پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آبان 1396 ساعت 12:08:: شناسه خبر: 26667

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ کس در نظام قضایی قایل به محدودیت برای مطبوعات نیست

رییس دادگستری استان مطبوعات را پل ارتباطی بین مردم و مسوولین عنوان کرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در رشد، اصلاح و توسعه جامعه، مطبوعات است.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب: 

رییس دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ کس در نظام قضایی قایل به محدودیت برای مطبوعات نیست بلکه باید در راستای رشد و ترقی مطبوعات، اصلاح صورت گیرد.

به گزارش صدای جنوب، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در مراسم تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات استان که صبح امروز در دادگستری استان برگزار شد، مطبوعات را پل ارتباطی بین مردم و مسوولین عنوان کرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در رشد، اصلاح و توسعه جامعه،  مطبوعات است.

وی از مطبوعات  به عنوان  چشم بینای مردم و جامعه یاد کرد و افزود: مردم مطبوعات را امین خود می دانند و بیان مشکلات و معضلات مردم و جامعه در چهار چوب قانون، حق مطبوعات است. مزارعی انتقاد را حق غیر قابل انکار مطبوعات عنوان کرد و افزود: مطبوعات باید به مسوولین هشدار دهند و با نقدهای منصفانه و سازنده خود همراه و مشاورانی امین برای مدیران و خدمتگزاران مردم باشند.

مزارعی با طرح این سوال که اگر مطبوعات مسایل و مشکلات جامعه و اشکالات اجرایی و قانونی را هشدار ندهند چه کسی باید این رسالت را به عهده بگیرد گفت: انگیزه مطبوعات، انگیزه شرافتمندانه  و برای اصلاح امور جامعه است و اهداف مغرضانه، منفعت طلبانه و شخصی در آن وجود ندارد.

رئیس دادگستری استان افزود: به همین جهت است که قانونگذار بین جرایم مطبوعاتی  و سایر جرایم تفاوت قایل شد و امر به تشکیل هیات منصفه مطبوعات داد.

مزارعی ، هیات منصفه مطبوعات را نماینده مردم عنوان کرد و گفت: به جهت اهمیت مطبوعات و احترامی که قانونگذار برای مطبوعات قایل شده، رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با حضور هیات منصفه برگزار می شود و هیات منصفه  بعد از اعلام ختم رسیدگی با مشورت، نظر خود را به صورت کتبی اعلام می نمایند.
وی افزود: هیات منصفه مطبوعات با رای اکثریت حاضر در جلسه رسیدگی نظر خود را در زمینه مجرم بودن و یا نبودن و یا در صورت مجرم بودن  مستحقق تخفیف مجازات بودن یا نبودن مطبوعات نظر خود را اعلام می کنند.

غلامرضا مزارعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه جرایم مطبوعاتی در استان مشکل خاص، جدی و حادی نداشته ایم اما در حوزه فضای مجازی بی احتیاطی هایی صورت می گیرد که قطعا باید بر اساس قانون برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اعضای هیات منصفه را به رعایت عدل و انصاف توصیه کرد و گفت: بدون در نظر گرفتن گرایشهای شخصی، قومی و با رعایت صداقت، تقوی و امانت دارای در راه احقاق حق و ابطال باطل تلاش کنید.

در پایان این مراسم اعضای هیات منصفه مطبوعات سوگند یاد کردند تا در رسیدگی های سیاسی و مطبوعاتی در راه احقاق حق و ابطال باطل بدون در نظر گرفتن گرایش های شخصی، گروهی و با رعایت صداقت ، تقوی و امانت داری در انجام امور محوله انجام وظیفه نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت