پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آذر 1396 ساعت 14:09:: شناسه خبر: 27897

فرماندار کهگیلویه:

تامین سلامت جامعه از مهمترین وظایف دولت به شمار می رود

فرماندار کهگیلویه اظهارداشت:اطلاع‌رسانی به مردم نقش مهمی در پیشرفت طرح تحول سلامت خواهد داشت لذا از رسانه‌ها انتظار می‌رود که با آگاه‌سازی مردم، کارکردهای این طرح را بیش از پیش به مردم بشناسانند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:
اولین مجمع سلامت شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار کهگیلویه و معاونت اجتماعی شبکه درمان و علوم پزشکی استان و دیگر مدعوین در سالن اجتماعات شهید آوینی دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،به نقل از روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه ،علی پوزش گفت : اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که اجرای آن تأثیر بسزایی در افزایش سلامت مردم داشته است.
فرماندار کهگیلویه ،با اشاره به رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت افزود: ارتقاء سلامت جامعه و درمحوریت قرارگرفتن اقشار آسیب‌پذیر مناطق محروم از ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است.
پوزش عنوان کرد: شاید در اجرای این طرح نواقصات و کمبودهایی وجود داشته ولی تامین سلامت جامعه از مهمترین وظایف دولت به شمار می رود و در این بین اقداماتی در جهت پایدار کردن منابع نظام سلامت از جمله کاهش هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان ها از ۳ درصد تا ۱۰ درصد، رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و تامین تمام نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار از سوی بیمارستان ها از مهم‌ترین نتایجی است که اجرای طرح تحول سلامت به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون سلامت به مطالبه مردم تبدیل شده و این تغییر و تحول نیز دستاوردهای زیادی به دنبال داشته و به طور متوسط در کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان هر شخص بخصوص قشر آسیب پذیر نقش بسزایی داشته است.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر اینکه باید زمینه برای ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق محروم کشور فراهم شود، اظهار داشت : با اجرای این طرح نقش ادارات و نهادها در نظام سلامت مشخص شده و تحول عظیمی در حوزه سلامت و بهداشت جامعه صورت پذیرفته و کارگروه‌های مختلف بهداشت و درمان در سطح شهرستان‌‌ صحنه های زیبایی را به نمایش می گذارند و مشغول خدمات می باشند..
علی پوزش در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به ناهنجاریهای اجتماعی از جمله مواد مخدر، حاشیه نشینی، مهاجرت و طلاق در جامعه تصریح کرد: انتظار می رود با تلاش و کوشش همگانی و نظارت بر زیر ساختها ، زمینه پیدایش آسیب های اجتماعی را در جامعه کنترل و کاهش داد.
فرماندار کهگیلویه با مهم دانستن اولویت های جامعه بشری در موضوع سلامت جامعه خاطرنشان کرد: حمایت مالی از مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بوده و دولت برای اجرای صحیح آن و این که پرداختی از جیب مردم را کاهش دهد نقش دولت و بیمه ها را افزایش داده و همچنین در کاهش هزینه های بیماران و افزایش کیفیت خدمات اقداماتی مهمی را انجام داده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به مردم نقش مهمی در پیشرفت طرح تحول سلامت خواهد داشت لذا از رسانه‌ها انتظار می‌رود که با آگاه‌سازی مردم، کارکردهای این طرح را بیش از پیش به مردم بشناسانند.

در ادامه این برنامه کوروش داوری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دکتر بابویی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و حاج آقا برسیاه مسئول دفتر امام جمعه شهرستان و یوسفی نیا رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ایراد سخن پرداختند.

در پایان از مجموعه اداراتی که در بحث شورای سلامت و اجرای برنامه های گوناگون با شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه همکاری داشتند با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت