پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آبان 1396 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 27097

رییس دانشگاه یاسوج خطاب به استاندار؛

آقای احمدی!این چه اهمیتی است که داده اید؟/هرکس خوب کار نمی کند انتقاد شود نه تخریب

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه آقای استاندار در صحبت های خود اعلام کرد که به پژوهش اهمیت می دهم، خاطرنشان کرد: بعد از ۸روز از ارسال دستورالعمل هفته پژوهش این دستورالعمل را دیده اید این چه اهمیتی است که داده اید؟

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

رئیس دانشگاه یاسوج در نشست خبری با خبرنگاران نسبت به سخنان اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان واکنش نشان داد.

به گزارش صدای جنوب،محمودرضا رحیمی افزود: دانشگاهها آیین نامه ها، مقررات و دستورالعمل های خاص دارند و دانشگاه بعنوان یک دستگاه اجرایی محسوب نمی شود بلکه دستگاه علمی و آموزشی است بنابراین استاندار بعنوان مقام ارشد اجرایی استان است.

وی با اشاره به اینکه آقای استاندار در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان ناراحت و عصبانی شدند و اعلام کرد که رئیس دانشگاه یاسوج را از دبیرکل کارگروه پژوهش استان عزل می کنم، بیان کرد: آقای دکتر وحید احمدی معاون سابق وزارت علوم یکم آبان ماه خطاب به تمام استانداران کشور دستورالعمل برگزاری هفته پژوهش و فناوری سال ۹۶ را ارسال کردند. در حالی که استاندار گفتند نهم آبان ماه دستور العمل را دیده ام.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه آقای استاندار در صحبت های خود اعلام کرد که به پژوهش اهمیت می دهم، خاطرنشان کرد: بعد از ۸روز از ارسال دستورالعمل هفته پژوهش این دستورالعمل را دیده اید این چه اهمیتی است که داده اید؟

رحیمی تصریح کرد: طبق تبصره دو از بند الف ماده ۴ این آیین نامه و دستوالعمل رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استاندار است که به معنای منصوب کردن استاندار به این مسئولیت است. رئیس دانشگاه مادر استان (در استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه دولتی یاسوج دانشگاه مادر استان می شود) دبیر و جانشین هفته پژوهش و فناوری است که انتصابش باید از سوی استاندار و رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان صورت گیرد. بنابراین آقای استاندار اصلا بنده را منصوب نکرده که بخواهد عزل کند.

وی ادامه داد: جناب آقای احمدی اعلام کرده که به آیین نامه پایند هستم بنده نیز به آیین نامه پایبند هستم. آقای استاندار این آیین نامه را خوانده است. در اولین جلسه ستاد پژوهش استان باید دبیر و جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش از سوی استاندار تعیین شود. در حالی که منصوب نشدم اعلام کرده که از دبیر هفته پژوهش استان عزل می کنم.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: همواره بعلت مشغله کاری استاندار و رئیس دانشگاه، معاون پشتیبانی استانداری و معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج( که معاون پژوهشی از طرف وزیر علوم بعنوان دبیر کارگروه پژوهش استان هستند) امور را به نیابت انجام می دهند و هرساله این کار صورت می گرفت و مشکل خاصی هم نبود و با عزت و باشکوه برگزار می شد.

رحیمی تاکید کرد: آقای دکتر احمدی که از بی برنامگی گلایه می کند از تاریخ یکم آبان ماه تاکنون یک جلسه تشکیل می شد و خواسته های خود را مطرح می کرد و مدیران و اعضای کارگروه پژوهش بر اساس آن خواسته ها برنامه ریزی می کردند، اگر در برنامه ریزی ناتوان بودند بعد هر طوری می خواستند در این زمینه عمل می کرد و عکس العمل نشان می داد.

وی گفت: وقتی دیروز اولین جلسه به ریاست استاندار برگزار می شود و چند روز دیگر هفته پژوهش است، این اشکال از کیست؟ هیچ دعوت نامه برای بنده نه بعنوان دبیر ستاد هفته پژوهش نه بعنوان رئیس دانشگاه یاسوج جهت شرکت در نشست کارگروه پژوهش استان ارسال نشده و تلفنی هم اطلاعی داده نشد.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: هفته پژوهش چارچوب و اصول کشوری دارد که ما خارج از چارچوب مشخص شده نمی توانیم هرکاری که دلمان می خواهد انجام دهیم بلکه وظیفه هر دستگاه مشخص است و هرسال همین آیین نامه اجرا می شد.

رحیمی بیان کرد: اگر قرار است این روال تغییر کند کار خوبی است اما از خود ایشان و بنده هم بعنوان دبیر شروع شود و انتصاب فرد دیگری طبق آیین نامه بعنوان دبیر ستاد پژوهش استان تعریف نشده است بنابراین بنده و استاندار به آیین نامه عمل می کنیم در فرصت باقی مانده با همان قدرتی و توان که کنگره ملی آیت الله ملک حسینی برگزار شد طی ۲۴ ساعت می توانیم برنامه ریزی داشته باشیم و برنامه های هفته پژوهش را انجام دهیم اما اصول رعایت شود.

وی تصریح کرد: انتصاب روسای دانشگاهها و مدیران دستگاههای استانی چارچوب دارد. برای تعیین استاندار، وزیر کشور با اقدامات مقدماتی یک نفر را به هیئت دولت معرفی می کند، هیئت دولت تایید می کند بعد به وزیر مربوطه ابلاغ می شود سپس وزیر کشور برای استاندار حکم صادر می کند. هم شان اداری رئیس دانشگاه همتراز استاندار است و هم زیر مجموعه استانداری نیست چراکه یک دستگاه علمی و آموزشی هستیم و زنجیره اداری ما به این شکل است؛ رئیس جمهور محترم، وزیر محترم علوم و رئیس دانشگاه. هیچ واسطه دیگری بین این سه نفر بعنوان تشکیلات اداری نیست.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: بنابراین رئیس دانشگاه توسط وزیر علوم انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور معرفی پس از تایید این شورا وزیر علوم حکم رئیس دانشگاه را صادر و ابلاغ می کند. عزل رئیس دانشگاه با اینکه چند نفر توپی در میدان یک شهر رها کنند به این راحتی نیست همانطور که عزل استاندار نیز به راحتی نیست و این مسایل در سطح منطقه است.

رحیمی ادامه داد: گزارشاتی که در رسانه ها چاپ شود و عده ای آنها را پرینت می گیرند و زیر بغل می گذارند به وزارتخانه ها می برند آبروی استان را می برد، خواهشا این کارا را نکنید. هیچ استاندار یا رئیس دانشگاهی با شب نامه ها، روزنامه ها، خبرها و سایت ها برکنار نخواهد شد جز اینکه آبروی استان را می برد. این بساط از این دست به فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد ضربه می زند که هر کدام در سطح ملی از توانمند ترین افراد هستند.

وی عنوان کرد: بنابراین مقداری خودمان با خودمان مهربان باشیم و این حرفا و حدیت های و نوشته ها در حد سرگرم کردن خودمان است. اصحاب رسانه و مطبوعات را به حفظ آرامش برای خود و مسئولان و زحمت کشان توصیه می کنم و انتظار داریم بیشتر به عملکردها توجه شود.

رئیس دانشگاه یاسوج اضافه کرد: رسانه ها در سطح استان خودشان را مشغول برخی حرف ها نکنند بلکه باید بگذاریم هر کس کارش را کند و هرکس خوب کار نمی کند انتقاد شود نه تخریب.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت