پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 آذر 1396 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 28219

یادداشت/

همه مطالبات مردم کهگیلویه از استاندار کهگیلویه وبویراحمد

دوری از حاشیه‌ها و برخورد اصولی و منطقی با همه گروه های سیاسی و استفاده از تمام ظرفیت های استان کهگیلویه وبویراحمد برای توسعه و پیشرفت استان و خودداری از تنگ کردن حلقه نزدیکان از دیگر مواردی است که می‌تواند در پایان دوران خدمت، شما را به استانداری محبوب در میان مردم تبدیل کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید ایمان تقوی طی یادداشتی  نوشت: قدمت شهرستان کهگیلویه(دهدشت) را چند هزار سال تخمین زده‌اند، زمانی که نامی از بسیاری از شهرها نبوده است مردم این شهر با مدیریت، درایت و روحیه جهادی دست به خلق آثار باارزش مادی و معنوی زده‌اند.

کم‌توجهی به این شهرستان بنا به هر علتی در گذشته باعث در جا زدن و عدم پیشرفت در عمران و آبادانی شده است به طوری که اگر فردی بعد از سال‌ها مجدداً وارد شهر شود تغییر در این شهر احساس نمی‌کند و بی‌شک اظهار تعجب و شگفتی می‌کند، لذا از حضرتعالی توجه بیش از پیش در تزریق بودجه‌های عمرانی برای جبران مافات درخواست می‌شود.

آقای احمدی استاندار محترم، از زمانی که تصدی منصب استانداری را پذیرفتید بارقه امید در دل بسیاری تابید به ویژه با سفرتان به دهدشت، سخنان زیبایتان در مصاحبه‌های یک ماه اخیر را می‌ستایم و آرزومندم کارهایی زیباتر از آن را به دنبال داشته باشد، نگاه عالمانه حضرتعالی به مسائل مختلف، مرا و ما را به شما بیش از پیش امیدوار کرد که منشأ خیر و برکت برای استان خواهید شد.

 

با این اوصاف مصمم شدم نکاتی را محضرتان تقدیم کنم؛ شاید از این به بعد به شهرستان کهگیلویه – بر خلاف گذشته – از طرف استانداری توجهی در خور نام و آوازه آن شود.

 

نمی‌دانم مسؤولین رده اول شهرستان ما به شما چه چیزی گفته و چه چیزی مطالبه کرده‌اند، نمی‌دانم از محرومیت‌ها و کاستی‌ها گفته‌اند یا مثل برخی‌ها – در گذشته – گزینه سکوت را ترجیح داده‌اند و بی‌شک بخشی از عدم پیشرفت یک شهرستان، مربوط به سکوت بزرگانش است، لذا بنده هم به سهم خودم و طبق وظیفه شرعی و قانونی مواردی که لازم به نظر می‌رسد را متذکر می‌شوم.

 

این شهرستان با آثار باستانی و مکان‌های سیاحتی و زیارتی میتواند قطب گردشگری استان وحتی کشور به شمار ‌آید، شاید پیشینیان اگر می‌دانستند مسؤولین ذیربط ما، به آن مخلوقِ سال‌ها کار یدوی آنان و با امکانات ابتدایی چند هزار سال پیش، این چنین بی‌مهری می‌ورزند دست به خلق این آثار شگفت نمی‌زدند!

 

لذا با اختصاص بودجه‌ای برای این آثار می‌توانید گره‌ای از این شهرستان باز کنید.

 

از قطب کشاورزی نباید غفلت کرد، کهگیلویه یکی از شهرستان‌هایی است که از زمین‌های خوب برای زراعت بهره مند است، بسیاری از مردم این شهرستان از دیرباز به امر کشاورزی توجه خاص داشتند.

 

همچنین اگر به شهرک‌های صنعتی شهرستان توجه شود می‌توان شاهد رونق اقتصادی و اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار و نام بود.

 

امام علی (ع) در سخن گهربار خود علل شکست و ناکامی ملل را در چهار چیز اعلام می‌فرمایند که دو تا از آنها مقدم کردن مدیران ضعیف و ناکارآمد و عدم استفاده از مدیران توانمند است، (یستدل علی إدبار الدول بأربع: تضییع الأصول والتمسک بالفروع وتقدیم الأراذل وتأخیر الأفاضل).

 

اگر می‌بینیم کشورهای پیشرفته در عمران و توسعه به رشد و شکوفایی قابل قبولی رسیده‌اند بخش عمده این موفقیت را مدیون انتخاب مدیران توانمند می‌دانند و باید اذعان کرد که به این سخن امام علی (ع) چه نیک عمل کرده‌اند.

 

شهرستان کهگیلویه با توجه به جایگاه ویژه و کمبودهای زیادش می‌طلبد از مدیرانی توانمند و دلسوز بهره ببرد و در صورت لزومِ استفاده از نیروی غیر بومی، باید از توانمندترین افراد برای این شهرستان استفاده کرد.

 

برخی از مسؤولینِ غیر بومی چون می‌دانند بعد از مدت زمانی شهرستان را ترک می‌کنند لذا گاهی آن‌گونه که از آنان انتظار کار و دلسوزی می‌رود دیده نمی‌شود و این یکی از آفت‌های بزرگ است که متأسفانه در شهرستان کهگیلویه بسیار بیش از شهرستان‌های دیگر به چشم می‌خورد و شما نیک می دانید که این وضعیت می‌تواند یکی از عوامل عدم رشد و توسعه شهرستان به شمار آید.

 

لذا مسؤولیت و مدیریت هر شهرستان – تا حد ممکن – را به عهده مردمِ همان منطقه سپردن می‌تواند یکی از اقدامات مثبت در دوران زمامداری شما ارزیابی گردد.

 

بیکاری بومی‌ها و اشتغال دیگران با هیچ منطقی سازگار نیست، جوانان تحصیل کرده این شهرستان از عدم اشتغال رنج می‌برند، بسیاری از خانواده‌ها یکی دو جوان بیکار و حتی بیشتر دارند، می دانید بیکاری مفسده‌های زیادی را به ارمغان خواهد داشت که کارشناسان ، روی‌آوردن به اعمال خلاف، دزدی و اعتیاد را از نتایج آن می‌شمارند.

 

برای کم رنگ کردن معضل بیکاری باید دستگاه‌های اجرایی برای کارآفرینان در اسرع وقت و با سهولت کامل مجوز صادر کنند، شرکت‌ها و ادارات در بکار گیری نیروها فقط از نیروهای بومی منطقه استفاده کنند، در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تسهیل و تسریع گردد، در توسعه صنعت گردشگری سنگ تمام گذاشته شود و…

 

مدیران دستگاه‌ها و ادارات باید در برابر مردم پاسخگو باشند، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارمندان خدوم، متأسفانه به نظر می‌رسد نمره حرمت‌گذاری برخی از ادارات به ارباب رجوع در استان و به تبع آن در شهرستان ما ضعیفو غیر قابل قبول می‌باشد، مدیران و کارمندان این ادارات و همچنین افراد جدیدالاستخدام باید دوره‌ها و کلاس‌های چگونگی تعامل با ارباب رجوع و توجه به اخلاق‌مداری در ادارات را سپری کنند و البته تعاملشان با مردم باید همیشه رصد شود.

 

اگر از امنیت سخن بگویم ممکن است تعدادی از مدیران شهرستانی ناراحت شوند اما اگر نگاهی کلی داشته باشیم به نظر می‌رسد که استان ما بنا به عللی از جمله بیکاری وسیع جوانانش یکی از استان‌هایی است که نمره بالایی در این خصوص دریافت نخواهد کرد، کهگیلویه هم یکی از شهرستان‌های این استان است، باید فکری اساسی برای مقوله‌های این چنینی کرد.

 

کمبود کادر پزشکی متخصص و نبود برخی وسایل و تجهیزات ضروری بیمارستانی، تصرف زمین‌ها و ساخت و سازهای بی‌مجوز، سد معابر توسط مغازه داران و …. را نیز می‌توان به لیست فوق اضافه کرد که البته با نگاه عدالت محورانه متولیان امور در تقسیم بودجه و اعتبارات استانی و شهرستانی، اجرای کامل قوانین و نظارت دقیق و مستمر می‌توان بخش عمده‌ای از این مشکلات را برطرف کرد.

 

نمی‌دانم نگاه شما به افکار عمومی و رسانه‌ها چگونه است آیا مطالبی که در رسانه‌ها عنوان می‌شود مورد توجه شما قرار می‌گیرد یا خیر؟ یک استاندار خوب باید در کنار توسعه اقتصادی و عمرانی به توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کند و شناخت کافی از مسایل اجتماعی و مردم‌شناسی دقیق از شهرهای استان داشته باشد، مردمان کهگیلویه وبویراحمد در کارهای فردی بسیار توانمند هستند که در خارج از استان قریب به اتفاق آن‌ها در رشته‌های کاری خود سرآمد هستند اما تنها ضعف آنها در وحدت و کار گروهی است که در اینجا نمی‌خواهم به همه علل آن اشاره کنم.

 

آقای استاندار این هنر شما است که این مردمان و مسوولان و نخبگان را با خود همراه سازید و از توانایی‌های آن‌ها در جهت توسعه استان استفاده نمایید شما باید اعتماد آنها را جلب کنید و این میسر نخواهد شد مگر اینکه با قدرت و اقتدار کارهایتان را منطقی و کارشناسی شده و به دور از لابی‌گری انجام دهید موفقیت شما و پیشرفت استان در گرو وحدت و وفاق استان است که پیش نیازی برای اجرای تمام برنامه‌هایتان است.

 

آن وقت است که شما هیچ وقت از کهگیلویه وبویراحمد نخواهید رفت شاید روزی از کهگیلویه و بویراحمد بروید اما از قلب مردمانش هرگز نخواهید رفت و ماندگار خواهید شد.

 

در پایان ،دوری از حاشیه‌ها و برخورد اصولی و منطقی با همه گروه های سیاسی و استفاده از تمام ظرفیت های استان کهگیلویه وبویراحمد برای توسعه و پیشرفت استان و خودداری از تنگ کردن حلقه نزدیکان از دیگر مواردی است که می‌تواند در پایان دوران خدمت، شما را به استانداری محبوب در میان مردم تبدیل کند.

 

آقای احمدی، اگر بخواهم ادامه دهم مثنوی هفتاد من هم کم است لذا به همین جا بسنده می‌کنم و ببری صدای جنوب:نده و همشهریان منتظر اقدامات خوب حضرتعالی هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت