پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 آذر 1396 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 27517

هشدار پليس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد؛

یکی از عوامل کلاهبرداری مالی دسترسی به اطلاعات حساب بانکی است

سرگرد شهبازی اظهار داشت : افراد سودجو ، با تماس های تلفنی پس از دعوت شما به نزد بانک و پیشنهاد ورود به منوی انگلیسی ، با توجه به عدم تسلط و آشنایی شما به این منو و اطلاع از موجودی ، اقدام به انتقال وجه به حساب خودشان می کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت های بانکی، دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان است ، پس به هیچ ‌عنوان اطلاعات حساب اعم از شماره حساب و رمزهای اول و دوم کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهیم.

سرگرد روح الله شهبازی  بیان داشت: ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت های بانکی، دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان است ، پس به هیچ ‌عنوان اطلاعات حساب خود اعم از شماره حساب و رمزهای اول و دوم کارت را در اختیار دیگران قرار ندهیم و از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر بانک خودداری کنیم تا در صورت مفقودی یا ربوده شدن کارت با حساب خالی خود مواجه نشویم.

وی در ادامه تصریح کرد: گفت : ارسال پیامک و در پی آن تماس تلفنی از سوی کلاهبرداران درخصوص برنده شدن در قرعه کشی های مختلف از جمله شرکت همراه اول ، ایرانسل و رایتل ، برنامه رادیو جوان ، فروش سکه های عتیقه و وعده های واهی ، مبنی بر خرید یا واریز وجه به حساب و ایجاد اشتیاق برای دریافت جوایز و هدایا در مخاطبان ، از شگردهای کلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه های خود به طرف دستگاه های خودپرداز و خالی کردن حساب های بانکی است .

سرگرد شهبازی در ادامه بیان داشت : افراد سودجو ، با تماس های تلفنی پس از دعوت شما به نزد بانک و پیشنهاد ورود به منوی انگلیسی ، با توجه به عدم تسلط و آشنایی شما به این منو و اطلاع از موجودی ، اقدام به انتقال وجه به حساب خودشان می کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : کلاهبرداران با چرب زبانی و شیوه های گوناگون شما را مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داده و از این طریق به موجودی حساب شما دسترسی پیدا می کنند.

وی افزود : با توجه به افزایش روز افزون افراد به شبکه های اجتماعی و ورود به فضاهای مجازی ، احتمال بروز جرم در این شبکه ها افزایش یافته و افراد کلاهبردار با اطلاع از عدم آشنایی مردم به برنامه ها و عملیات های اینترنتی ، با جلب اعتماد و فریب سوژه های مورد نظر خود ، اقدام به دریافت اطلاعات شخصی ، هویتی و دریافت رمز حساب های بانکی آنها کرده و لطمات جبران ناپذیری را به وارد می کنند .

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به سایت www.cyberpolice.ir مراجعه و یا بصورت مراجعه حضوری در پلیس فتا مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های ۰۷۴۲۱۸۲۵۹۳ موضوع را به پلیس فتا استان گزارش دهند.

پایگاه خبری پلیس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت