پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 خرداد 1395 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 2791

رتبه اخراستان کهگیلویه وبویراحمددرکنکورسراسری

وی اظهار امیدواری کرد در آزمون سال جاری شاهد ارتقاء رتبه های کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تشریح این استاندر آزمون سراسری دانشگاهی ( کنکور ) در سال گذشته ، اظهارداشت: متاسفانه استان رتبه آخر را در رشته های تحصیلی مختلف به خود اختصاص داده است.

به گزارش صدای جنوب، « سید ایوب رضایی » به خبردنا گفت: البته آخر بودن رتبه کهگیلویه و بویراحمد در آزمون سراسری ناشی از دلایل مختلفی است که در برخی رشته های تحصیلی تعداد پذیرفته شدگان ما از سایر استان ها بیشتر اما چون تعداد داوطلبان نیز بیشتر می باشد امتیاز ما در جمع بندی کمتر از سایر استان ها می شود.

وی با مقایسه رتبه های کسب شده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در آزمون سراسری سال ۹۴ با سایر استان های دیگر ،خاطرنشان کرد: در این سال در رشته تجربی ۱۲ هزار و ۷۳۶ داوطلب نامنویسی که ۲ هزار و ۴۶۶ داوطلب پذیرفته شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این در حالیست که درخراسان جنوبی که رتبه سوم را بخود اختصاص داد و ما استان آخر در این رشته شدیم چهار هزار و ۷۰۶ داوطلب بوده که یک هزار و ۹۶۶ پذیرفته و رتبه سوم کشور را کسب نمود.

رضایی، تعداد داوطلبان کهگیلویه و بویراحمد در رشته ریاضی را یک هزار و ۵۲۴ داوطلب عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۸۰ داوطلب پذیرفته و در خراسان جنوبی تعداد داوطلبان یک هزار و ۲۵۰ نفر بوده و یک هزار و ۱۱۶ داوطلب پذیرفته شده است.

وی گفت: در رشته ریاضی ، کهگیلویه و بویراحمد بعد از داوطلبان خارج از کشور رتبه ۳۲ را در بین ۳۳ ردیف از آن خود کرده در حالیکه استان خراسان جنوبی رتبه دوم را کسب نموده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، تعداد داوطلبان این استان در رشته انسانی را سه هزار و ۵۷۰ داوطلب ذکر و یادآورشد: از این تعداد یک هزار و ۷۹۸ داوطلب پذیرفته که بعد از سیستان و بلوچستان و خارج از کشور در رتبه ۳۱ قرار داریم.

رضایی گفت: در رشته انسانی در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۵۳۷ داوطلب نامنویسی که یک هزار و ۷۳۷ داوطلب پذیرفته شده و این استان رتبه پنجم را در رشته انسانی بخود اختصاص داد.

وی تعداد داوطلبان رشته هنر در کهگیلویه و بویراحمد را ۴۹۷ داوطلب که از این تعداد ۶۶ داوطلب پذیرفته شده است عنوان و خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی در این رشته ۹۸۷ داوطلب داشته که ۱۱۳ داوطلب آن پذیرفته شده و رتبه ۲۴ را داشته درحالی که کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۱۸ را کسب نموده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌در گروه زبان نیز یک هزار و ۱۰۳ داوطلب در این استان نامنویسی که ۹۶ داوطلب پذیرفته و رتبه ۲۸ از ۳۳ استان کشور را بخود اختصاص دادیم.

رضایی ، تعداد داوطلبان گروه زبان خراسان جنوبی را یک هزار و ۵۴۹ داوطلب ذکر و اظهارداشت: از این تعداد ۱۲۰ داوطلب پذیرفته و رتبه ۳۰ کشوری را بخود اختصاص داده است.

وی اظهار امیدواری کرد در آزمون سال جاری شاهد ارتقاء رتبه های کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت