پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 دی 1396 ساعت 17:10:: شناسه خبر: 29210

درنشست خبری مدیرآموزش وپرورش چرام بااصحاب رسانه مطرح شد:

باسوادی ۹۲درصدی مردم شهرستان چرام/چالش بزرگ در نهضت سواداموزی استقبال کم افراداست

نشست خبری مدیرآموزش وپرورش چرام به مناسبت هفته سوادآموزی باحضوراصحاب رسانه برگزارشد.

به گزارش صدای جنوب ، نشست خبری مدیرآموزش و پرورش شهرستان چرام به مناسبت هفته سوادآموزی با حضور معاونین و کارشناس نهضت سوادآموزی برگزار شد.

صدرالله عزیزی در این نشست ضمن تبریک هفته سوادآموزی و ولادت امام حسن عسکری(ع) افزود: در واقع خانواده، مدرسه و اصحاب رسانه سه رکن برای موفقیت دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه از هر نقدی استقبال خواهیم کرد و از نظرات رسانه استفاده می کنیم، بیان کرد: سیاست دولت یازدهم و دوازدهم ریشه کنی بیسوادی است و نهادینه کردن سواد در جامعه، می تواند بیسوادی را کاهش دهد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام با بیان اینکه بیسوادی عاملی است که ضرر آن به جامعه و به خود برمی گردد، خاطرنشان کرد: سطح سواد والدین در انتخاب مدارس فرزندان نیز تاثیرگذار است. شاید در تنها حوزه ای که از نظر منابع مالی مشکلی نداشته باشیم، همین حوزه سوادآموزی است.

عزیزی تصریح کرد: چالش بزرگ در این حوزه، استقبال کم افراد است. بهترین روش سوادآموزی فرد به فرد بوده چراکه بیشترین نوع آموزش از همین طریق است.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد افراد در حوزه سوادآموزی درحال آموزش دیدن هستند که در آخرین امتحانات این حوزه، بیش از ۶۰ درصد قبولی داشتیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام با اشاره به آمار بیسوادی در شهرستان چرام عنوان کرد:در سنین ۱۰ تا ۴۰ سال، درصدی قریب به ۹۲درصدبوده که بر بر اساس آخرین سرشماری تعداد بیسوادان ما ۱۶۱۲نفر است.

عزیزی تصریح کرد: هر فردی می تواند یک نفر را باسواد کند که ما نیز تحت پوشش قرار می دهیم که دهیاران و شوراهای روستا نقش خوبی را می تواند ایفا کنند.

رئیس آموزش و پرورش چرام با اشاره به اینکه گروه و جامعه هدف بیسوادی ۱۰تا۴۹سال در سه رده سنی آموزش داده خواهند شد بیان کرد:حق الزحمه برای آموزش دهنده در رده اول ب ای آموزش دهنده ۶۸۰هزارتومان می باشد به شرط اینکه در ارزیابی ها قبول شود و برای قبول شدگان پاداش ۱۴۴هزارتومانی در نظر گرفته می شود.

وی افزود:در دوره انتقال به شرط قبولی ۸۲۰هزارتومان  آموزش دهنده حق الزحمه دریافت می کند و ملاک اصلی ما سامانه اینترنتی هست که افراد بتوانند در این دوره ها ثبت نام کنند.

عزیزی از طرح های کتابخوانی جهت ارتقاسواد و تقویت روحیه استقلال در خودآموز و خواندن مطالب با خانواده ها در دوره تحکیم و انتقال خبرداد.

وی با اشاره به اینکه آموزش دهندگان بیمه شده اند، اضافه کرد: از ابتدای مهرماه آموزش دهندگان ما بیمه شده اند و یکی از مباحث پس از سوادآموزی، ارتقای سواد و تحصیل برای آموزش دهنده به انتخاب خود است.

براساس این گزارش در پایان این نشست از دو چهره موفق که  دوره های سوادآموزی را از کلاس های نهضت سوادآموزی شروع کردند و ادامه تحصیل دادند و هم اکنون فرهنگی و در آموزش و پرورش چرام خدمت می کنند تجلیل بعمل آمد.

همچنین رئیس آموزش وپرورش چرام در پایان با اهدا لوحی از اصحاب رسانه شهرستان تجلیل کرد.

ویسی کارشناس نهضت سواداموزی دراین نسشت خبری به خبرنگاران گفت:آموزش دهنده گانی  که ازسال ۹۱درسامانه جهاددانشگاهی ثبت نام کرده انددباداشتن حداقل یک نفرسوادآموزمی توانند۸طرح فردبه فردرااجرانمایند.

براساس این گزارش در پایان این نشست از دو چهره موفق که  دوره های سوادآموزی را از کلاس های نهضت سوادآموزی شروع کردند و ادامه تحصیل دادند و هم اکنون فرهنگی و در آموزش و پرورش چرام خدمت می کنند تجلیل بعمل آمد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت