پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 آبان 1396 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 26309

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه:

شهرداران به فرهنگ نگاه ویژه ای داشته باشند

روح الامین از افتتاح کتابخانه روستای درغک با تمام تجهیزات در هفته کتاب و کتاب خوانی خبر داد و بیان کرد: به زودی شاهد راه اندازی کتابخانه روستای کلایه سفلی خواهیم بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

کتابخانه های عمومی نماد فرهنگی شهر است شهرداران باید به فرهنگ نگاه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش صدای جنوب ،به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید با حضور دستگاه‌های عضو در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه گفت: شهرداری‌ها ملزم به پرداخت نیم درصد سهم نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند و با وجود اینکه این امر الزام و قانون شده، اما شهرداری های این شهرستان در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

عیسی روح‌الامین در این نشست ،شعار هفته کتاب و کتابخوانی را آینده روشن با خانواده کتابخوان عنوان و اظهار داشت: هفته کتاب از تاریخ ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه، تعداد کتابخانه های فعال در سطح شهرستان و روستاهای بخش مرکزی را ۱۰ باب کتابخانه عنوان و تصریح کرد: ۲۵ نفر نیروی انسانی در این کتابخانه‌ها مشغول به کار هستند.

وی موجودی کتاب های کتابخانه های کهگیلویه را ۱۱۵ هزار و ۷۵۵ جلد عنوان و خاطرنشان کرد: هر ماه به صورت مرتب عنوان های جدیدی به این کتب ها اضافه می شود.

روح‌الامین با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار نفر فعال عضو کتابخانه هستند، گفت: پیش بینی می شود در هفته کتاب و کتابخوانی این تعداد به ۱۰ هزار عضو برسد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه افزود: پروژه نیمه تمام کتابخانه کوی شاهد که سالیان سال با پیشرفت ۴۶ درصدی راکد مانده بود، هم اکنون با پیگیری های انجام شده با اعتباری بالغ بر ۷۰۱ میلیون تومان هفته آینده آغاز به کار و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

روح الامین از افتتاح کتابخانه روستای درغک با تمام تجهیزات در هفته کتاب و کتاب خوانی خبر داد و بیان کرد: به زودی شاهد راه اندازی کتابخانه روستای کلایه سفلی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرداری های باید از محل درآمد خود نیم درصد آن را به کتابخانه ها بپردازند، عنوان کرد: متاسفانه شهرداری کهگیلویه تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده اند.

روح الامین سهم نیم درصد کتابخانه در سال گذشته را ۴۰ میلیون عنوان و خواستار پرداخت این مبلغ از شهرداران به کتابخانه شد.

این مسئول،کتابخانه های عمومی را نماد فرهنگی هر شهر دانست و بیان کرد: اگر شهرداری‌ها در راستای فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه ها بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم حل این مشکل افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج و توسعه نهضت مطالعه مفید، همه موظف به اجرای خط مشی‌ها و راهبردهای رهبری در این زمینه هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت