پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1396 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 29108

در جلسه مدیریت بحران کهگیلویه مطرح شد

زمین‌لرزه، خشکسالی وریزگردها مهم‌ترین مسائل بحرانی استان /با یک رعد و برق دیجیتال شهرستان به طور کامل قطع می‌شود

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد، مسیر جذب اعتبارات حوزه بحران را ملی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرای مکلف هستند اعتبارات خود را از طریق دستگاه‌های ملی جذب نمایند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه مدیریت بحران شهرستان با حضور مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه  با بیان اینکه این شهرستان از نظر امکانات و تجهیزات در مواقع بحران با مشکلات عدیده‌ای رو به‌رو است، اظهار داشت: در صورت بارندگی شدید در نیم ساعت، کل شهر دهدشت را آب فرا خواهد گرفت.

فرماندار کهگیلویه ظرفیت جداول شهرستان را قدیمی عنوان و تصریح کرد: به هنگام بارندگی شدید این جداول ظرفیت هدایت آب‌ها را ندارند.

وی خواستار تشکیل جلسات ستاد بحران از بخشداران و اعلام وسایل آن‌ها شد و بیان کرد: اتفاق صدا نمی‌زند و مسئولان باید در هر لحظه آمادگی مقابله با بحران‌ها را داشته باشند.

پوزش خواستار قرار دادن امکانات و تجهیزات بیشتری از مدیران کل به دستگاه‌های آن‌ها در شهرستان‌ها شد و با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه در مواقع بحرانی با شرایط خاصی رو به‌رو است، گفت: مدیران باید مواقع بحران در کنار هم برای رهایی از بن‌بست‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

فرماندار کهگیلویه یکی از سرگرمی‌های مردم را تماشا کردن فوتبال عنوان و با بیان اینکه با یک رعد و برق دیجیتال شهرستان به طور کامل قطع می‌شود، خواستار چاره اندیشی متولیان امر در این راستا شد.

علی وفایی‌مقدم نیز در این جلسه از زمین‌لرزه، خشکسالی وریزگردها به عنوان مهم‌ترین مسائل بحرانی در استان یاد و اظهار داشت: از این موارد خشکسالی مهم‌ترین عامل است چرا که زمین‌لرزه چند لحظه رخ می‌دهد اما خشکسالی به تدریج و تبعات آن بیشتر خواهد بود.

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد، مسیر جذب اعتبارات حوزه بحران را ملی دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های اجرای مکلف هستند اعتبارات خود را از طریق دستگاه‌های ملی جذب نمایند.

وی با بیان اینکه وضعیت اعتبارات در بخش‌ها با بحران مواجه شده و باعث به وجود آمدن بن‌بست‌‌هایی شده است، گفت: علی‌رغم همه این مشکلات، از قبل خسارات، حدود سه هزار تسهیلات کم‌بهره پرداخت کردیم.

وفایی‌مقدم از اعلام ۳۰ درصد خسارات به صورت نقدینگی به استان خبر داد و افزود: سی و هفت پروژه شهرستان کهگیلویه به این ۳۰ درصد اختصاص داده شد.

این مسئول خواستار مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی در ساخت ‌و سازها شد.

وفایی‌مقدم با بیان اینکه عده‌ای کوچک‌ترین مشکل را بحران تلقی می‌کنند، گفت: اگر اتفاقی بیفتد زندگی مردم را مختل کند و خسارات جانی و مالی از بین برود، آن موقع بحران به حساب خواهد آمد.

رییس بنیاد مسکن کهگیلویه نیز اظهار داشت: از سال ۸۵ تاکنون قریب به ۶ هزار و ۸۵۰ مورد تسهیلات بهسازی در روستاهای شهرستان کهگیلویه و لنده پرداخت شده است.

مهرداد متقی افزود: این تسهیلات از ۶۵ میلیون تومان شروع شد و در حال حاضر به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

وی عدم همکاری بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: متاسفانه این عدم همکاری باعث برگشت خوردن اعتبارات می‌شود.

متقی با بیان اینکه بیش از پنج هزار واحد مسکونی دهدشت نیاز به مقاو‌م‌سازی دارند، خواستار توجه مدیران کل نسبت به دادن تسهیلات بیشتر در این راستا شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت