پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 آذر 1396 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 28719

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دفتر مقام معظم رهبری روند اجرایی پروژه ملی پاتاوه-دهدشت را رصد می کند

معاون وزیرراه وشهرسازی بابیان اینکه دفترمقام معظم رهبری همواره روند اجرای این پروژه را رصد می کند ابراز کرد: با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت:قریب به یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت نیاز است و با تأمین اعتبار تا پایان ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صدای جنوب، خیرالله خادمی روز چهارشنبه در بازدید از این طرح ملی که باهمراهی نماینده کهگیلویه درمجلس،معاون عمرانی استاندار،فرماندار ورییس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و مدیران پروژه انجام شد ،بابیان اینکه جاده ملی پاتاوه – دهدشت به‌زودی تأمین اعتبار خواهد شود تاکید کرد دراین زمینه هیچگونه دغدغه ای وجودندارد.
خادمی افزود:این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد:از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از ۵۶ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
خادمی بابیان اینکه دفترمقام معظم رهبری همواره روند اجرای این پروژه را رصد می کند ابراز کرد: با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.
وی خواستار شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ملی توسط مسئولان شد و گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکی از مهم ترین طرح‌های اولویت دار دولت دوازدهم است.
خادمی افزود: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
وی گفت: در جاده ملی پاتاوه – دهدشت ۱۲ دهنه پل به طول سه کیلومتر و پنج دهنه تونل به طول ۹ کیلومتر در حال ساخت است و گلوگاه های مهم نیز اصلاح شده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: برنامه زمان‌بندی خاصی برای بهره برداری ازاین طرح تهیه و حتی بصورت جزیی ،ساخت پل‌ها و تونل‌های در مسیر این طرح نیز باید درزمان بندی ویژه ای صورت گیرد.
خادمی اظهار داشت: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه باید در ساخت ابنیه و مقاوم سازی این محور ارتباطی بانگاه به جاذبه گردشگری ومنظره شگفت انگیز و همچنین کوهستانی بودن آن توجه ویژه‌ای شود.
وی ابراز کرد: برای ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت ۶ هزار تن آرماتور، ۳۵ هزار تن سیمان، ۲۵۰ هزار تن مصالح سنگین و ۴۰۰ تن سیمان نیاز است که مدیران پروژه در پیش بینی وتهیه آن اقدام نمایند.
این مسئول  حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر ۱۶ و چهار میلیون متر مکعب دانست.

وی با انتقاد از مشاورپروژه خواستار تهیه و تنظیم اطلاعات دقیق و پیشرفت های ماهیانه این پروژه شد.
خیرالله خادمی افزود:بیش از ۴۰۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است ومیزان پیشرفت فیزیکی این طرح بیش از  ۷۰ درصد است.
برپایه گزارش صدای جنوب،کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

تصاویراختصاصی صدای جنوب از این بازدید وهمچنین جلسه بررسی رونداجرایی این طرح ملی درزیرمی آید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت