پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آذر 1396 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 27847

مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد:

در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه خود به شهرستان کهگیلویه از سفره‌خانه سنتی در حال احداث شهر دهدشت نیز بازدید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صبح امروز از برخی پروژه‌های شهرستان کهگیلویه بازدید کرد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد،محمود باقری پس از تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای شهر سوق، بر مزار حسین پناهی هنرمند فقید هم‌استانی حاضر شد.

وی در ادامه از روند کاوش محوطه تاریخی بی‌بی زلیخایی بخش سوق بازدید کرد.

باقری در این بازدید با اشاره به اینکه محوطه تاریخی بی‌بی زلیخایی سوق ثبت ملی شده است، گفت با هدف کارهای علمی و پژوهشی فاز نخست کاوش این محوطه تاریخی با حضور کارشناسان میراث فرهنگی کشور آبان‌ماه امسال آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این کاوش‌ها ابزار سنگی مربوط به دوره نوسنگی بدون سفال کشف شده است که مطالعات اولیه نشان می‌دهد این ابزار برای ساخت ابزارآلات کشاورزی و شکار مردم آن دوره استفاده می‌شد.

باقری در ادامه از پروژه پارک اسکان شهر دهدشت بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه پارک اسکان دهدشت به منظور رفاه حال گردشگران و مردم این شهر احداث می‌شود، گفت: اعتبار این پروژه ۸ میلیارد ریال است و هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این پارک هفت آلاچیق، ۵۴ سکوی نشینمن، ۲ نمازخانه، آبخوری، ظرفشویی، هشت چشمه سرویس بهداشتی، حمام، سالن آمفی تئاتر روباز و روشنایی کامل پیش‌بینی شده است.

باقری هدف از ایجاد پارک اسکان را اشتغال‌زایی، ایجاد درآمد پایدار و توسعه گردشگری در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.

وی ابراز کرد: با تکمیل این پارک، مسافران و گردشگرانی که در ایام مختلف سال به شهرستان کهگیلویه سفر می‌کنند دیگر در نقاط شهری نمی‌توانند اسکان کنند و اسکان آنها در پارک اسکان صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان کهگیلویه از سفره‌خانه سنتی در حال احداث شهر دهدشت نیز بازدید کرد.

باقری در این بازدید گفت: با تمام توان از بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری حمایت می‌کنیم.

وی با تقدیر از ایجاد زیرساخت‌های سفره‌خانه سنتی در دهدشت، افزود: سرمایه‌گذار این طرح برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت به بانک معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از عملیات دیوارکشی بافت قدیم دهدشت و پایگاه ملی این بافت نیز سرکشی و از نزدیک از روش اجرایی حفاظت بافت قدیم دهدشت بازدید کرد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت