پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 دی 1396 ساعت 22:10:: شناسه خبر: 29048

مدیرکل دفترفناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

مردم تخلفات دفاتر پیشخوان دولت را به استانداری اطلاع دهند

مردم می توانند کوچکترین تخلف ، کم کاری، سهل انگاری و تضییح حقوق شهروندی توسط مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان خدمات دولت را به این نهاد تخصصی و نظارتی اطلاع دهند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل دفترفناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم می توانند کوچکترین تخلف ، کم کاری، سهل انگاری و تضییح حقوق شهروندی توسط مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان خدمات دولت را به این نهاد تخصصی و نظارتی اطلاع دهند.

به گزارش صدای جنوب،عباس رسولی امیری آباد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم مطمئن باشند که شکایت و درخواست آنان مبنی بر تخلف این دفاتر در کمترین زمان ممکن بررسی و برخورد قاطع با متخلفان انجام خواهد شد.
وی گفت: بیش از ۹۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان صدور مجوز فعالیت در بخش های مختلف دریافت کرده اند که ۶ مورد از آنها غیرفعال هستند.
رسولی افزود: ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف حرکت به سوی دولت الکترونیک، جلوگیری از موازی کاری و کاهش فساد اقتصادی و اداری و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم ایجاد شده اند.
وی ابراز داشت: مهمترین وظیفه و رسالت این دفاتر خدمت رسانی و تسهیل در انجام امور مردم و شهروندان در اقصی نقاط استان است و بدون شک کمترین سهل انگاری و کم کاری از سوی این دفاتر به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و قانون در این راستا نیز برخوردهای شدیدی را برای آنها پیش بینی کرده است.
رسولی بیان کرد: تعطیلی و پلمپ به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت ، معرفی به حوزه قضایی و جریمه نقدی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال از جمله مجازات های تعیین شده و قانونی برای دفاتر متخلف است.
برای توزیع و دسترسی عادلانه به این خدمات و بنابر افزایش نیاز‌های مردم به انواع خدمات، دولت درصدد است تا بستر قانونی تمام خدمات قابل واگذاری را برای فعال‌تر شدن این دفاتر و تسهیل ارائه خدمات فراهم سازد، در حال حاضر حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت فعال است در کشور که طبق برنامه ریزی‌ها باید به ازای هر ۲۰ هزار نفر، یک دفتر پیشخوان دولت ایجاد شود.
دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور ایجاد کرده است.
یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک بیان شده‌است با این وجود مشکلات و انتقاداتی بر نحوه عملکرد این دفاتر مطرح است.
دفاتر پیشخوان خدمات دولت با کار ویژه های بروکراتیک، اقتصادی و فرهنگی نقش بسزایی در تسهیل و تسریع خدمات عمومی دولت در قالب مراکز عمده ی خدماتی اعم از پست، پست بانک، مخابرات، آب، برق، گاز، خدمات ارتباطات و ثبت احوال و بیمه و … ایفا می کنند.
دستگاه اصلی صادرکننده مجوز دفاتر پیشخوان خدمات دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی) است و این خدمت براساس تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و مصوبه شماره ۳ جلسه ۲۶۱ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت (CRC-PO-1396-0261-3) به متقاضیان ارائه می شود

.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت