پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 دی 1396 ساعت 00:10:: شناسه خبر: 28990

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه بزرگ کمترین نرخ باسوادی استان را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از فعال بودن هفت مرکز یادگیری باسوادی در این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: این مراکز در سال گذشته غیرفعال بودند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در میانگین باسوادی از سایر نقاط کشور عقب تر است .

به گزارش صدای جنوب،   هادی زارع پور  در نشست رسانه ای هفته سوادآموزی گفت: نرخ باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۴۰۴ درصد بوده که این نرخ در کشور ۸۷۰۶ است.

وی با بیان اینکه تلاش های نهضت سوآموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای باسواد کردن بیسوادان بایستی دوچندان شود، اظهارداشت: رتبه باسوادی این استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله رتبه ۲۶ کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: گچساران با نرخ باسوادی بیش از ۹۶ درصد هم از نرخ کشوری و هم در استان بالاتر است.

زارع پور، کمترین نرخ باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به کهگیلویه بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: نرخ باسوادی در کهگیلویه بزرگ ۸۸۰۲ درصد است.

وی تعداد باسوادان در استان کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری سال گذشته را ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر ذکر و اظهارداشت: از این تعداد ۵۰ درصد و هفت دهم درصد مردان و ۴۹ درصد و سه دهم درصد زنان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ باسوادی کشور ۹۴ درصد بوده که این نرخ دراستان ۹۲ درصد می باشد که از نرخ کشوری عقب هستیم.

زارع پور از فاصله نرخ باسوادی مردان نسبت به زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: حدود ۱۰ درصد فاصله بین باسوادی مردان و زنان این استان وجود دارد.
وی افزود: از جمعیت باسوادان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ درصد در شهرها و ۷۷ درصد در روستاها هستند و وظیفه آموزش و پرورش آماده کردن زمینه های باسوادی است.
مدیرکل  آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از فعال بودن هفت مرکز یادگیری باسوادی در این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: این مراکز در سال گذشته غیرفعال بودند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت