پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1396 ساعت 20:10:: شناسه خبر: 29162

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی:

محدودیت فضای مجازی به اقتصاد کشور آسیب می زند

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:فناوری‌های مرتبط با فضای مجازی امروزه به یک صنعت و عرصه تأثیرگذار جهانی تبدیل شده و ایران نیز ‌باید جایگاه خود را در این زمینه پیدا کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده مردم بویراحمد و دنا درمجلس شورای اسلامی گفت:اقتصاد کشور به ‌شدت به فضای مجازی گره خورده و در وضعیت کنونی محدود کردن این فضا جلوی توسعه را می‌گیرد.
به گزارش صدای جنوب ،غلام محمد زارعی افزود:هم اینک بسیاری از مشاغل مفید در جامعه از طریق فضای مجازی ایجاد شده و ایجاد محدودیت در آن ممکن است به اقتصاد کشور که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می‌کند آسیب برساند.

زارعی بیان کرد:فناوری‌های مرتبط با فضای مجازی امروزه به یک صنعت و عرصه تأثیرگذار جهانی تبدیل شده و ایران نیز ‌باید جایگاه خود را در این زمینه پیدا کند.

وی ادامه داد:دولت در سال‌های اخیر زمینه توسعه فضای مجازی را فراهم کرده و بهبود این فرآیند نیز مورد تأکید جامعه علمی و مدیریتی کشور است.

این نماینده مجلس تصریح کرد:دولت باید از ارتباط مردم با جهان از طریق فضای مجازی حراست کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه دولت را همراهی می‌کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا گفت:برخی افراد ممکن است بخواهند محدودیت‌هایی برای فضای مجازی کشور ایجاد کنند که ممکن نیست و سبب دوری جامعه از روند مثبت تحولات بشری می‌شود.

زارعی افزود:تمامی فناوری‌های امروزی ممکن است جنبه‌های مثبت یا منفی داشته باشند اما باید برای نحوه استفاده از آن به آموزش در مدارس و رسانه‌ها پرداخت.

رییس مجمع نمایندگان استان درمجلس ادامه داد:برطرف کردن آسیب‌های فضای مجازی با پژوهش‌های کاربردی امکان پذیر است اما فیلترینگ آن شایسته نیست.

وی با بیان اینکه ایجاد محدودیت نامتعارف برای فعالیت فضای مجازی به مصلحت جامعه نیست گفت:گسترش فضای مجازی، کاهش هزینه‌های اقتصادی و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات در زمینه‌های مختلف اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی از جمله مزیت‌های فضای مجازی است که اهمیت حمایت از آن را نشان می‌دهد.

غلام محمد زارعی درپایان خاطرنشان کرد: تبادل سریع اطلاعات، شفافیت در سطح مدیریت کشور، گسترش عدالت رسانه‌ای و گسترش تعاملات و تبادل نظرها به توسعه جامعه کمک می‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت