پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1396 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 28880

تشریح عملکرد بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در طرح تحول نظام سلامت

از ابتدای اجرایی شدن طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تاکنون تعداد مراجعه کنندگان به این بیمارستان حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که اکثر این بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عملکرد این بیمارستان را در راستای طرح تحول در نظام سلامت را تشریح کرد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد، با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت دغدغه های درمانی بیماران و مراجعین کاهش یافت، گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر افزایش چشمگیر بار مراجعین و بیماران به بخش های دولتی در طرح تحول سلامت، تلاش کردیم برای پاسخگویی مناسب به مراجعین در حد توان آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای اجرایی شدن طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تاکنون تعداد مراجعه کنندگان به این بیمارستان حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که اکثر این بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر سعیدی نژاد، با اشاره به اینکه ارتقا هتلینگ بیمارستان از جمله اهداف طرح تحول نظام سلامت است، اظهار کرد: از ابتدای اجرایی شدن این طرح تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی، تجهیزاتی و تاسیساتی در بیمارستان شهید بهشتی هزینه شده که اکثرا از منابع طرح تحول سلامت بوده و مبالغی نیز از درآمد خود بیمارستان هزینه شده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، اذعان نمود: در این بیمارستان بخش های سوختگی، تخصصی و فوق تخصصی داخلی و اتاق عمل در طرح تحول سلامت به صورت ۹۰درصدی بهسازی و بازسازی شدند.

وی در ادامه اشاره ای به بازساری کامل اتاق عمل بیمارستان نیز داشت و تصریح کرد: با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان بعضی از بخش ها مانند بخش کلونوسکوپی و آندوسکوپی برای اولین بار در بیمارستان احداث و راه اندازی شدند که علاوه بر بیماران بستری به بیماران سرپایی نیز در شیفت صبح و گاهی نیز در شیفت عصر ارائه خدمت می نمایند.

دکتر سعیدی نژاد احداث آی سی یو بخش سوختگی را از دیگر اقدامات بیمارستان در طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: با احداث این بخش در بیمارستان مشکل اعزام بیماران سوختگی با درصد بالا به استان های همجوار مرتفع شده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، یادآور شد: برای اولین بار در استان بیماری با درصد سوختگی بیش از ۷۰ درصد در این مرکز بستری و تحت درمان کامل و پیوند پوست قرار گرفت.

وی بیان کرد: با کمک وزارت بهداشت و درمان و نیز با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان دستگاه های مجهزی برای بیمارستان و نیز برای ارائه خدمات به بیماران خریداری و نصب شدند.

دکتر سعیدی نژاد اضافه کرد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه لاپاراسکوپی، دستگاه ماشین بیهوشی، دستگاه اکوکاردیوگرافی، دستگاه نوارمغز، میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب، ست کرانیوتومی و دستگاه هماتولوژی فول دیف از جمله تجهیزات پزشکی سنگین و گران قیمتی هستند که در طرح تحول سلامت برای اولین بار برای بیمارستان خریداری و راه اندازی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشکان متخصص به صورت تمام وقت در بیمارستان مستقر هستند و به بیماران ارائه خدمت می کنند، ابراز داشت: بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در ۵ رشته اساسی جراحی عمومی، متخصص طب اورژانس، متخصص جراح مغز و اعصاب، متخصص ارتوپدی و متخصص بیهوشی برای اولین بار در استان جذب رزیدنت جراحی داشته است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، افزود: همچنین دو مرکز تحقیقات بالینی تحت عنوان معاونت تحقیقات بالینی و مرکز قارچ شناسی نیز برای اولین بار در راستای اقدامات پژوهشی در بیمارستان راه اندازی شده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر مشکل اساسی بیمارستان بحث اورژانس است، یاد آور شد: با توجه به اینکه بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تنها بخش ترومای استان بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز شهر یاسوج واقع شده و میزان مراجعین به این بخش زیاد است بنابراین نیازمند ساخت و بهسازی وضعیت موجود هستیم.

دکتر سعیدی نژاد ادامه داد: جهت ساخت اورژانس استاندارد در تلاش هستیم تا مجوز ساخت را از طرف وزارتخانه دریافت کنیم و در خصوص بازسازی این بخش نیز اقداماتی صورت گرفته و فضای موجود را به دو قسمت بخش تحت نظر و اتفاقات حاد تقسیم کرده ایم.

راه اندازی بخش مراقبت های ویژه سکته مغزی حاد بیمارستان با تخت و تجهیزات کامل

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، بیان داشت: بخش مراقبت های ویژه سکته مغزی حاد بیمارستان با تخت و تجهیزات کامل نیز برای اولین بار در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه فضای فیزیکی آزمایشگاه با توجه به دستوالعمل وزارتخانه و نیاز بیماران به اقدامات آزمایشگاهی، حدود سه برابر به صورت اساسی بهسازی، بازسازی و نیز توسعه داده شد، تصریح کرد: همچنین آزمایشگاه بیمارستان نیز به دستگاه های مجهزی تجهیز شدند، به طوری که حدود ۹۵ درصد از آزمایش های بیماران در آزمایشگاه بیمارستان قابل انجام است.

دکتر سعیدی نژاد، خاطر نشان کرد: این بیمارستان برای اولین بار با جذب ۳ متخصص پاتولوژی به عنوان کارشناسان فنی آزمایشگاه به صورت تمام وقت به بیماران ارائه خدمت می کنند.

وی در ادامه اشاره به ارتقا سیستم های گرمایشی و سرمایشی در این بیمارستان نیز داشت و گفت: خرید هواساز مخصوص بیماران سوختگی با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰میلیون تومان، تعویض ژنراتور ها و رادیاتورها، تعویض و بازسازی لوله های سرمایشی و گرمایشی بخش های بیمارستانی از جمله اقدامات در راستای تجهیز بخش سرمایشی و گرمایشی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، در پایان اذعان نمود: سعی بر آن داریم تا با ارتقاء فضای امحاء زباله، خرید دستگاه و ارتقاء میزان امحاء زباله در طرح تحول نظام سلامت، طبق شرایط مورد تایید وزارت خانه و نهاد های بهداشتی جهانی اقدام نماییم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت