پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آذر 1396 ساعت 10:09:: شناسه خبر: 28303

اکران عمومی فیلم« پندوم» امروز برگزار می شود؛

دعوت کارگردان هم استانی از نمایندگان مجلس و دوستداران کهگیلویه وبویراحمد برای حضور در این مراسم

کارگردان فیلم «پندوم‌» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تمامی دوستداران استان کهگیلویه وبویراحمد برای حضور در اکران عموم این فیلم‌ در مجموعه سینمایی چارسو واقع در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ دعوت نمود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فیلم مستند « پندوم» اثر اردوان زینی سوق کارگردان و تهیه کننده جوان کهگیلویه وبویراحمدی دریازدهمین جشنواره سینماحقیقت نگاه ها رابه خود جلب کرده است.
زینی سوق در گفتگویی باخبرنگاران ضمن دعوت ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضوردراکران عمومی این فیلم که امروز عصربرگزار میشود به جزییات این اثر فاخر پرداخت.
ماحصل این گفتگو در زیر می اید:

((در کودکی نمی دانستم که باید از زنده بودنم خوشحال باشم یا نباشم! چون هیچ موضع گیری خاصی در برابر زندگی نداشتم))
حسین پناهی
بزرگ شدیم و همواره این جمله را درمقابل کارخوبی که برای دیگری انجام دادیم، شنیدیم؛ پیر شی پسرم.
شاید بتوان به این جمله این گونه نگاه کرد، این دعای نفرین شده ای است که دیگران در مقابل کار خوب تو درحقت، برزبان جاری کردند.
خاطرات شیرین کودکی و نوجوانی و جوانی ام همه از رفت و آمد ها، ییلاق و قشلاق ها، شور و شرها، مال و زیر و مال وبالاها، شکار کردن وشکارشدن ها و بودن و نبودن هایی پرشده است که بزرگترهامان برایم همچون قصه های گروتسک، در گوش و قلبم کاشتند.
همه این قصه ها، داستان ها و خاطرات در چند پند خلاصه میشد که همواره باهم یارباشیم و بسازیم و قدردان آنهایی باشیم که گامی هرچند اندک برایمان برداشتند.
روزها سپری شد و به مقتضیات زمان، راه های مال رو را تبدیل به راه های سیاه کردیم و خوشحالی این سیه راه ها را با قاتلان چهارچرخ و ده چرخ عزیزانمان، سرخ کردیم و با اشک چشممان تمنای امکاناتی همچون درمانگاه و مدرسه و… کردیم.
آیا زمانه از ما سبقت گرفته، یا ما از زمان عقب ماندیم؟
این سوالی بود که همواره ذهنم را درگیر کرده و دوست نداشتم و ندارم ، عقده این جواب با من سر در گور بخواباند.
اینها را گفتم به بهانه ای؛
فیلم پندوم به کارگردانی اینجانب موفق به حضور در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت شد. پندوم شرح حال من و ماهایی هست که هستیم و نیستیم.
پندوم به فردیت فرد، بی توجه هست و من خود را در تمام لباس ها و قالب های افراد مقابل دوربین دیدم و میبینم.

شهرستان کهگیلویه بزرگ دوران تاریخی پرفراز و نشیبی را طی کرده که همواره مرارت، مشکلات و محرومیت با این تاریخ عجین بوده است.
با طلوع انقلاب اسلامی در کشور، نوید حضور و مشارکت در بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی مردم مناطق محروم، بیش از هرجایی، روشنایی امیدبخشی در دل مردم ایجاد شد.
دوره های سیاسی مردم کهگیلویه نه با انتخابات ریاست‌جمهوری و یا مجلس خبرگان و… بلکه با انتخابات مجلس شورای اسلامی، بخش بندی شده است.
در همه دوره ها، امیدها و آرزو هایمان را در انتخاب نماینده و وکیلی در مجلس شورای اسلامی، جستجو کردیم.
ازکارهای عمرانی گرفته تا بهداشتی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و…. همه را از نماینده انتخابی، مطالبه کردیم و می کنیم.
نماینده های ادوار مختلف از حاج بهرام تاجگردون تا حاج سید محمد موحد وحاج بزرگواری و سردار عدل هاشمی آمدند و رفتند و ما همواره مطالبات را از وکلای خود خواستیم و می خواهیم.
هیچ فراموش نکرده ام زنانی را که به خاطر نبودن کوچکترین خدمات بهداشتی تا فرسنگ‌ها اطرافشان، با نوزادانشان در گور گذاشتیم. فراموش نکردم چه بسیار کودکانی را که بالقوه می‌توانستند پزشک، مهندس، معلم، پژوهشگر و متخصصان برجسته ای باشند، به دلیل نبود مدرسه، هیچگاه بالفعل نشدند.
فراموش نکردم که فکر میکردیم رئیس پاسگاه انتظامی، بالاترین مقامی هست که می‌توان در کشور شناخت.
فراموش نکردم، فراموشی های تاریخی را که باعث میشدند وسعت نگاهم تامرز زمین کشاورزی پدرم باشد. همه این خدمات را برای اینکه بر پند بزرگان، وفا کرده باشم، قدردان همه مسوولان و زحمت کشانی هستم که برای رفع این محرومیت ها گام برداشتند.
از تلاش ها و پیگیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف اطلاع دارم و قدردان هستم.
به دلیل قرابت نسبی و سببی و نزدیکی با حاج سید محمد موحد، نماینده محترم مردم در ادوار مختلف و سردارعدل هاشمی نماینده محترم حال حاضر در مجلس شورای اسلامی، اگاهی و اطلاع بیشتری از زحمات و خدمات و پیگیری های ایشان دارم و خود بخش کوچکی از این تلاش ها را نظاره گر بودم.
بر من، همچون دیگران پوشیده نیست که نمایندگان منطقه کهگیلویه و سایر مناطق مشابه محروم، بیش از سایر نمایندگان مجلس پیگیر و مطالبه گر و پرتلاش هستند، چرا که رفع محرومیت نیاز به گام های محکم و پیوسته دارد.

در فیلم پندوم نه به عملکرد کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی، بلکه به نوع نگاه من و ما به میزان توقعات و درخواست ها مان از کاندیدا های محترم هست که به عنوان یک منجی به ایشان نگاه میکنیم، غافل از اینکه نقش وتفکیک قوا را بشناسیم و وظایف یک نماینده مجلس را به خوبی بدانیم.
به عنوان مثال، آیا به این نکته توجه کرده ایم که وعده ها و شعار هایی که کاندیداهای محترم، درایام تبلیغات ارائه می کنند، درحیطه وظایف آنها هست یا نه؟
و مواردی از این جنس سوالات.
گروه تولیدی فیلم پندوم با احترام به همه کاندیداهای محترم و بدون هرگونه قضاوت، تلاش کرده، گامی هر چند کوچک در جهت مرتفع کردن چالش‌های جامعه شناختی و همچنین نشان دادن بخش عمده ای از محرومیت های مردمی صادق، کم توقع، پایبند و انقلابی، به مسوولان اجرایی کشور، در کنار نماینده محترم مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی یار و همراه ایشان باشیم.
از آنجا که حضور در جشنواره سینما حقیقت را یک فرصت می دانم، از همه دوستداران پیشرفت کهگیلویه بزرگ و استان کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کاندیدا های سابق نمایندگی مجلس و کسانیکه در آینده قصد حضور در رقابت خدمت‌رسانی دارند، دعوت میکنم در اکران عمومی فیلم پندوم در تاریخ چهارشنبه ساعت ۱۸ در مجموعه سینمایی چارسو واقع در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ حضور یابند.
باسپاس اردوان زینی سوق

**

بخشهایی از این مستند /

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت