پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 آبان 1396 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 26848

گزارش شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد؛

استاندار:آمار رسمی است/هاشمی و زارعی:قبول نداریم

صبح امروز شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد, با حضور استاندار، عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس، معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه بزرگ برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد, با حضور استاندار، عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس، معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۲ تن از نمایندگان استان در مجلس برگزار شد.

 

‍ استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:استان‌هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توپوگرافی خاص منطقه نیازمند حمایت و توجه ویژه ای از سوی دولت هستند.

علی محمد احمدی افزود:انتظار می‌رود کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت اشتغال زایی در کشور انتخاب شود.

وی گفت:آمارهای منتشرشده در خصوص نرخ بیکاری استان رسمی هستند و به‌صورت ویژه وضعیت بیکاری در استان را رصد می‌کنیم.

استاندار ادامه داد به جای توجه بر روی نرخ های متفاوت بیکاری باید بر روی مسئله اشتغال فراگیر و رفع بیکاری در جامعه روستایی تمرکز و فعالیت کرد.

احمدی تصریح کرد حفظ اشتغال موجود باید در اولویت کاری مسئولان متولی باشد و در خصوص ایجاد زمینه پرداخت تسهیلات جهت رفع بیکاری تلاش کنند.

وی بابیان اینکه انحراف منابع بانکی یکی از مشکلات اساسی حوزه اشتغال است افزود:به صورت مستمر و مداوم بر واحدهای تولیدی استان نظارت می کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:یکی از آسیب های جدی ما علاوه بر پول پاشی عدم تناسب نظام آموزشی با نیاز بازارکار است ونیازاست بازار محوری و تقاضامحوری مدنظرباشد و از عرضه محوری خودداری کنیم.

وی افزود:میزی برای اشتغال وجود ندارد و خانواده ها باید فرزندانشان را به سمت رشته های فنی تشویق کنندو تمامی مسیولان نیز با تدوین برنامه ۵ ساله استان اهداف و برنامه های وزارت کار در خصوص ایجاد اشتغال را دنبال می‌کنیم.

احمدی بااشاره به انحراف منابع ادامه داد:جلسات را از اتاق ها به محل شرکت ها و کارگاه های تولیدی برده ایم و به صورت میدانی در این راستا اقدام می کنیم.

عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با هدف اشتغال‌زایی در بین جوامع روستایی کشور توزیع شد.

غلامرضا کاتب گفت: نرخ جمعیت روستایی کشور اکنون ۲۵ درصد است و پیش بینی می‌شود این میزان تا سال ۲۰۵۰ به ۱۶ درصد برسد.

کاتب افزود:جمعیت فعال کشور در ۶ ماهه نخست امسال به ۹۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد:براساس افزایش تعداد شاغلین و نرخ مشارکت در شش ماهه نرخ بیکاری کشور باید ۴دهم درصد کاهش یابد.

این نماینده مجلس بابیان اینکه آمایش سرزمین از ریشه‌های بیکاری در کشور است تاکیدنمود  باید آمایش سرزمین را در هر نقطه‌ای از کشور متناسب با ظرفیت آن منطقه عملیاتی کنیم.

کاتب خاطرنشان کرد,یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش نرخ بیکاری در کشور عدم تناسب نظام آموزشی با نیاز بازارکار است و جامعه ما به دنبال رشته‌های فنی نیست و گرایش به سمت رشته‌های تجربی ۴۹ درصد است.

عضوهییت رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  اشتغال در بخش دولتی معنایی ندارد و باید بر روی اشتغال‌زایی در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرد و سنگ را از جلوی پای بخش خصوصی برداشت.

 

‍ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیرکار نیز در این نشست گفت:سند ملی اشتغال فراگیر مبتنی بر کار شایسته در کشور تدوین می‌شود و  بر محور تولید و اشتغال است.

عیسی منصوری افزود:برنامه اشتغال فراگیر در دولت تصویب شده و به ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی  ابلاغ گردید.

وی ادامه داد:۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه حداقل ۲ و حداکثر ۷ درصدی درحوزه اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه طرح کارورزی از هدف‌گذاری‌های تعیین شده از سوی وزارت کار است افزود:در ۵ برنامه گذشته توسعه کشور هیچ خروجی مناسبی در حوزه سیاست اشتغال نداشتیم و برای نخستین بار در برنامه ششم توسعه سیاست‌گذاری‌های مناسبی در این حوزه انجام شده است.

منصوری توجه به ظرفیت‌های هر منطقه برای ایجاد تولید و اشتغال در آن مناطق را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:برنامه‌های تولید و اشتغال در روستاها صرفا بر محور تولید و اشتغال نباشد بلکه توسعه روستایی مدنظر باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیرکار تاکید کرد:عدم جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی موجب افزایش حاشیه‌نشینی و نرخ بیکاری در کشور می‌شود.

غلام محمدزارعی نماینده بویراحمدودنا در این جلسه با اشاره به نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: واقعیت چیز دیگری است و بیکارهای پنهان و آشکار واقعیت دیگری را نشان می‌دهد و همه می‌دانیم که امار بیکاری در این استان بیش از آن چیزی است که اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: آمار بیکاری که در استان رسماً اعلام می‌شود رقم بسیار بالاتری است.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های و پتانسیل‌های زیادی برای ایجاد فرصت اشتغالزایی دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط و توانمندی‌ها و زیرساخت‌های که استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ایجاد فرصت اشتغالزایی دارد، می‌توان آن را به عنوان استان پایلوت در حوزه اشتغالزایی معرفی کرد و به عنوان یک نمونه موفق در کشور معرفی شود.

زارعی گفت: اساس کشور مبتنی بر رفع بیکاری و ایجاد اشتغال‌زایی است و مهمتر از ایجاد اشتغال حفظ این اشتغال است.

نماینده مجلس گفت: بالاترین مراجعه کنندگان به ما افراد بیکاری با تحصیلات عالیه و رشته‌های خوب هستند که همه باید در این زمینه تدابیرهای لازم اندیشیده شود.

لازم به ذکراست نماینده کهگیلویه بزرگ نیز دراین نشست تاکید کرده بود امارارایه شده کیلویی است و درست نیست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت