پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آذر 1396 ساعت 06:09:: شناسه خبر: 28235

نامه صریح فعال اصلاح طلب به تاجگردون؛

ارتقاء گوهرگانی در وزارت جهاد، خدمتی ارزنده به استان در جهت رفع مشکلات و توسعه زیرساخت صنایع نوین کشاورزی خواهد بود

ما در سکوت کامل معاون عمرانی بومی استان را از دست دادیم و آقای استاندار معاونت غیر بومی جایگزین کرد که معاون جدید سوابق درخشان اجرایی دارد ولی سووالم اینجاست اگر معاونت‌های اقتصادی، سیاسی و رئیس سازمان برنامه هم غیر بومی شوند آیا متحجران داخلی استان و شکست خوردگان پیاپی انتخابات‌ها از ۹۰ تا کنون وا مصیبت‌ها سر می‌دهند و دنبال رزومه و سوابق آن فرد بومی خواهند بود؟

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید رحمان وفانژاد فعال سیاسی اصلاح طلب درنامه ای به تاجگردون از وضعیت موجود مدیران اصلاحات انتقاد کرد. 

دراین یادداشت امده است:

جناب آقای تاجگردون نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های باشت و گچساران

با سلام و آرزوی توفیق

احتراماً غرض از ارسال نامه سرگشاده به منظور عدم دسترسی به حضرتعالی و توجه بیشتر به مشکلات حادث شده از بابت دخالت مهره‌های سوخته مخالف دولت و اخذ تدابیر عقلانی و منطقی در برابر موضع گیری مخالفان دولت در استان می‌باشد. با خبر شدیم دکتر گوهرگانی رئیس کنونی سازمان جهاد کشاورزی استان آماده حرکت برای نشستن به کرسی معاونت اقتصادی استانداری می‌باشد و لازم دانستم مواردی را در فضای عمومی استان برایتان شرح دهم.

۱. مستحضرید مدیران کل و روسای سازمان‌های منتسب به حضرتعالی عمدتاً از مدیران سابق بودند که مورد غضب دولت قبل قرار گرفتند و آقای گوهرگانی هم مستثنی از این موضوع نبود و تا قبل از قبولی شما در انتخابات مجلس بواسطه حضورش در انتخابات دور قبل و حمایت قاطع از شما، در تبعیدگاه مرکز تحقیقات امامزاده جعفر صرفاً داری اتاقی به ابعاد ۳×۲.۵ متر بود و بعدها با روی کار آمدن دولت اعتدال به جایگاه مدیریتی مناسب رسید و با هر فراز و فرود ایشان توانست در آن سازمان مدیریت نماید که مهم‌ترین حاشیه سازمان جهاد بکارگیری تعدادی نیرو بود و جالب آنکه کسانی این موضوع را رسانه ای و در رأس این موضوع تخریب رئیس سازمان را نشانه گرفتند، همان‌هایی هستند که مخالف دولت بودند و بواسطه جایگاه‌های انتصابی یکطرفه قرار بر باج گرفتن از ایشان را داشتند ولی باج ندادن رئیس سازمان صدای خیلی از باجگیران استانی مخالف دولت را درآورد و همه می‌دانند اکر بکار گیری نیرو دارای هر گونه اشکال و خدشه ای هم بود، بازهم آنهمه بوق و کرنا برای جوانان استان نبود بلکه برای نه گفته به ویژه خواری عده ای دگر بود و بس.

۲. در دو هفته اخیر افرادی با موضوع تخریب فرماندار بویراحمد برای تصدی جایگاه معاونت سیاسی، رئیس سازمان جهاد برای تصدی جایگاه معاونت اقتصادی و تثبیت رئیس سازمان برنامه بودجه در همبن جایگاه کنونی دست به قلم شدند که جالب است فردی از این مخربان از افرادی است که اندیشه جدایی کردستان را در ذهن کوچکش دارد و حتی در ظاهر هم به قانون اساسی اعتقادی ندارد و فردی دگر در جایگاه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مواردی را خلاف واقع نگارش داشته که تنها دلیل منطقی این اتهامات ناروا را شکست‌های پیاپی ایشان در مقام رئیس ستاد ۹۴ مجلس و رئیس ستاد ۹۶ ریاست جمهوری دانست که فشار بر خود را تخلیه نموده و البته اشکال از اینکه آقای استاندار در اولین جلسه خویش مخالفان رسمی دولت اعتدال و اصلاح طلبان را به حضور پذیرفت هم وجود دارد ولی همینکه نتوانستند حتی در ظاهر ۲ ماه خودشان را مخفی کنند بازهم جای بسی تامل دارد. و فردی دگر هم مدیر معزول میراث فرهنگی در دولت مهروز بود که نتوانست در آنهمه همبستگی دولت و نماینده‌اش دوام بیارد.

۳. ما در سکوت کامل معاون عمرانی بومی استان را از دست دادیم و آقای استاندار معاونت غیر بومی جایگزین کرد که معاون جدید سوابق درخشان اجرایی دارد ولی سووالم اینجاست اگر معاونت‌های اقتصادی، سیاسی و رئیس سازمان برنامه هم غیر بومی شوند آیا متحجران داخلی استان و شکست خوردگان پیاپی انتخابات‌ها از ۹۰ تا کنون وا مصیبت‌ها سر می‌دهند و دنبال رزومه و سوابق آن فرد بومی خواهند بود؟ به طور حتم نه. مخالفان دولت و نمایندگان حامی جریان اعتدال و اصلاح طلب در استان فریاد عدالت محوری سر نمی‌دهند و شکم‌های خالی را منتظر نانی هستند تا به هر طرق ممکن پر شود. وجود معاونت‌های غیر بومی برای آن‌ها نعمت خواهد بود زیرا تا معاونت‌ها از وضعیت فرهنگی و سیاسی استان کاملاً مطلع شوند یکسالی وقت گذارنده شده و در این مدت امکان سوء استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های کرسی‌های استانداری برایشان بالاست. ولی این‌ها دلیل بر ادامه اشتباه توسط شما نمی‌شود و بدلیل اینکه عده ای اقلیت همیشه بازنده از عدم حضور کاندیدای کرسی‌های معاونت استانداری خرسند شوند نمی‌توان اشتباهی استراتژیک کرد. منظورم از اشتباه همین جایگاه معاونت اقتصادی استاندار برای دکتر گوهرگانی می‌باشد و به نظر شما در شرایط کنونی وضعیت بانک‌های استان، چرخه تولید، فرهنگ ضعیف جذب سرمایه گذاری و صد البته تخصص استاندار در این زمینه اجازه مانور به معاونت اقتصادی داده می‌شود؟ احساس نمی‌کنم جوابی جز نه بگوئید. دکتر گوهرگانی در این حوزه بیشتر نقش معاون پشتیبانی و اداری مالی را دارد که مدیریت کنونی‌اش به کرات بهتر از جایگاه جدیدش خواهد بود و برای شما این ارتقاء یک حرکت رو به عقب در کارنامه حمایت از بومی‌های شهرستان خواهد بود. قبلاً هم به کرات ضمن حمایت از شما جهت رونق به توسعه عمرانی عرض نمودم باید زمینه ساز تزریق سرمایه و نیروی انسانی در جای جای این استان به وزارتخانه‌ها باشید تا روزی که نبودید نامتان و اقداماتتان زبانزد عام و خاص شود ولی احساس نمی‌کنم ترس از ترقی همشهریانتان داشته باشید. دو سالی ست پارازیته ای مبنی بر ارتقاء دکتر گوهرگانی به عنوان یکی از معاونت‌های وزیر احساس می‌شود ولی آنچیزی امروز در ارتقاء استانی رئیس بزرگ‌ترین سازمان استان می‌بینیم صرفاً خرد شدن و به انروا رفتن این مدیر توانمند و حامی و هزینه داده حضرتعالی احساس می‌شود. در این استان ظرفیت مدیرسازی به دلایل نگاه‌های سخت و نداشتن کارشناس همفکر بدلیل عدم استخدام در ۸ سال دولتی که امروز همه حامیانش از حمایتش ماتم زده‌اند، و ۴ سال دولت اعتدال که بیشتر استخدام‌ها هزینه عده‌ای ویژه خوار شد، از دست رفت و این مهم آسیبی جدی برای جریان اصلاحات در استان است و اگر شما و سایر فرزندان استان از طریق قدرت و توان خویش نتوانید ظرفیت سازی برای فرزندان بومی استان در وزارتخانه ایجاد کنید، بلاشک تاریخ خوب می‌نویسد و مازاد بر این دو جمله نخواهد بود.

۱. خواستید و توانستید و ماندگار نمودید.

۲. قدرتش را داشتید ولی بدلیل ترس از ارتقاء نگذاشتید این فرزندان رشد کنند.

در شرایط کنونی که رئیس سازمان هرمزگان با گوشه چشمی به وزارتخانه می‌رود، ارتقاء گوهرگانی صرفنظر از تائید قدرت شما در وزارت جهاد، خدمتی ارزنده به استان برای داشتن نیرویی توانمند جهت رفع و حل مشکلات و توسعه زیرساخت صنایع نوین کشاورزی خواهد بود.

 

فعال سیاسی اصلاح طلب

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت