پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 خرداد 1395 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 2795

رئیس جهادکشاورزی شهرستان چرام خبرداد:

۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چرام زیر کشت برنج برود

خزانه‌گیری برنج از ارقام شمیم، طارم، فجر و ارقام محلی بوده که برخی از ارقام به صورت بهاره و بعضی به صورت تابستانه کشت شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس جهادکشاورزی چرام گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چرام زیر کشت برنج برود.

به گزارش صدای جنوب از چرام، عیدی هشدارنسل در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسین نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و اظهار کرد: نظام صنفی یک نظام کاملا صنفی و غیرسیاسی و غیرانتفاعی بوده و عهده‌دار سازماندهی نظم بخشی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.

رئیس جهادکشاورزی چرام با اشاره به وظایف و حقوق نظام صنفی، کوشش در جهت دفاع از حقوق و خواسته‌های قانونی اعضا، تلاش برای بهبود وضع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر نیازهای کشاورزان و نظارت برای تولید محصولات سالم و کنترل استفاده از سموم و آفت کش‌ها را از جمله این وظایف دانست.

وی افزود: توسعه کشت ۱۰۰ درصدی مکانیزه، حل و فصل اختلافات و راهنمایی و مشاوره افراد، راه‌اندازی بانک اطلاعات اصناف و تلاش در جهت  گسترش خدمات  اجتماعی نظیر بیمه‌های اجتماعی و محصولات کشاورزی از دیگر وظایف نظام صنفی است.

رئیس جهادکشاورزی چرام در بخش بعدی از سخنان خود به خزانه‌گیری حدود ۶۰ هکتار برنج در سال زراعی جاری اشاره داشت و تصریح کرد: امسال ۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چرام زیر کشت برنج می‌رود.

وی افزود: خزانه‌گیری برنج از ارقام شمیم، طارم، فجر و ارقام محلی بوده که برخی از ارقام به صورت بهاره و بعضی به صورت تابستانه کشت شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت