پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 آذر 1396 ساعت 11:09:: شناسه خبر: 27511

۳۸میلیون دلار سهم کهگیلویه وبویراحمد ازطرح توسعه اشتغال روستایی کشور

کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است و بیش از ۴۶ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان را روستائیان شامل می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت که سهم این استان از میزان طرح جامع توسعه اشتغال روستایی در کشور حدود ۳۸ میلیون دلار معادل( یک هزار و ۵۳۰) میلیارد ریال است.
داریوش مظهر اظهار داشت: این میزان اعتبار تخصیص یافته حدود ۲ و نیم درصد از کل مبلغ یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی در بخش اشتغال روستایی است.
وی بیان کرد که این میزان اعتبار از طریق بانک های عامل و در قالب تسهیلات بانکی برای اشتغال روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یافته که سود این تسهیلات نیز ۶درصد است.
وی ادامه داد: بانک های عامل موظفند که علاوه بر پرداخت این تسهیلات به میزان ۵۰ درصد از این اعتبار را از محل منابع داخلی خود برای توسعه اشتغال در روستاها اختصاص دهند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی دستاوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی در این استان گفت که ظرف چهار سال گذشته افزون بر ۹۲۰ میلیارد ریال برای عمران، آبادانی و رونق روستاهای این استان کمک مستقیم توسط دولت شده است.
وی اظهار داشت که افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال از این میزان در سال ۹۵ بوده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ظرف سه سال گذشته افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل‌های مختلف به افراد واجد شرایط در روستاهای این استان پرداخت شده است.
مظفر تاکید کرد که ۲۰۰ میلیارد ریال از این میزان در قالب تفاهم نامه چهارجانبه معاونت توسعه روستایی، بانک سینا، استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد علوی برای رونق تولید و اشتغال به روستائیان این استان پرداخت شد.
وی تعداد اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت این میزان تسهیلات در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر چهار هزار و ۵۳۹ شغل ذکر کرد.
مظفر ادامه داد که مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان این استان پرداخت شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت