پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1396 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 28865

واکنش تند امامان جمعه کهگیلویه وبویراحمد به گرانی های احتمالی لایحه بودجه ۹۷دولت تدبیر و امید

در خطبه های این هفته نمازجمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت گرانی و بودجه سال آینده باعث شد تا دولت روحانی و شخص وی به سیبل حملات تبدیل شود و تقریبا همه ی امامان جمعه با ادبیاتی تند به وی و برنامه هایش حمله کنند تا جایی که از واژه هایی مانند دروغگو استفاده کنند .

پایگاه خبری صدای جنوب:

در خطبه های این هفته نمازجمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت گرانی و بودجه سال آینده باعث شد تا دولت روحانی و شخص وی به سیبل حملات تبدیل شود و تقریبا همه ی امامان جمعه با ادبیاتی تند به وی و برنامه هایش حمله کنند تا جایی که از واژه هایی مانند دروغگو استفاده کنند.
همدلی و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب از راهکارهای اصلی مبارزه با دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است.

امام جمعه یاسوج گفت: اتحاد، انسجام، همدلی و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب از راهکارهای اصلی برای مبارزه با دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: دشمنان از هیچ روش، ترفند، دسیسه و تلاشی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب دریغ نمی‌کنند و ملت ایران نیز باید بیش از پیش هوشیار باشند.
وی افزود: دولتمردان فرانسه به تازگی اجازه برگزاری جلسه به منافقان مقیم این کشور را صادر کرده‌اند درحالی‌که منافقان تاکنون جنایت‌های متعددی علیه کشور و ملت ایران مرتکب شده‌اند.
امام‌جمعه یاسوج با اشاره به اول تا هفتم دی هفته نهضت سوادآموزی، بیان کرد: این نهاد مهم در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل و راه اندازی شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: نهضت سوادآموزی از زمان تأسیس تاکنون خدمات چشمگیری به جامعه هدف خود ارائه کرده است.
وی ابراز داشت: افراد کم‌سواد و بی سواد کهگیلویه و بویراحمد با هر سن و سال در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کرده و برای باسواد شدن اقدام کنند.
امام جمعه یاسوج گفت: مسأله علم آموزی و کسب دانش دارای برکات متعددی بوده و در دین مبین اسلام نیز مورد تأکید است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تبریک ۶ ربیع الثانی سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) به مسیحیان و مسلمانان، اظهار داشت: آن حضرت به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم پیامبر صلح بود اما پیروان ایشان شامل کشورهای اروپایی و غربی انواع جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند.
وی با تبریک هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع)، افزود: آن حضرت یازدهمین امام شیعیان و پدر منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی رحلت آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت و بیان کرد: ایشان عالمی برجسته و خدوم به نظام، انقلاب و مردم بود.

 زلزله تهران و آن همه ترس مردم نشانگر این موضوع است که باید بترسیم

امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، ولادت حضرت عیسی(ع) را یادآور شد و اظهار داشت: حضرت عیسی(ع) از پیامبران اولوالعزم الهی در همان نوزادی مردم را به نماز، زکات و نیکی به پدر و مادر سفارش کرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حضرت عیسی(ع) معجزات فراوانی از جمله شفای بیماران و زنده کردن مردگان داشت، گفت: خداوند به حضرت عیسی(ع) اذن داد که دارای چنین جایگاهی باشد و وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کند همراه او خواهد آمد.

حسینی، رأس همه خطاها را دل بستن به دنیا عنوان و با بیان اینکه همه باید خداترس باشیم، گفت: زلزله تهران و آن همه ترس مردم نشانگر این موضوع است که باید بترسیم.

امام جمعه دهدشت در ادامه سخنان خود، رحلت آیت الله حائری شیرازی را یادآور شد و ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده ایشان افزود: این عالم بزرگوار انسانی وارسته و با بصیرت، دارای شخصیتی انقلابی و زحمت فراوان کشید.

وی، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را یادآور شد و با بیان اینکه ساخت و سازها باید اصولی و مهندسی باشد، خواستار نظارت‌ها با وجدان کاری از ناظرین پروژه‌ها شد و بیان کرد: بسیاری از مشکلات ساخت و سازها به این دلیل است که ناظرین نظارت نکردند و این عدم نظارت‌ها خیانت به مردم و پروژه‌ها است.

خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه عدم نظارت باعث می‌شود در یک زلزله عده‌ای جان خود را از دست دهند، گفت: چرا نظارت‌ها دقیق انجام نمی‌گیرد؟ ناظرین باید پاسخگوی همه دستگاه‌ها، بیت‌المال و هزینه‌کردها باشند.

حسینی خواستار آمادگی لازم برای مقابله با بلایای طبیعی شد و با بیان اینکه هر وقت گناه و معصیت فراوان شد زلزله هم فراوان می‌شود، گفت: خداوند انسان‌ها را تنبیه می‌کند و همه ما باید برای دفع این بلایا در پیشگاه خداوند دعا کنیم.

وی با توجه به سالروز نهضت سوادآموزی در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) افزود: علی‌رغم همه تلاش‌ها و هزینه‌های انجام شده، هنوز تعداد افراد بی‌سواد زیاد هستند.

امام جمعه دهدشت فضیلت سواد خواندن و نوشتن را یک کمال دانست و افزود: افراد بی‌سواد تلاش کنند تا به کمال و فضیلت دست یابند.

آقای رئیس جمهور به بنر پشت سرت نگاه می کردی !
امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به جلسه حقوق شهروندی هفته پیش، تصریح کرد: یکی مفاد حقوق شهروندی توجه به رفاه و امنیت اقتصادی مردم است، برای این مساله چه فکری اندیشیده‌اید، آیا فشار اقتصادی بر مردم وارد کردن خلاف حقوق شهروندی نیست، در هنگام سخنرانی به مناسبت حقوق شهروندی بنری پشت سر شما نصب بود و عناوینی مثل حق مسکن، حق رفاه، حق تامین اجتماعی و… را از مصادیق حقوق شهروندی برشمرده بود،به جای گران کردن حامل‌های انرژی فکری به حال این امور کنید.
وی،متذکر شد: تا قبل از برجام می‌گفتند به خاطرتاخیردراجرای برجام روزانه ۱۷۰ میلیون دلار ضرر می‌کنیم، با این حساب در این دو سال پسابرجام ۱۲۰ میلیون دلار در حساب دولت وجود دارد پس چرا امروز گفته می‌شود حتی برای پرداخت حقوق کارمندان دولت نیز مشکل وجود دارد، این پول‌ها کجا رفته است، همین پول ها را صرف اشتغال کنند.
وی ابراز کرد: واقعیت این است که چهار سال به جای توجه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی و توجه به خدا اعتماد به کدخدا شد و کدخدا، هسته‌ای را توسط دولت تعطیل کرد و به قول‌های خود عمل نکرد و حال که دستتان خالی است می‌خواهید با گران کردن حامل‌های انرژی فشار بر مردم بیاورید بجای فشار بر مردم جلوی اختلاس‌ها را بگیرید و این پول را صرف اشتغال کنید، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق فرهنگیان اختلاس شد،چرا مردم باید فشار آن را تحمل کنند.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه گران کردن حامل‌های انرژی ساده‌ترین کاری است که هر انسانی هم مسئول باشد توان آن را دارد،گفت: مردم به شما رای دادند که با تدبیر مشکلات زندگی مردم را کم کنید نه بر مشکلات آنها بیفزایید.
آقای روحانی چرا دروغ می گویید؟
امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز با انتقاد از سخنان حسن روحانی، با اشاره به دشمن سازی فرضی رئیس جمهور برای فرار از مشکلات، این سخنان را مغالطه کاری خواند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد: این سخنرانی سرشار از فرافکنی بود.
وی گفت: انسان وقتی زیاد تحت فشار باشد به دروغ متوسل می شود .
افروغی خاطرنشان کرد:سخنان اخیر روحانی یک دشمن فرضی در ذهن مردم مجسم می کرد که هیچگاه در عالم بیرون وجود خارجی ندارد.
امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر قیاس بی معنای پیامبر(ص) با سایر مردم، گفت:شما یک کار پیدا کنید که خود پیامبر عمل نکرده باشد ؛آیا پیامبر خود ساده زیست بود که مردم را به ساده زیستی دعوت می کرد؟ پاسخ این سوال معلوم است.
وی با اشاره به اینکه همه باید مطیع قانون باشند، افزود: غصب جایگاه ها، رشوه های معنوی و مادی در برخی از دستگاه ها زیاد است، آیا مسئولان نباید قانون مدار باشند؟
افروغی تصریح کرد: رئیس جمهور اشاره کرد که یکی از مهم ترین حقوق شهروندی دسترسی مردم به اطلاعات است، پس چرا در ده ها قراداد ننگین این همه مخفی کاری است؟
وی گفت:رئیس جمهور گفت که ما بالاتر از خدمتگذاری به مردم چیزی نداریم ؛این ها هم دروغ و فرافکنی است، امام عمل کرد، آیا شما هم عمل می کنید ؟
افروغی با انتقاد از سکوت روحانی در برابر مشکلات اساسی جامعه، خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا  فریاد نمی زنید که تولید نابود شد،بودجه های عمرانی کم شدند؟
وی در واکنش به افزایش بودجه برخی از ارگان های فرهنگی کشور، گفت: جامعه المصطفای قم چند برابر چند وزارت خارجه کشور در گسترش بیداری اسلامی ما در اقصی نقاط عالم موثر است؟ جنگ نرم ما در اقصی نقاط عالم توسط همین دستگاه های فر هنگی است که به آن ها تهمت می زنند .
 بعضی فقط پول مفت می خورند
حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه ها نماز جمعه مرکز شهرستان دنا گفت :مسولان بجای افزایش حامل های انرژی جلوی حقوق های نجومی را بگیرند.
وی به بودجه لایحه ۹۷اشاره کرد و گفت:این لایحه برای مردم نگرانی ایجاد کرده و افزایش حامل های انرژی نگران کننده است و نباید برای کسری بودجه بر کرده مردم فشار بیاوریم.
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا بیان کرد:اقایان ۴۵هزار تومان می دهند و ۵۰۰درصد تورم تولید کرده اند؛ بجای این موضوع جلوی حقوق های نجومی و این سمینار های بیهوده و دزدها را بگیرند.
مصباح نژاد بیان کرد:،بودجه هایی دولت نگاشته که بیهوده مصرف می شود امروز باید جلوی بودجه های الکی و سو مدیریت ها رابگیرند.
وی ادامه داد:عده ای امروز به دلیل بی کفایتی خود با مدیریتها نجومی خود مردم را از این انقلاب زده کرده اند.
برخی با بی کفایتی فقط پول مفت می خورند
مصباح نژاد بیان کرد:ما منتقد این مدیریت هستیم و ان تقصیر ان بی کفایتی ها میدانیم.
وی لایحه ۹۷را خلاف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:از شورای نگهبان می خواهیم زیر بار این بودجه نروند این بودجه مردم و انقلاب را بدبخت خواهد کرد و انها را نسبت به این انقلاب بدبین می کند. /سفیر دنا
برخی دولت های گذشته خوب عمل نکرده اند ، مواظب گرگ ها باشید
امام جمعه شهرستان لنده گفت: موج کمر شکن گرانی ها باعث آزار مردم شده است که این کار میزان نارضایتی عمومی مردم را در پی داشته است.
وی تاکیدکرد: افزایش حامل های انرژی در و قیمت برخی از اجناس در بازار و این وضعیت درآمدی خانوار ها اصلاح به صلاح کشور نیست.
خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت:دولت های گذشته چندان خوب کارنکرده اند و عملکرد ضعیف برخی دولت ها باعث خدشه دار نمودن چهره نظام شده است.
وی تصریح کرد: باید مراقب نفوذی های دشمن در بحث رها سازی تولید و افزایش واردات به کشور باشیم چرا که گرگ های همانند امریکا به دنبال حذف تولید و افزایش نارضایتی عمومی هستند.
امام جمعه لنده گفت: اگر به نصایح ولی امر خویش در باب مسائل اقتصادی و فرهنگی توجه می شد امروز شاهد این همه افزایش قیمت ها و گرانی و نارضایتی نبودیم.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان به فکر جوانی باشند که شب با دست خالی به خانه می رود شرمند خانواده اش می شود که رهبری هم در این باب بارها تاکید کرده است./پایگاه خبری لنده
مردم گرسنه اند و تو به فکر تلگرام هستی
امام جمعه قلعه رئیسی به مشکلات مردم در این روزها اشاره و متذکر شد: این روزها گرانی کمر مرد خانه را شکسته و با شرمندگی از بازار بر می‌گردند ملتی که معاش ندارد معاد هم ندارد مردم فقیرند بی بضاعت هستند  فقر دین و ایمان و معنویت را به باد می‌دهد و گرانی همه جا هست در استان ما ویژه است هر روز مواد غذایی گرانتر می شود بعضی مغازه داران بی‌انصاف هستند از خدا بی خبرند به فکر پول جمع کردن هستند در مناطق محرومی مثل چاروسا گرانی بعضی از اقلام مایحتاج ضروری مردم سر به فلک کشیده این منطقه از ضعف مدیریت و نظارت رنج می‌برود و دود کم‌کاری مدیران ضعیف به چشم مردم می‌رود.
وی تاکید کرد: امروز در منطقه ما گوشت گران، نفت گران ، سیلندر گاز گران و در نوسان است. گرانی برق و آب و پالایش مددجویان و قطع مستمری بعضی مددجویان مناطق محروم توسط کمیته امداد خود مصیبت عظماست مخارج زندگی هر پدری را نزد فرزندانش و همسرش شرمنده می کند مگر نمایندگان استان خواب هستند مگر مجلس از درد و رنج مردم بی خبرند؟ نمایندگان صدای مردم را بگوش دولتمردان برسانند.
امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: بعضی از مسئولان در تلویزیون واقعیتها را به مردم بگویند واقعیتها آن چیزی نیست که تو میگویی. مردم گرسنه هستند تو به فکر تلگرام هستی بابا شعار دیگر بس است و حل مشکلات این کشور با مدیران انقلابی و دلسوز و جهادی امکان پذیر است و کلید حل مشکلات کشور در داخل است در خارج نیست در مذاکرات نیست نسخه شفا بخش و التیام بخش آلام مردم اقتصاد مقاومتی است و این گرانی ها ظلم به مردم است.
 چرا باز دست در جیب مردم می برید؟
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سوق به مشکلات مردم اشاره و یادآور شد: امروز مردم مشکلات زیادی دارند نمی‌شود مشکلات و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت، مسئله اشتغال و بیکاری جزء مشکلات مردم است، گرانی قیمت‌ها،کوچک شدن سفره مردم، مفاسد اقتصادی جزء مشکلات مردم است، همه دارند اینها را لمس می‌کنند مخصوصاً طبقات ضعیف اینها مشکلاتی نیست که مسؤولان نتوانند آنها را حل کنند مسئولان توجه کنید امروز مردم دیگر شعار نمی‌خواهند شعار زیاد داده شده آنچه مردم از مسئولان می‌خواهند عمل است حقوق شهروندی خوب است  ولی حقوق شهروندی نباید شعار باشد.
کیانی‌اصل تصریح کرد: حق اشتغال، حق زندگی آبرومندانه اقتصادی، حق بهره‌مندی از هوای سالم، حق فرصت های شغلی برابر، اجرای عدالت، عمل به وعده‌های داده شده مسائل اصلی حقوق شهروندی است و وعده‌هایی که به  مردم دادید چه شد، چرا به وعده ها عمل نمی‌کنید؟ سهام عدالت چه شد چرا اعتماد مردم به مسئولان را از بین می برید اگر قرار بر ندادن بود چرا شعار دادید چرا در چند وعده مردم را امیدوار کردید به سهام عدالت اگر قرار بر دادن بود خوب چه شد چرا این ماه و آن ماه می‌کنید؟ این قبیل مسائل اعتماد مردم به وعده های مسؤولان را از بین می‌برد.
وی ادامه داد: قرار بود مسائل اقتصادی مردم حل شود و جوری حل شود که نیاز به یارانه نداشته باشند ولی امروز نه تنها مشکلات حل نشده بلکه دوباره می‌خواهید با دست بردن در جیب مردم مشکلات مردم را بیشتر کنید، با گران کردن حامل‌های انرژی و به تبع آن اجناس دیگر قرار بود از این دست به مردم ندهید و از آن دست چند برابر بگیرید و امروز برعکس شد امروز با قطع یارانه ها و گران کردن حاملهای انرژی و به تبع آن گران کردن اجناس دیگر که طرح آن را به مجلس دادید به مردم چیزی که  ندادید هیچ، دست در جیب مردم هم بردید،  می‌خواهید حقوق خودتان را افزایش بدهید و حقوق نجومی بگیرید با گرفتن از جیب مردم، این درست نیست که بگوید نماینده مجلس اگر هیچ کاری هم نکند حقوق ۱۰ میلیونی برای او کم است.
امام جمعه سوق خاطرنشان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی چه شد مردم انتظار دارند شفاف  ببینند که با مفسدین اقتصادی چه کار کردید سران سه قوه وظیفه دارید تلاش کنید کار کنید از حاشیه‌ها بپرهیزید هر شخصی وظیفه خودش را انجام دهد تا مشکلات کشور حل  شوند.
 چرا مسئولین قوای سه گانه جلوی قاچاق را نمی گیرند؟
امام جمعه کبگیان خطاب به مسؤولان دولت درباره عمل به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: مسؤولان با ارائه گزارش سالانه میزان عمل به شعار سال را به مردم بگویند و با مقاوم ساختن جامعه در برابر هجمه‌های دشمن با اولویت مسئله اشتغال جوانان می‌توانند این شعار را جامه عمل بپوشانند که با رعایت دو اصل میتوانند در جبهه اقدام و عمل به مردم خدمت کنند.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به شعار سال گفت: نباید اقتصادمان تابع خارج باشد چون هر آن ممکن است به بهانه‌های واهی با عهدشکنی ما را تسلیم خود کنند و ما که کشورمان غنی و دارای نعمات و استعدادهای خدادادی است چرا با بها دادن به ارزشهای جوانانمان درصدد حمایتشان تلاش نکنیم تا به هدف والا دست پیدا کنیم.
این خطیب جمعه گفت: باید وظیفه شرعی‌مان در جنگ اقتصادی را بدانیم و آگاه باشیم که تکلیفمان در برابر مردم چیست و نسبت به مسئله وابستگی اقتصادی با دیدن گلایه های مردم چند نکتهرا رعایت کنیم که اول  تولید و اشتغال برای نسل جوان دوم مبارزه با فساد اقتصادی با عزم همگانی با جلوگیری از واردات بی‌رویه و سوم وحدت و یکصدایی با تعامل ملت و مسئولان و خواص جامعه با پرهیز از حاشیه‌ها با دیدن واقعیات جامعه است که باید به حل مشکلات بپردازیم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر درباره حقوق شهروندی گفت: دومین سال از حقوق شهروندی گذشت،که باید مبانی اسلامی ودینی در این مسئله دیده شود و با ضرورت پرهیز از غربزدگی لازم است با دادن گزارشات عملکرد به مردم توجه گردد.
وی با اشاره به مسئله قاچاق و ورود بی‌رویه کالا گفت: چرا مسائل مهم امنیتی حل می‌شوند اما جلوی قاچاق که مضر جامعه و دشمن تولید داخلی است گرفته نمی‌شود.
امام جمعه کبگیان با اشاره به مسئله خطرناک قاچاق گفت: راهکار مبارزه با این معضل در تصمیم‌گیری‌های قوای سه گانه است.
امام جمعه کبگیان گفت: نقش ریاست محترم قوای سه گانه نقش نظارتی مجلس با ورود قوه قضائیه کجا رفته که امروزه این همه جوان بیکارند ولی  قاچاق صورت می‌گیرد؟ آیا نمی شود با مدیریت بالا در جلوگیری از قاچاق، بازار خوابیده داخلی را زنده کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت