پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آبان 1396 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 26776

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

مدیران توجهی به مسئله پژوهش ندارند/افزایش ۱۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد

بنا به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مدیرانی که در اعتبارات پژوهش انحرافی به وجود آورده‌اند، شناسایی و ضمن معرفی اسامی آنها بر این اعتبارات نظارت بیشتری می شود.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ میلیون تومان از اعتبارات حوزه پژوهشی سال گذشته به دلیل عدم جذب توسط دستگاه‌ها برگشت خورد.

به گزارش صدای جنوب ، حسن نوروزی  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات حوزه پژوهشی استان در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان بود که ۹۰ میلیون تومان از این مبلغ به دلیل عدم جذب توسط دستگاه‌ها برگشت خورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل هواشناسی، سازمان بازرسی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌هایی هستند که اعتبارات حوزه پژوهش خود را جذب نکردند.

وی اضافه کرد: اعتبارات حوزه پژوهش استان در سال جاری ۳۷۱ میلیون تومان است که برای توزیع اعتبار این حوزه به دستگاه‌ها نامه‌زده شده و آنها مکلف شدند نیازهای پژوهشی و فناوری خود را احصا و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

این مسؤول با تاکید بر بهره‌گیری از تیم‌های دانشگاهی برای اجرای طرح‌های پژوهشی گفت: دستگاه‌ها موظف به جذب اعتبارات پژوهشی هستند و برگشت این اعتبارات یک نقطه ضعف است.

حسن نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: ۳۰درصد از اعتبارات مصوب شده سال جاری کهگیلویه و بویراحمد در قالب اعتبارات استانی، نفت و بحران به کهگیلویه و بویر احمد تخصیص داده شد.

نوروزی با اشاره به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته برای پروژه‌های عمرانی استان اظهار کرد: مجموع اعتبارات عمرانی استانی که در سال جاری از اعتبارات نفت وماده ۱۸۰ سابق  که در حال حاضر به اسم جزء ۴۷ ردیف ۵۵۰ هزار تعویض شده  ۸۴۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: هم اکنون مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استانی، نفت و ماده ۱۸۰ کهگیلویه و بویراحمد تخصیص  داده شده است.

 وی با بیان اینکه  ۳۰ درصد از جمع اعتبارات مصوب سال جاری کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شده، بیان کرد: این اعتبارات در قالب،  تخصیص اعتبارات استانی ۳۸ درصد، نفت ۴۸ درصد، ۳۶ درصد از بحران ماده ۱۰ و ۱۲ و ماده ۱۰ نیز ۳۰ درصد بوده که در سال جاری کمیته تخصیص استان آن را تخصیص اعتبار کرده است.

نوروزی با بیان اینکه در چند روز آینده  اعتبارات پروژه‌های عمرانی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد، ابراز کرد:  این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اسلامی و تبصره پنج  است.

رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و  بویراحمد ادامه داد: عمده تخصیص اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری از نوع اسناد خزانه بوده که با توجه به تجربه دستگاه‌ها در سال گذشته استقبال خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی  جهت جذب اسناد خزانه صورت گرفته است.

وی  با بیان اینکه با تخصیص این میزان اعتبار جهت تکمیل پروژه های عمرانی استان  روند رو به رشد را در استان شاهد خواهیم بود، عنوان کرد:  رویکرد دولت در سال جاری بر اساس تمرکز زدایی اعتبارات عمرانی و افزایش سهم استان‌ها در بودجه عمومی از اعتبارات عمرانی است.

نوروزی افزود:  همچنین در سال جاری برای اولین بار اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان از محل ارتقاء شاخص ها و ۲۱ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ارزش بر افزوده به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.

وی گفت: ابلاغ  اعتبار از محل ارتقاء شاخص‌ها و همچنین  ابلاغ اعتبار از محل ارزش افزوده موجب  افزایش ۱۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات استانی  کهگیلویه و بویراحمد شد.

رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزایش اعتبارات نفت از دو درصد به ۳ درصد نیز ۱۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات اضافه کرده است.

نوروزی عنوان کرد: تا کنون ۲۵۵ میلیارد تومان از محل نفت و ورزش و ارتقاء شاخص‌ها افزایش اعتبار استانی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد:  در سال جاری با افزایش  اعتبارات ماده ۱۸۰ ی که جزء ۴۷ ردیف ۵۵۰ هزار بوده مبلغ ۳۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار برای استان به وجود  آمد.

 بر اساس گفته حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مدیران کهگیلویه و بویراحمد توجهی به مسئله پژوهش ندارند که نوروزی باید اسامی این مدیران را اعلام کند. همچنین مدیرانی که در اعتبارات پژوهش انحرافی به وجود آورده‌اند، شناسایی و ضمن معرفی اسامی آنها بر این اعتبارات نظارت بیشتری داشته باشد.کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت