پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آبان 1396 ساعت 23:08:: شناسه خبر: 26783

در بازدید سرزده مدیرکل بازرسی استانداری از بنیاد شهید مطرح شد؛

تبعیض اصلی‌ترین دغدغه جامعه ایثارگری

مومن نسب با اشاره به لزوم تکریم خانواده‌های ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس گفت: رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر ایثارگر جامعه باید مورد توجه جدی و همه جانبه تمام مسئولین، دستگاه‌ها و نهادها استان قرار گیرد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد، و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با هدف ارزیابی مجموعه فعالیت، اقدامات مربوط به طرح تکریم ارباب رجوع، سیستم پاسخگویی و راهنمایی مراجعین از اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران بازدید کرد.

در این بازدید مؤمن نسب ضمن دیدار سرزده از بعضی اتاق‌های این اداره کل و دیدار با کارکنان از مجموعه فعالیت، اقدامات، نحوه خدمات رسانی، تکریم ارباب رجوع، وضعیت پاسخگویی و همچنین راهنمایی و ارشاد مراجعین از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

مومن‌نسب در ادامه در دیدار با مدیرکل بنیاد استان بر تکریم معنوی ایثارگران تاکید کرد و گفت: احترام به ایثارگران فقط صرفاً در بعد مادی خلاصه نمی‌شود و خود ایثارگران هم چنین توقعی ندارند، بلکه احترام به جایگاه ایثارگران باید به معنی واقعی کلمه به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم قدردان ایثارگران باشیم، افزود: شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس الگوی عینی جامعه هستند و تکریم آن‌ها درواقع تکریم فداکاری و ازجان‌گذشتگی برای کشور و انقلاب است.

 

مؤمن نسب با بیان اینکه دیدار با ایثارگران و مجموعه دست اندرکار ایثارگران، خستگی را از تن انسان بیرون می‌کند، گفت: ما بازماندگان شهدا و ایثارگران هستیم، لذا تحت هر فشاری نباید از خدمت به نظام و انقلاب، خسته و دلسرد بشویم.

مؤمن نسب با اشاره به داستان بعضی جذب‌ها و استخدام‌های بی‌ضابطه در برخی ادارات، اظهار کرد: به هیچ عنوان مخالف جذب نیروهای انسانی تحصیل‌کرده، دانشگاهی، شایسته و کارشناس در بدنه اجرایی ادارات استان نیستم، اما توصیه می‌کنم هرگونه جذب و کارمندیابی باید طی یک فرآیند مشخص، قانونی و ضابطه مند انجام بگیرد، به گونه ای که همه اقشار احساس عدالت کنند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، گفت: اینکه در خانواده‌ها شاهد چندین نیروی تحصیل کرده بیکار با حداقل لیسانس و حداکثر دکتری باشیم، ولی احیاناً بعضی دستگاه‌ها از منابع انسانی با تحصیلات سطح پایین و هزینه بر استفاده کنند به هیچ وجه سزاوار و شایسته جامعه اسلامی و مدیریت اسلامی نیست.

وی در ادامه اشاره به اهتمام و عزم جدی استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان در پیگیری تحقق عدالت استخدامی، به متولیان عرصه ایثار، تاکید کرد: با جدیدت تمام فرماندهی نظارت خود بر عملکرد دستگاه‌ها را اعمال تا سهمیه ۲۵ درصدی استخدامی ایثارگران و جانبازان در ادارات رعایت و اعمال گردد.

وی در پایان با اشاره به لزوم تکریم خانواده‌های ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس گفت: رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر ایثارگر جامعه باید مورد توجه جدی و همه جانبه تمام مسئولین، دستگاه‌ها و نهادها استان قرار گیرد.

 

در ادامه سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه خدمات‌دهی به خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت‌های ما است، گفت: امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا و از خود گذشتگی جانبازان و شهدا هستیم.
وی با تأکید بر لزوم تکریم خانواده شهدا و ایثارگران افزود: حفظ شأن خانواده شهدا همواره مورد تأکید  بوده و است و باید با برنامه ریزی دقیق، خدمات دهی شایسته به این قشر انجام گیرد.
موسوی با بیان این که  بنیاد شهید وامور ایثارگران  در خط مقدم ارتباط با خانواده شهدا و ایثارگران  است بر لزوم حفظشان و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد.
مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران با  تأکید بر این که اکثر جامعه ایثارگری استان هیچ چشم‌داشتی ندارند، بیان کرد: اکثریت جامعه هدف بنیاد شهید از نبودها و عدم امکانات ناراحت نیستند بلکه معتقدند که اگر چیزی هست، برای همه باشد و اگر نیست، برای همه نباشد.
مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران تبعیض را اصلی‌ترین دغدغه جامعه ایثارگری عنوان کرد و گفت: جامعه ایثارگری ما از تبعیض ناراحت است؛ نباید اجازه دهیم تبعیضی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در راستای بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید تلاش مضاعف شود، تأکید کرد: تخصیص و پیگیری سهمیه جذب فرزندان شهدا و جانبازان در دستگاه‌های استان یکی از اولویت‌هاست.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۸ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده است، عنوان کرد: در حرکت ضربتی ساماندهی چهل گلزار شهدای تک‌مزاری  به اعتباری به مبلغ ۱ میلیارد تومان در دستور کار این نهاد در سراسراستان قرار گرفته است.

 


وی به تکریم و پاسداشت مقام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان تاکید کردوگفت: در همین راستا با حضور معانین در بخش‌های استان به عنوان جلسه هم اندیشی با ایثارگران از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا خواهیم شد و همه توان و بضاعت خویش را برای رفع و کاهش دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران به کار گیریم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت