پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 خرداد 1395 ساعت 06:03:: شناسه خبر: 2753

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان ویژه برنامه های ماه رمضان را تشریح کرد

وی افزود: باتوجه به این که اجرای برنامه های زنده می تواند مشکلاتی را در اجرا به همراه داشته باشد سعی داریم برنامه های ویژه خود را به سمت برنامه های ضبطی پیش ببریم تا بتوانیم برنامه های را با بهترین کیفیت ارائه دهیم

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان ویژه برنامه های ماه رمضان را تشریح کرده و از ارتقاء سطح کیفی برنامه های این مرکز در سال جاری خبر داد.

به گزارش صدای جنوب،مسلم رحیمی عصر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان در سرسرای صدا و سیمای استان گفت: درسال جاری سعی کردیم با برطرف ساختن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه های سیما در ماه رمضان ، کیفیت برنامه های فارسی زبان و عربی زبان مرکز استان را ارتقاء دهیم و تا آن جا که بتوانیم موجبات رضایتمندی هرچه بیشتر مردم استان را فراهم کنیم.
وی افزود: باتوجه به این که اجرای برنامه های زنده می تواند مشکلاتی را در اجرا به همراه داشته باشد سعی داریم برنامه های ویژه خود را به سمت برنامه های ضبطی پیش ببریم تا بتوانیم برنامه های را با بهترین کیفیت ارائه دهیم.
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان ادامه داد:برنامه های تلویزیونی هلال و هیل و شبهای کارون باتوجه به نظرسنجی های صورت گرفته از مردم و نگاه کارشناسان از جمله برنامه های پربیننده سیمای مرکز خوزستان است که سعی داریم در ماه رمضان امسال ویژه برنامه های خود را با بخش های متنوع پربارتر کنیم.
وی بیان کرد: ویژه برنامه های سیمای خوزستان شاید نتواند به صورت کامل نظر مخاطب را به خود جلب کند اما اگر بتوانیم تنها ۷۰ درصد مردم استان را راضی کنیم می توانیم بگوییم کار موفقی انجام شده است.
رحیمی ادامه داد: برنامه های ماه رمضان درصدا و سیمای خوزستان به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول برنامه های پیش از ماه رمضان که همان غبارروبی از مزار شهدا، آمادگی مردم برای ورود به ماه رمضان، برنامه های مساجد است و بخش دیگر نیز برنامه های مختلف قرآنی در سطح استان بخصوص مراسم جمع خوانی از ویژه برنامه های مهم شبکه استانی به شمار می رود.
وی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه تفسیر هر جزء قرآن پیش از برنامه های جمع خوانی توسط کارشناسان برجسته استان یکی دیگر از برنامه های خاص ما در سال جاری است.
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان گفت: مراسم جمع خوانی قرآن نیز از شهرستان بهبهان آغاز شده و به ترتیب در شهرستان ها از ساعت ۱۸ تا ۱۹ به صورت پخش زنده پخش خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین در مراسمهای جمع خوانی قرآن در ایام ماه رمضان از ۶۰ نفر از قاریان برجسته استان که مورد تایید شورای عالی قرآنی قرار گرفته اند استفاده خواهیم کرد.
رحیمی تصریح کرد: همچنین پخش ویژه برنامه آیه های علوی برگرفته از نظرات مفسران اهل سنت و اهل تشیع به صورت یک برنامه شش تا هشت دقیقه ای با همکاری موسسه غدیرشناسی از ابتدای شب های قدر تا عید سعید فطر از دیگر برنامه های سیمای مرکز استان در ایام ماه رمضان است.
وی افزود: ویژه برنامه روشنایی های شب ویژه افطار یکی دیگر از برنامه های ما در این ماه مبارک است که در آن ازخیرانی که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند دعوت می شود چرا که رویکرد این برنامه در راستای اقتصادی مقاومتی است.
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان گفت: برنامه سحرخیزان نیز یکی دیگر از برنامه های ما در این ایام بوده که ویژه سحر است که سومین سال اجرای آن را تجربه می کنیم.
وی بیان کرد: همچنین در این ماه در برنامه های مختلف از علمای استان بخصوص نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دعوت به عمل می آید و مردم از فرمایشات این علما در بخش های مختلف بهره مند خواهیم شد.
رحیمی گفت: همچنین در روز ۲۷ خردادماه نیز ویژه برنامه دعای کمیل که به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران در بخش دهلاویه برگزار می شود به صورت زنده برای پوشش داده می شود.
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان به موازات برنامه های سیمای استانی در بخش رادیو نیز برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته که نسبت به سال گذشته از کیفیت مطلوب تری برخوردار است.
همچنین رحمت الله سبحانی مدیر بخش عربی سیمای خوزستان گفت: در سال گذشته ویژه برنامه هلال و هیل به صورت زنده از شبکه استانی پخش می شد و همین امر باعث شده بود نقاط ضعفی در اجرای این برنامه به وجود آید اما امسال با تلاش مدیرکل صدا و سیما و سایر دست اندرکاران این برنامه سعی شد این ویژه برنامه عربی زبان به صورت ضبط شده تقدیم مردم استان شود.
وی افزود: ارائه این برنامه به صورت ضبط شده بی شک تمامی نقاط ضعف ها را پوشش داده و برکیفیت اجرای آن می افزاید.
مدیر بخش عربی سیمای خوزستان ادامه داد: این ویژه برنامه در سال جاری به لحاظ متن منسجم تر شده و در آن از چهره های شاخص عربی زبان پنج شهرستان استان استفاده شده است که نسبت به سال گذشته جذابیت بیشتری به برنامه داده است.
وی بیان کرد: همچنین بخش هایی از این برنامه که مورد پسند مخاطبان نبود حذف شده و بخش های متنوع تری به این ویژه برنامه اضافه شده است.
سبحانی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد برنامه آیتم هایی غیر از نمایش بود اما در سال جاری ۹۰ درصد آیتم های برنامه به صورت نمایش و بخشی دیگر نیز موسیقی علوانیه که همان موسیقی سنتی عربی است به پخش خواهد شد.
وی اظهار کرد: بخش های مختلف طنز این ویژه برنامه به همراه پیام های اجتماعی و بررسی معضلات جامعه بوده که همگی آن ها دارای بارحکمت و عرفانی است و می تواند در زمینه آگاه سازی مردم نقش بسزایی داشته باشد.
مدیر بخش عربی سیمای خوزستان گفت: برخی ها گمان می کنند که به دلیل هزینه های پایین تر برنامه های خود را به صورت ضبط شده پیش می بریم اما این برنامه ها بسیار بیشتر از برنامه های زنده برای ما هزینه بر است اما از آن جا که ارتقای کیفیت برنامه ها را در دستور کار قرار داده ایم با حمایت های مدیر کل صدا و سیمای استان این اقدام را صورت داده ایم.
وی تصریح کرد: اگر چه ویژه برنامه هلال و هیل به صورت زنده اجرا نمی شود اما در روز ولادت امام حسن مجتبی( ع ) مراسم گرگیعان در بخشی از این برنامه آورده شده و در همان شب ولادت به نمایش در می آید.
سبحانی بیان کرد: ویژه برنامه هلال و هیل در شب های ماه رمضان بر اساس داستان های مختلف بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه چخش خواهد شد که سعی داریم به پیشنهاد مدیر کل صدا و سیمای استان بخش تکرار این برنامه را با زیرنویس فارسی پخش کنیم تا مردم فارسی زبان نیز بتوانند از محتویات این برنامه بهره مند شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت