پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 خرداد 1395 ساعت 12:03:: شناسه خبر: 2707

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح :

۵ هزار شهید ایرانی همچنان در عراق هستند

از زمان اعلام آتش بس تاکنون، ۴۷ هزار شهید تفحص شده و پنج هزار شهید نیز همچنان در خاک عراق قرار دارد که تفحص آنها در دستور کار است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: از زمان اعلام آتش بس تاکنون، ۴۷ هزار شهید تفحص شده و پنج هزار شهید نیز همچنان در خاک عراق قرار دارد که تفحص آنها در دستور کار است.

به گزارش صدای جنوب به نقل ازایرنا،سردار سیدمحمد باقر‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه آیین استقبال از ۵۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، گفت:سال جاری بنا به ملاحظات کشور عراق، تنها دو هفته در عراق تفحص انجام می شود که در آخرین تفحص ها، پیکر مطهر ۵۵ شهید از مناطق فاو، غرب اروند، ام الرصاص، کتیبان، زید، مجنون شرق دجله و منطقه زویدات تفحص شد.
وی گفت:همچنین، در کردستان عراق تفحص هایی انجام شد که در این زمینه نیز پیکر ۲۵ شهید گمنام پیدا شد.
سردار باقرزاده اضافه کرد:۵۵ شهیدی که امروز از مرز شلمچه وارد میهن شدند، مربوط به عملیات والفجر۸، کربلای ۴، رمضان، خیبر ،محرم و تک های دشمن در محور های عملیاتی بوده است.
سردار باقر زاده تصریح کرد:مراسم وداع با پیکر های مطهر این شهدا نیز امشب در اهواز برگزار شده و این شهیدان، برای شناسایی به تهران منتقل می شوند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح افزود:بر اساس برنامه، آیین تشییع این شهیدان ۲۵ شوال به صورت سراسری برگزار می شود.
سردار باقرزاده ادامه داد:در منطقه خانقین عراق، موفق شدیم یکی از شهدایی که روز سوم جنگ دشمن آن را شناسایی کرده و به عنوان نیروی وفادار به انقلاب اسیر و شکنجه و در منطقه بیابانی اطراف خانقین دفن کرده بود، با کمک افراد مطلع پیدا کرده و به خانواده ایشان تحویل دادیم.
وی از رزمندگان سال های حماسه دفاع مقدس خواست، اگر اطلاعاتی از محل دفن پیکر های شهدا دارند به این سازمان اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا پیکر مطهر ۵۵ شهید گمنام سال های دفاع مقدس امروز چهارشنبه با میزبانی گارد تشریفات سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و با حضور جمع کثیری از مردم خرمشهر و آبادان از مرز بین المللی شلمچه وارد میهن شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت