پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آذر 1396 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 28277

بیش از ۲ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

مددجویان کمیته امداد با تمام گرفتاری‌هایی که مواجه هستند، در بازپرداخت اقساط بانکی مشکلی ندارند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۶۴ فرصت شغلی با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال در هشت ماه گذشته برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.

به گزارش صدای جتوب ،فرید محبی اظهار داشت: توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش این نهاد از طریق فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است.
وی با اشاره به همکاری قابل تقدیر بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد با تمام گرفتاری‌هایی که مواجه هستند، در بازپرداخت اقساط بانکی مشکلی ندارند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان کهگیلویه بویراحمد سال گذشته در دوره‌های آموزشی این نهاد با اعتبار پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال شرکت کردند و ۲۳۹ نفر نیز از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شدند.
وی عنوان کرد: با هدایت صحیح شغلی و کمک به انتخاب مشاغل مناسب، مددجویان وارد بازار کار شده و با ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها، این افراد از چرخه حمایت امداد خارج خواهند شد.
محبی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال، ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان است.
وی گفت: هم اینک پرونده‌های مشاغل خانگی مددجویان تکمیل و به بانک تحویل داده‌شده است.
۲۹ هزار و ۷۱۹ خانوار با جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
۷۵ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، ۲۳ درصد شهری و ۲ درصد نیز عشایر است.
براساس اعلام مرکز آمار ایران کهگیلویه و بویراحمد با ۵٫۶ درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌های سراسر کشور را در بهار سال ۹۶ کسب کرد.
نرخ بیکاری سال ۱۳۹۴ کهگیلویه و بویراحمد ۱۷٫۷ درصد بود که با کاهش ۴٫۴ درصدی در پایان سال ۱۳۹۵ به ۱۳٫۳ درصد و در بهار سال جاری نیز به حدود ۱۲٫۱ درصد رسید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت