که با حضور استاندار و برخی مدیران استانی در لیکک برگزار شد با اشاره به وجود بیش از ۸۰ حلقه چاه فعال نفت در شهرستان بهمئی به همراه نیروی انسانی مستعد گفت: زیان های ناشی از آلایندگی چاههای نفت در بهمئی به صورت مداوم گریبانگیر مردم این شهرستان بوده این در حالی است که تاکنون عوارض آلایندگی چاه های نفت را به این شهرستان اختصاص نداده اند و امسال برای اولین بار بالغ بر ۲۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از وزارت نفت به عنوان عوارض برای شهرداری لیکک در نظر گرفته شد.
هاشمی پور به اجرای طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه اشاره کرد و  افزود: سهمیه انتقال آب شرب از سد کوثر به شهرستان بهمئی ۵میلیون متر مکعب آب شرب و۳ و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی خواهد بود.

وی اضافه کرد:برای اجرای این طرح حدود ۱۴ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۲۸ اینچ تامین که چهار هزار و ۵۰۰ متر آن جوشکاری و نصب شده است همچنین مخزن ۱۵هزارمترمکعبی ، ۲۰ کیلومتر عملیات خاکبرداری مسیر لوله خط انتقال و احداث جاده دسترسی، تملک اراضی خط انتقال و خرید شیر آلات بزرگ مخازن هم انجام گرفته است.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرلیکک و روستاهای حومه با ۵۷ کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب ۳۵۵ لیتر بر ثانیه، ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال اجرا است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت