پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 آذر 1396 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 27357

فرماندار خبر داد:

برگزاری جشن بزرگ روز جهانی معلولین در بهبهان/لزوم مناسب سازی مبلمان شهری جهت تسهیل عبور و مرور معلولین

مراسم جشن و شادی در تاریخ ۱۲ آذر روز جهانی معلولین دربهبهان برگزار و ۱۲ دستگاه ویلچر به معلولین اهدا می شود.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

جلسه مناسب سازی مبلمان شهری جهت تسهیل عبور و مرور معلولین برگزار شد

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان جلسه مناسب سازی مبلمان شهری جهت تسهیل عبور و مرور معلولین به ریاست علی مظفری فرماندار شهرستان بهبهان ،مسولین ادارات و دستگاه های اجرایی و جمعی از معلولین شهرستان برگزار شد.

علی مظفری فرماندار شهرستان گفت : رشد و شکوفایی هر جامعه ای بستگی به چگونگی بکارگیری استعدادها و توانایی های موجود در آن جامعه دارد. بی تردید بخشی از نیروهای فعال در جامعه ما افراد معلول جسمی ـ حرکتی هستند که در عرصه های گوناگون توانسته اند شایستگی های خود را در خدمت به کشور به منصه ظهور برسانند.

وی افزود : یکسان سازی فرصت ها فرآیندی است که طی آن سیستم های عمومی جامعه از جمله محیط فیزیکی، مسکن، حمل و نقل، خدمات بهداشتی و اجتماعی؛ فرصت های آموزشی و اشتغال، امکانات رفاهی و فرهنگی و اجتماعی برای تمامی افراد قابل دستیابی و استفاده می شود.
به این ترتیب با حذف موانع امکان مشارکت کامل معلولین در تمامی زمینه ها فراهم می شود. و در نتیجه دستیابی این افراد به کیفیتی از زندگی که معادل و برابر با دیگران باشد مقدور می گردد.
فرماندار شهرستان بهبهان اضافه کرد :
مطابق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۶/ ۲/ ۱۳۸۳ کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهـــادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکــن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امـکان دسترسی و بهره‌مندی معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

همچنین مطابق آیین‌نامه اجرایی بند ج ماده ۱۹۳ قانون برنامه سوم تمام دستگاه های اجرایی دولتی و سازمان های غیر دولتی و مالکان ساختمان های با مصرف عمومی، مکلفند قسمت‌های مورد استفاده عمومی اماکن و ساختمانهای (خصوصی و دولتی) خود را بر اساس ضوابط مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری حداکثر ظرف مدت یکسال برای افراد دارای معلولیت که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند مناسب‌سازی نمایند”

– ماده ۳ این آیین‌نامه نیز به نقش شهرداری‌ها اشاره می‌نماید: ” شهرداری‌ها موظفند ظرف دو سال نسبت به آماده‌سازی و مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها برای تردد معلولین اقدام نمایند”

فرماندار شهرستان بهبهان تاکید کرد : مطابق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هر اداره ،سازمان و دستگاه اجرایی در شهرستان بهبهان که در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکــن عمومی و معابر و وسایل خدماتی خود مناسب سازی برای عبور و مرور معلولین را پیش بینی و اجرا نکنند. مطابق قانون با آنها برخورد جدی خواهد شد.

علی مظفری خطاب به مسولین شهرستان گفت : از مسولین شهرستان می خواهم خودشان را بجای معلولین بگذارند تا متوجه مشکلات این عزیزان بشوند و زمینه را برای مراجعه معلولین به ادارات و عبور و مرور این قشر عزیز در محیط شهری فراهم کنند.

فرماندار در پایان جلسه دستور برگزاری مراسم جشن و شادی در تاریخ ۱۲ آذر روز جهانی معلولین را داده و خواستار برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه این مراسم شد.
همچنین فرماندار شهرستان در این جلسه مصوب نمود ۱۲ عدد ویلچر به نیت دوازده امام (ع) در روز ۱۲ آذر به معلولین اهدا شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت