پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 خرداد 1395 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 2824

اتمام حجت رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ;

تذکر محترمانه، برخورد اصلاح‌گرایانه/ حمایت قضایی در کنار برخورد قضایی

مزارعی هدفش از مدیریت در این استان ، کمک به ارتقاء سطح این استان است چرا که کهگیلویه و بویراحمد مدیر جهادی می‌خواهد و مدیریت انفعالی قدمی به جلو نمی‌رود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد از تلاشش برای شروع حرکتی متفاوت و بزرگ در استان می‌گوید که شاه‌کلید آن تمرکز روی خطاهای عامدانه مدیریتی و برخورد قضایی مقتدرانه با آن‌ها است؛ او از بی‌خاصیت شدن دست‌نوشته‌ها و سفارش‌ها در دادگاه‌ها حرف می‌زند و یک جمله تمام‌کننده نیز با مدیران دارد.

به گزارش صدای جنوب، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی و یاران قضایی‌اش روزسه شنبه نیز در گام دیگری برای ادامه حرکت متفاوتش در رأس هرم دستگاه قضا، برخی دیگر از ابعاد سیاست‌های مدیریتی‌اش را باز کرد و گفت که در این استان به دنبال چیست.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد که همراهی کرمی، دادستان جوان و باانگیزه این استان را نیز در کنار خود دارد، در مدت کوتاه مسئولیتش، برای پاسخگو کردن مدیران اقداماتی در عمل انجام داد که نشان می‌دهد تنها به حرف بسنده نمی‌کند؛ بازداشت سه مدیر در این استان به جرم سهل‌انگاری و تضییع حقوق بیت‌المال نمونه‌ای از این اقدامات است.

کف خیابان را جارو می‌زنم ولی از این خط قرمزم عبور نمی‌کنم

او امروز به مدیران حاضر در نشست حفظ حقوق بیت‌المال گفت که حاضر است با آن‌ها کف خیابان را هم جارو بزند ولی برای شأن و منزلت دستگاه قضا که پیشانی نظام است، دره‌ای با احدی مماشات نمی‌کند و کوتاه نمی‌آید.

اشاره مزارعی به نامه‌نگاری برخی مدیران در دعوت‌نامه‌ها بود که در انتهای لیست همه ادارات می‌نویسند، “دادگستری”؛ او گفت: حتی در مکاتبات خود نیز حرمت دستگاه قضا را رعایت کنید.

هدف مزارعی از سخت‌گیری‌هایش

رئیس دستگاه قضا که با زبان روزه قسم یاد کرد قصد مچ‌گیری از کسی را ندارد، هدف خود از سخت‌گیری‌هایش را شروع حرکتی برای خروج از مدیریت انفعالی، پاسخگو کردن مدیران و جلوگیری از سهل‌انگاری‌ها و عدم دلسوزی مسئولانی دانست که ریشه اصلی عقب ماندگی این استان هستند.

او گفت: دلیل عقب ماندگی این استان چیزی جز این نیست که ما مدیران خوب کار نکردیم و از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم و نه بر کا زیردستان نظارت‌ مؤثر داریم و نه از آن‌ها کار می‌کشیم.

مهمانان عالی‌رتبه در مورد یاسوج چه می‌گویند؟

وی بیان کرد: گاهی مهمانانی از سراسر کشور داریم که وقتی شهر یاسوج را می‌بینند، باور نمی‌کنند که اینجا مرکز یک استان است و از من می‌پرسند مسئولان اینجا چکار می‌کنند که این حال و روز پایتخت طبیعت ایران است.

این مقام قضایی این را هم گفت که هدفش از مدیریت در این استان، کمک به ارتقاء سطح این استان است چرا که کهگیلویه و بویراحمد مدیر جهادی می‌خواهد و مدیریت انفعالی قدمی به جلو نمی‌رود.

تذکر محترمانه، برخورد اصلاح‌گرایانه/ حمایت قضایی در کنار برخورد قضایی

به گفته مزارعی، سیاست دستگاه قضا در این استان تذکر محترمانه و برخورد اصلاح‌گرایانه است و در این بین خطاهای دلسوزانه مدیران جسور و دلسوز را نه تنها برخوردی نمی‌کنیم بلکه دست آن‌ها را می‌گیریم و در همه مجامع از چنین تخلفات سهوی دفاع هم می‌کنیم، اما آنجا که مدیری به تذکرات بی‌اعتنا بود و یک رویه غیرقانونی را ادامه داد بدون اغماض، با اقتدار برخورد می‌کنیم.

او هر چند ابراز امیدواری کرد در ادامه مسئولیتش در این استان پرونده تخلف و برخورد قضایی برای هیچ مدیری اتفاق نیفتد، اما این را هم گفت که در ادامه کار، مدیران برخوردهای آتی ما را هم خواهند دید و متوجه خواهند شد همان‌گونه که از مدیران پای کار و دلسوز حمایت می‌کنیم با مدیران متخلف و سهل‌انگار نیز برخورد شدید می‌کنیم.

دست نوشته‌ها و سفارش‌ها در دستگاه قضا بی‌خاصیت شدند

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ تکبری ندارم و دست همه شما را می‌بوسم و خادم مدیران و مردم هستم اما همه این را بدانند که دستگاه قضا برای هیچ فردی حاشیه امن قائل نیست و همه در برابر قانون یکسان هستند.

وی ادامه داد: این فکر نباید به ذهن هیچ کس خطور کند که دست نوشته‌ای، تلفنی، سفارشی و وابسته بودن به اشخاص و شخصیت‌های بزرگ در پیگری‌های قضایی ما در مواجهه با تخلفات اثرگذار است و ما کوتاه می‌آییم.

کارمندی که پول می‌گیرد و کار نمی‌کند، لقمه حرام به خانه می‌برد

حقوق حلال کارمندان و مدیران از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن اشاره شد؛ مزارعی لقمه حرام را فقط مربوط به دزدی و کلاهبرداری ندانست و گفت: همین که پول می‌گیریم و کار نمی‌کنیم یعنی لقمه حرام به خانه برده‌ایم.

حرف پایانی و تمام کننده مزارعی به مدیران/ اگر می‌مانید با عزت بمانید نه با التماس و اجیر بودن

وی در پایان بخش نخست صحبت‌هایش حرف پایانی تمام کننده‌ای را به مدیران زد و از آن‌ها خواست برای خودشان شأن و منزلت قائل شوند و برای خوشایند و رضایت یک نماینده یا یک فرد مدیریت نکنند و اگر می‌خواهید در پستی بمانید با سربلندی و عزت بمانید نه با خواری و ذلت و دلخوشی این و آن.

او همچنین از مدیران و رسانه‌ها خواست که موضوع حقوق بیت‌المال را منحصر به اراضی ملی و تغییر کابری‌ها و چند اداره منابع طبیعی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی ندانند و تعریف وسیعی از آن داشته باشند. حتی نگاه کردن به زیر مجموعه، اختیارات، تبعیض‌ها، هدایا، پست‌ها، استخدام‌ها و هر تصمیم مدیریتی ما در این قالب است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت