پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 خرداد 1395 ساعت 10:03:: شناسه خبر: 2695

محور «گچساران – بهبهان» قتلگاهی در جنوب کشور

دو طرفه بودن جاده، استاندارد نبودن و وجود نقاط حادثه خیز در محور ارتباطی گچساران – بهبهان از جمله مشکلات در این جاده بوده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محور ارتباطی گچساران – بهبهان که دو استان خوزستان و فارس را به هم متصل می‌کند، با تصادفاتی که در آن رخ می‌دهد به قتلگاه و قربانگاهی در جنوب کشور تبدیل شده است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از تسنیم، محور ارتباطی گچساران – بهبهان که دو استان فارس و خوزستان را به هم متصل می‌کند، یکی از محورهای مهم ارتباطی در جنوب کشور است.

راه اصلی راه استان فارس (شیراز) به استان خوزستان( اهواز) از گچساران می‌گذرد و این شهرستان در مسیر این دو استان مهم واقع شده و محور گچساران – بهبهان روزانه شاهد تردد خودروهای بسیاری است.

این محور ارتباطی یکی از پرترافیک ترین محورها و راه‌های ارتباطی در جنوب کشور بوده و میزان تردد روزانه خودروها از این راه ارتباطی بسیار بالا بوده است.

وجود برخی مشکلات در این محور ارتباطی مهم در جنوب کشور سبب شده که در این محور شاهد تصادفات بسیاری باشیم و متأسفانه تاکنون افرادی بسیاری در این جاده بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

تنها در یک ماه گذشته تاکنون چندین فقره تصادف در محور ارتباطی  رخ داده و متأسفانه افرادی بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

دو طرفه بودن جاده، استاندارد نبودن و وجود نقاط حادثه خیز در محور ارتباطی گچساران – بهبهان از جمله مشکلات در این جاده بوده است.

دو بانده کردن محور گچساران – بهبهان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر ساخت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: محور گچساران – بهبهان به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی دو استان فارس و خوزستان یکی از محورهای مهم در جنوب کشور است.

محمد احمدی با اشاره به اینکه حجم ترافیک در این محور در طول روز بسیار بالا است، گفت: در این محور در طول سال شاهد تصادفات فوتی هستیم و دو بانده کردن آن امری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان در ۴ قطعه در حال ساخت بوده است، افزود: قطعه گچساران – بهبهان قطعه سوم و چهارم پروژه بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان است.

مدیر ساخت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قطعه سوم گچساران – بهبهان از حد فاصل میدان نرگسی تا پل خیرآباد به طول ۴۰ کیلومتر و قطعه چهارم از پل خیرآباد تا بهبهان به طول ۱۷ کیلومتر است.

احمدی با بیان اینکه قطعه سوم اکنون در حال اجرا بوده و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: مناقصه و انتخاب قطعه چهارم به زودی انجام می‌گیرد.

بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان کمبود اعتبار دارد

وی با اشاره به اینکه اجرای کل پروژه بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: اعتبار پیش‌بینی شده امسال برای این پروژه ۳۵ میلیارد تومان است.

مدیر ساخت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود اعتبار این پروژه، گفت: این پروژه با کمبود اعتبار روبه‌رو بوده و انتظار می‌رود برای سرعت بخشی به اجرای این پروژه اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد.

احمدی با اشاره به اهمیت پروژه بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان، تصریح کرد: اجرای این پروژه می‌تواند سبب کاهش تصادفات در این محور مهم ارتباطی در جنوب کشور شود.

خطرناک بودن محور گچساران – بهبهان/ وجود نقاط حادثه خیز یکی از علل تصادفات در این محور

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: محور ارتباطی گچساران – بهبهان یکی از محورها و جاده‌های ارتباطی در جنوب کشور است.

جعفر برکتی افزود: این محور ارتباطی به دلیل اینکه در مسیر دو استان خوزستان و فارس قرار گرفته از پرترافیک ترین محورها و جاده‌های ارتباطی در جنوب است.

وی گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات محور ارتباطی گچساران – بهبهان متأسفانه یکی از راه‌ها و جاده‌های خطرناک در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران عنوان کرد: محور ارتباطی  گچساران – بهبهان دو طرفه بوده و همین مسئله یکی از عوامل وقوع تصادفات در این محور ارتباطی بوده است.

برکتی وجود نقاط حادثه خیز را از دیگر عوامل وقوع تصادفات در این محور ارتباطی دانست و افزود: در این محور ارتباطی چند نقطه حادثه خیز وجود دارد که حذف این نقاط جهت کاهش تصادفات امری بسیار ضروری است.

اجرای پروژه دو بانده کردن گچساران – بهبهان نیازمند تأمین اعتبار

وی گفت: البته در کنار این عوامل، بی احتیاطی رانندگان نیز در وقوع تصادفات در محور ارتباطی گچساران – بهبهان بی تأثیر نیست.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران دو بانده شدن محور گچساران – بهبهان را مهم دانست و افزود: پروژه دو بانده شدن این محور در دست اجرا بوده است.

برکتی با اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر از این محور اکنون در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: طول پروژه دو بانده شدن محور  گچساران – بهبهان از میدان نرگسی تا پل خیرآباد ۴۰ کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از گچساران تا پل خیرآباد بوده است، عنوان کرد: میزان اعتبار اولیه این پروژه ۷۷۰ میلیارد ریال بوده و قرارداد آن ۴۴ ماهه است.

برکتی با بیان اینکه انتظار داریم اعتبار این پروژه تأمین و در روند اجرایی این پروژه سرعت بخشی صورت گیرد، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند نقش و تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات در محور گچساران – بهبهان داشته باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت