پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 دی 1396 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 29264

مشروح خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه وبویراحمد

مراسم دشمن شکن نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد باحضور مردم‌متدین و ولایی برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز درکهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

**

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نباید آخرت خود را برای فریب های دنیا گم بکنیم، اظهارداشت: انسان نباید مغرور مادیات دنیا شده و پرودگار متعال و مواهب آن را فراموش بکند.

به گزارش صدای جنوب حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج گفت: نعمات پرودگار پایان پذیر نبوده و اگر کفری انجام شود این نعمات و مواهب از دست بشر می رود.

وی با ذکر داستانی از فردی که به مقام و مسوولیت خود مغرور شده بود، خاطرنشان کرد: ذات الهی غرور برنمی تابد و نباید در مقابل آفریننده مغرور بود.

امام جمعه یاسوج درادامه با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ توسط عناصر فریب خورده داخلی سرزد، تصریح کرد: فتنه ۸۸ انقلاب ما را تا سرنگونی نیز پیش برد.

حسینی افزود: بصیرت قطب نما بوده و کسی که بصیرت نداشته باشد کور است.

وی با بیان اینکه مردم در ۹ دی آمدند و دریایی را راه انداختند، اظهارداشت: دشمنان انقلاب در اول انقلاب گفتند دوماه و بعد گفتند دو سال و بعد گفتند چهارسال، اما این انقلاب اکنون ۴۰ ساله است.

امام جمعه یاسوج گفت: حمایت و غیرت ملت شیعه اسلامی تمام‌نقشه های دشمنان اسلام را برچید و توطئه های آنان همچنان ادامه دارد.

حسینی در ادامه ترامپ رئیس جمهور آمریکا را پیرمرد آلزایمری خواند و یادآورشد: با اقدامی که این پیرمرد آلزایمری در ارتباط با قدس کرد سبب شد دنیا به وی پاسخ محکمی دهد.

وی افزود: دولت آل سقوط نه آل سعود که در حال سقوط است و حمایت دولتک بحرین نیز سودی بحال آنان ندارد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه ملت اسلامی در برابر استکبار خواهد ایستاد، ادامه داد: این بار نیز تو دهنی محمکی به استکبار و حامیان وی خواهیم زد.

حسینی ادامه داد: با حضور گسترده در ۹ دی نیز مشت محکمی بر دهان یاوه گویان  خواهیم زد و باید این شعارها را بیشتر تکرار کنیم.

وی سردادن شعار مرگ بر آمریکا را دارای ثواب اخروی دانست و اظهارداشت: امیدواریم با سردادن این شعارها پاهای مان در صراط نلغرد.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین سخنان رهبری هم اشاره و تصریح کرد: عده ای که تا دیروز مسوول بودند الان انتقادگر شده اند.

حسینی گفت: شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی جوهره انقلاب ما بوده و دشمنان این انقلاب نمی توانند ضربه ای به این انقلاب وارد کنند.

وی در پایان افزود: در شآن نظام جمهوری اسلامی ما نیست که بیسوادی باشد و باید ریشه های بیسوادی را خشکاند.

**
امام جمعه سرفاریاب درخطبه های این هفته نمازجمعه سرفاریاب بااشاره به ایه ۲۹سوره فاطرکه خداوندمی فرماید:کسانیکه کتاب خداراتلاوت می کنندونمازبه پامی دارندازانچه ماروزییشان کرده ایم پنهان واشکارانفاق می کنند.
حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان باتسلیت وفات حضرت معصومه (س) اظهارداشت:حضرت معصومه(ص) بتول دوم و جلوه ای دیگر ازوجودحضرت زهرا(س)بودودرطهارت نفس امتیازخاص ووالا داشت.
وی افزود:امام هشتم برادرتنی ان حضرت اوراکه نامش فاطمه بودمعصومه خواندوفرمود:هرکس حضرت معصومه (س)درقم رازیارت کندمثل این است که مرازیارت کرده است.
خطیب جمعه سرفاریاب به سالروزحماسه مردم ایران درسال ۸۸روزبصیرت ومیثاق امت باولایت اشاره وعنوان کرد:ملت ایران باحرکت عظیم میلیونی خودوبابصیرت ووحدت ویکدلی فتنه های دشمنان انقلاب ایران راباشکست مواجه ساخت وبه جهانیان نشان داندند که هرگزحاضربه عقب نشینی ازارزش های دینی وانقلابی خودنیستند.
پژمان به دستاوردهای وپیامدهای این روزبزرگ اشاره وعنوان کرد:۹دی اثارودستاوردخارجی وداخلی داشت استحکام نظام ،تقویت باوربه وجودفتنه های پیچیده ،وکناررفتن نقاب ها.
وی ادامه داد:اشکارشدن دشمنی غرب بانظام ،اعتراف غرب به اقتداروقدرت نظام اسلامی وحفظ استقلال سیاسی ازدستاوردهای خارجی نام برد.حجه الاسلام پژمان به تجمع های خیابانی اشاره واظهارداشت:اگراعتراض به گرانی ونوسان بازاروفشارهای اقتصادی هست که قانونی ومنطقی ایرادی ندارد.
وی افزود:اگرتجمع هامثل سال۸۸ اب به اسیاب دشمن ریختن باشدکه این کمک کردن دشمن هست که این تجمعات رامحکوم می کنیم.
پژمان به بعضی هاکه نگذاشتندمردم ازادانه انتخاب کننداشاره وعنوان کرد:بعضی هابافشاروفریب مردم اختیار ازاد را از مردم گرفتندودرحال حاضراظهارپشیمانی می کنندواهداف شوم دیگری دارند.
سیدفرج الله پژمان درپایان عنوان کرد:مردم هوشیارباشندکه بعضی می خواهنددشمن مایوس شده راکمک کنندومشکلاتی رابرای کشوردرست کنند.امام‌ جمعه سرفاریاب ادامه داد:معادن زیادی درسرفاریاب هست که به صورت خام حمل میشود ومردم سرفایاب بویژه انبوه جوانان بیکار ؛ ازسودحاصل ازان بی بهره هستند.
وی درپایان گفت : مردم سرفاریاب منتظراقدامات نماینده خوددرمجلس واستاندارجهت رفع مشکلات هستند.
 ****

نماز جمعه عبادی -سیاسی این هفته دهدشت با حضور پرشور مردم به امامت حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.

خطیب موقت دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: هر کسی می‌خواهد در آسمان‌ها و زمین مورد عنایت خداوند قرار گیرد، تقوای الهی را رعایت کند.

وی در ادامه به تشریح اهمیت خونسردی و نرم‌خویی از دیدگاه اسلام پرداخت و تصریح کرد: هنر آن است انسان بتواند در برابر همه سلایق خونسرد و حکیم باشد تا جامعه بیراهه نرود.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: اگر پیامبران خونسرد نبودند نمی‌توانستند مردم را هدایت کنند.

امام جمعه موقت دهدشت در ادامه سخنان خود وفات حضرت معصومه(س) را یادآور شد و ضمن تسلیت به همه مسلمانان گفت: بعد از حضرت زهرا(س) هیچ زنی از نظر شفاعت به حضرت معصومه(س) نمی‌رسد.

وی ۹ دی را برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران عنوان و افزود: ۹ دی روزیست که مردم آگاه ایران به عنوان وحدت امت با ولایت در مراسم این روز باشکوه شرکت کردند.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: ۹ دی روزیست که ملت ایران برای دفاع از انقلاب، ولایت مطلقه فقیه، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران کفن پوشیده به میدان آمدند.

امام جمعه موقت دهدشت با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که فرموده بود «۹ دی دفاع از ارزش‌ها و اسلام و انقلاب بود»، گفت: ملت شریف ایران همیشه و در همه صحنه‌ها برای دفاع از مکتب اسلام در برابر استکبار ایستاده است.

***

حجت‌الاسلام سیدقوام صادق‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی گفت: امتحان‌های الهی برای انسان متفاوت است و گاهی محیط فاسد است، محرومیت‌ها، دارا بودن امکانات، مصیبت‌ها، گاهی اهل بیت سبب امتحان هستند و روز عاشورا صحنه بزرگ امتحان بود که عده‌ای از آن سربلند بیرون آمدند و به اوج قله سعادت رسیدند و عده‌ای در آن سرافکنده شدند و به دره شقاوت سقوط کردند ما باید ببینیم هر روز امام زمانمان را یاری کنیم و یاری کردن امام زمان(عج) عمل کردن به دستورات اهل بیت است.

وی به روز ۹دی روز بصیرت و میثاق با ولایت اشاره و تاکید کرد: یکی از روزهای الهی در جریان انقلاب اسلامی همین روز ۹دی سال ۸۸ است و روزی که باید آن را پاس داشت و ارج نهاد و یکی از جلوه‌های پاسداری از این روز درس آموزی و عبرت آموزی از حوادث سال ۸۸ است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ خسارات مادی، معنوی و حیثیتی زیادی برای نظام و کشورمان چه در داخل و چه در سطح بین‌الملل به همراه داشته است و فتنه‌ای که اگر انجام نمی‌شد حلاوت و شیرینی حضور ۴۰میلیونی مردم و آرای بالای رئیس جمهور منتخب در آن می توانست ضمن افزایش مشروعیت مردمی جمهوری اسلامی باعث استحکام بیشتر کشور و نظام در همه زمینه‌ها چه در داخل و چه در خارج شود و نظام می‌توانست به پشتوانه این انتخابات بزرگ در جوامع بین‌المللی از مواضعی قدرتمندتر در پیگیری خواسته هایش اقدام کند.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی به پیامدهای فتنه سال ۸۸ اشاره و تاکید کرد: تشویش اذهان عمومی، امیدواری دشمنان نظام، تخریب چهره نهادها و شخصیت‌ها، بازی با حیثیت نظام، افزایش امید در دشمن و افزایش فشار تحریم ها از مهمترین پیامدهای فتنه سال ۸۸ بود و حضور چشمگیر و میلیونی مردم در حماسه عظیم ۹ دی مولفه اساسی و محوری دخیل در ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی را باری دیگر به روشنی تابلو کرد و مردم ولایتمدار خود را ثابت کردند و نشان دادند که با انقلاب و رهبری پیوندی ناگسستنی دارند.

صادق‌زاده تصریح کرد: ۹ دی عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی‌بصیرتی در ماجرای سقیفه پاک کرد و ۹ دی مانور اعلام آمادگی یاران آخرالزمان در نهم دی ماه و ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فریاد لبیک یا حسین(ع) تا آسمان به گوش همه رسید و ۹ دی در ایران بود ولی پایه‌های کاخ سفید به لرزه درآمد و انشالله فردا در بزرگداشت این حماسه عظیم همه ما مرد و زن، پیر و جوان و ریز و درشت شرکت خواهیم کرد تا مشت محکمی مجددا بر دهان یاوه گویان کوبیده باشیم و از همه دعوت می‌کنم در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

وی به بیانات مهم مقام معظم رهبری در جمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اشاره و آنها را تبیین کرد.

***

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران اظهارکرد:متاسفانه اخیرا در درون کشور افراد دنیا طلبی وجود دارندکه مدعی اند که مستقیما با امام زمان(عج) در ارتباطند و نیازی به مرجعیت ندارند،گرچه جرات اینکه علنا اینگونه بگویند را ندارند،چرا که مردم مومن و بصیر هستند و می فهمند،اما خیلی روباه صفتانه و حیله گرانه نکاتی گفته می شود.

وی تصریح کرد:متاسفانه نکته دیگری که وجود دارد این است که هنوز چشم فتنه کاملا کور نشده است و هنوز برخی ها هستند که رسما اعلام انزجاز و بیزاری از فتنه و فتنه گران را اعلام نکرده اند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعدازفتنه ۸۸کمتر سخنرانی داشته اند که از فتنه سخن نگفته باشند،اینکه با اصل اسلام و نظام مقابله کنند بحثی بود که از برون کشور سالیان سال مطالعه و کار شد و افرادی را خریدند و به افرادی قول مقام و منصب دادند و هنوز در دولت فعلی ما افرادی هستند که این عرضه را ندارند که اعلام تنفر و انزجار خود را از فتنه و فتنه گران اعلام کنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: فتنه ۸۸ سالیان متمادی از سوی دشمنان برنامه ریزی شد و در کشورمان تعداد افراد نادانی هستند که تنها به دنیا چسبیده اند که یک هزار میلیاردشان بشود چند هزارمیلیارد.

وی تصریح کرد: باید پرسید این سرمایه ها را از کجا بدست آوردید،اینها کاری می کنند تا ملت از نظام ناراضی شود، یعنی مسئولی وظیفه خودش را انجام نمی دهد تا مردم ناراضی شوند وآنچیزی که دشمن می خواهد اعمال شود.

حجازی تصریح کرد:لازم است این گونه افراد شناخته شوند و عملا سرمایه ها معلوم شود که چطور است کسی ماهانه ۸۰میلیون حقوق دریافت کند در حالی که فردی مستضعفی حتی یارانه هم نداشته باشد.

امام جمعه گچساران افزود:این افراد هم پول نجومی می گیرند هم پست می گیرند و هم مردم را ناراضی می کنند و هم دشمن را شاد می کنندو این افراد روز به روزبر یاس و نا امیدی مردم بیشتر افزون می کنند.چرا دست های این مسئولین قطع نمی شود، چرا رسوا نمی شوند چرا به ملت این همه باید ظلم بشود.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:این نظام، نظام الهی است و هرکسی که در این نظام عرضه کار برای ملت را ندارد کنار برود که این مملکت فقیر نیست و بی مهری، بی توجهی به مردم و دهن دهن کجی به مردم را تحمل نمی کنیم.

حجازی تصریح کرد:امام جمعه منصب دولتی نیست،امام جمعه زبانش باید زبان قرآن و اهل بیت(ع) و مدافع مردم باشد،این مردم نظام را ایجاد کردند ، ما نمی توانیم مقابل مردم باشیم و ظلم به مردم را تحمل نمی کنیم،بیکاری جوانان را تحمل نمی کنیم و نظام اسلامی و دولتمردان موظف است که مشکلات مردم را حل کند.

وی گفت:لازم است فردا همه مردم در بزرگداشت ۹دی حضور داشته باشند و ۹دی فردا را بسیار متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کنندتا مخصوصا به نجومی بگیران ،به کسانی که بوی فتنه می دهند و مردم را ناراضی می کنند اثبات کنیم که این مردم پای نظام و رهبری تا آخرین قطره خونشان ایستاده اند.

***

انقلابی‌نمایی غیر از انقلاب‌گری است

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: ناامید کردن مردم، متهم کردن، دروغ‌پردازی، دروغهای شاخدار دشمن‌ساز را در ذهن مردم جا انداختن کار درستی نیست و آن عده بدانند مردم بیدارند و با چنین درغ‌پردازی‌های از نظام و انقلاب ناامید نمی‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: انقلابی‌نمایی غیر از انقلاب‌گری است و متاسفانه عده‌ای با بازی و ظاهری انقلابی متصور می‌کنند که می‌توانند مردم را فریب دهند و خود را انقلابی واقعی نشان بدهند و با متهم کردن نظام و زیر سؤال بردن این قوه و آن قوه انقلاب‌نمایی را به جای انقلاب واقعی جا بزنند اما باید بدانند مردم ایران همیشه بیدارند.

وی خاطرنشان کرد: ۹دی‌ماه و جواب باعظمت مردم به انقلاب‌ نمایان بود که مردم با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب نقشه فتنه‌گران را بر آب کردند.

***

در پازل فکری سران فتنه استقلال نظام مفهومی ندارد

امام جمعه شهر لیکک سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع شورای هماهنگی تبلیغات را دقیق و مهم خواند .
وی افزود: چرا کسانی که ادعای انقلابی گری دارند، خدمات نظام را به مردم ارائه نمی دهند؟
افروغی خاطرنشان کرد: اسلام به ما عزت داد و از ثمره های انقلاب ما این بود که استقلال درست کردیم.
خطیب نماز جمعه بهمئی در فراز پایانی خطبه های امروز، ۹دی را یک روز مهم و به یاد ماندنی در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: دشمن با همکاری فتنه گران داخلی یک محیط غبار آلود در کشور ایجاد کرد ؛هدف دشمن ایجاد شکاف در میان مردم و نفوذ و در نهایت ایجاد یک کودتا بود.
افروغی خاطر نشان کرد: همین کار را تحت عنوان انقلاب رنگی در کشور های دیگر انجام دادند و موفق شدند.
وی گفت:طراحان و کارگردانان فتنه، ده ها سال اتاق فکر تشکیل دادند اما مردم با هوشیاری کامل و تحت هدایت ناخدای کشتی انقلاب در ۹دی ماه به صحنه آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.
امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه نظام بیشترین مدارا را با سران فتنه داشت، گفت:در پازل فکری سران فتنه استقلال نظام مفهومی ندارد.
افروغی در پایان از مردم خواست که این روز را یک روز عادی ندانند و با حضور یکپارچه در مراسم بزرگداشت روز بصیرت شرکت کنند.

***

هر کس به آن ها رای داد فتنه گر نیست

امام جمعه باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه باشت گفت : رهبر معظم انقلاب به جز چند روز که مهلت اعتراض در انتخابات وجود داشت پنج روز هم به آنها فرصت دادند و با برخی از سران فتنه رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم صحبت کردند. برخی را پیغام دادند که ما در کشور قانون داریم و این روش صحیح نیست .

این خطیب جمعه به جمله معروف رهبر معظم انقلاب اشاره و افزود: ایشان فرمودند شما شروع کننده این فتنه هستید اما هم نمی توانید کنترل کنید هم نمی‌توانید خاتمه بدهید چون دشمن میدان را به دست گرفته بود.

حجت السلام تصریح کرد: موضوع تا آنجا پیش رفت که رهبر معظم انقلاب خود دست به قلم شدند و بیانیه‌ای به مردم دادند.هنوز هستند کسانی که کلمه فتنه را به زبان نمی آورند و حتی از ۹ دی فرار می کنند، سعی می کنند در ۹ دی حتما کاری برای خود انجام دهند که در این مراسم شرکت نکنند.

خطیب جمعه باشت گفت: چند روز بعد شعار انتخاباتی آنها تغییر کرد و به انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است تغییر پیدا کرد. وقتی مردم و ما فهمیدند که بهانه این انتخابات نیست و اصل نظام را هدف قرار داده‌اند حتی کسانی که به انها رای داده بودند خود را از انها جدا کردند.

وی افزود: ما معتقدیم هر کسی که به آنها رای داد فتنه گر نیست بلکه هر کسی که بعد از آن اتفاقات باز هم از این افراد حمایت میکنند آنها فتنه گر هستند بعضی ها دلسوز سران فتنه شدند نگران هستند که سران فتنه در حصر هستند.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: عیش و نوش آنها سران فتنه جدا است و هرگونه که دلشان خواست به این مملکت ضربه وارد کردند ،چقدر از اموال بیت المال این کشور ضربه وارد شد.

***

انقلابی گری به معنای افترا زدن و آبروی مومن بردن نیست

خطیب جمعه شهر سی سخت با بیان اینکه دشمن امروز در جنگ رسانه ای به دنبال ضربه زدن به مردم و ناامید کردن آنها از نظام است گفت:شاد کردن دشمن و ناامید کردن مردم نشانه بی بصیرتی است.

مصباح نژاد ادامه داد:کسانی که حرفهای دشمن شاد کن می زنند و مردم را با حرفهایشان ناامید می کنند افراد بی بصیرتی هستند.

وی بیان کرد:بصیرت تنها بصیرت نظری نیست،بلکه بصیرت محصول تقواو رهاورد تقوا،دل کندن از دنیا است ولی وقتی کسی شیفته قدرت و دنیا شوند دنیا چشم آنها را گور خواهد کرد و حرف دشمن را خواهند زد.

مصباح نژاد به سخنان معظم له در مورد دین سیاسی برخی اقایان اشاره کرد و گفت: دین سیاسی یعنی استفاده افزاری از دین و سوار بر موج است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده ابزاری از مهدویت و عدالت و دیگر عناصر مقدس خدمت به این عناصر نیست بلکه کسب قدرت است که این موضوع یک خطای بزرگ است.

امام جمعه شهر سی سخت خاطر نشان کرد: انقلابی گری تقوا لازم دارد و به معنای افترا زدن و آبروی مومن بردن نیست.

مصباح نژاد ادامه داد:ملاک امروز شخصیت افراد، سابقه آنها نیست بلکه ملاک حال فعلی افراد است و هیچ تضمینی برای عاقبت بخیری هیچ شخصیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز کسی که ولایت مدارباشدمردم آن را می خواهند نه کسانی که امروز دم از تفرقه می زنند،گفت:سخنان رهبری خیلی از ابهامات را چهره ها آقایان کنار زد و فضا را برای همه روشن کرد.

مصباح نژاد به سخنان رهبری در مورد فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت:رهبری فرمودند که من در سال ۸۸ از اصل انتخابات حمایت کردم و گفتم که نمی شود با مردم بازی کرد .

وی خاطر نشانکرد:امروز اگر اقایی تصمیم می گیرد و سخن های می گویید باید بدانیم همین آقا آیا همان آقای انقلابی و ولایت مدار دیروز بوده یا اینکه امروز آن کسی است که از سیاست و دوستانش دفاع می کند.

***

شما هم از سر ریا حرف می زنید

امام جمعه چرام با اشاره بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد:مقام معظم رهبری می فرمایند که فردی مکرر دستگاه ها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و سخن گفتن برای هوای نفس و از سخن گفتن برای هوای نفس وجهات شخصی ودستیابی به قدرت پرهیز کند.

وی گفت:رهبر معظم انقلاب در دنباله کلامشان یادآوری کردند که ملاک حال فعلی افراد است.

این مسئول ادامه داد: شناخت افراد و جریانات سیاسی و تعصب نداشتن به گروه‌های سیاسی،بصیرت و آگاهی می خواهد زیرا بصیرت یعنی اینکه قران روی نیزه معاویه، تو را از قرآن ناطق امام علی(ع) دور نکند.

بصیرت یعنی اینکه بدانی جانباز صفین جناب شمر می تواند قاتل امام حسین ع در کربلا باشد.وبصیرت در زمان ما یعنی سخن ولایت را فصل الخطاب بدانیم.با بهانه هایی مثل اینکه ولی فقیه معصوم نیست بدنبال حرف و ایده ی خویش نباشیم.
خطیب جمعه چرام تصریح کرد: بعضی نمی دانند نظام بدون ولایت فقیه مثل جسد بدون روح است و انقلابی گری بدون فصل‌الخطاب بودن حرف ولی فقیه، همان اسلام خوارج نهروان است.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: عزیزان در هر خانواده و جامعه ای باید یک نفر حرف آخر را بزند و گرنه هرج و مرج به وجود می آید و بعد از سخنان حضرت آقا اگر متوجه قضایا نشویم و راه را نشناسیم، به خویش ظلم کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بعضی ها بیان می کنند که در ۸۸ بصیرت داشتیم و راه را شناختیم و افراد حزب اللهی را بی بصیرت معرفی می کنند، ادامه داد: شما هم از سر ریا حرف میزنید چرا که ۸ ماه در فتنه ۸۸ مملکت را به آشوب کشیدید و شعار علیه نظام وامام حسین علیه السلام دادید و حال می گویید ما بصیرت داشتیم؟

خطیب جمعه چرام گفت: برادران و خواهران اهل تقوا، انقلاب ما رویش‌هایی همانند چمران، باکری،شهید حججی و شما مردم مومن داشته است ولی متاسفانه ریزش‌هایی نیز دارد.در صدر اسلام سعدابن ابی وقاص ،اسامه ،حسان ابن ثابت ،طلحه ،زبیر و..جزو ریزش ها بودند وامام علی ع را یاری نکردند.اما شخصیت هایی مثل مالک ،محمد ابن ابی بکر، میثم تمار،قنبر ،حبیب ابن مظاهر و … در کنار امام علی ع ماندند واز ولایت دفاع کردند.واین می طلبد که باید به شاخص ها نگاه کرد نه شخصیت ها و شاخص ولایت مداری افراد در گفتار و عمل است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در زمان فعلی توجه ما فقط به شخصیت ها باشد، دین و ایمان خویش را به افراد فروخته و گره زده ایم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت