پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 دی 1396 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 29608

خواب زمستانی مسئولان‌ در راه های روستایی بخش سرفاریاب؛

از پلی که به خاطر ۵۰ متر آسفالت ۱۰ سال نیمه کاره رهاشده تا پلی که پیمانکار حاضر به تکمیل آن نیست

روستاهای تنگ اناروبیدک ،امام زاده محمود ،دلی جی،دهستان بزرگ پشته زیلایی روستاهای دره لیر،تیرابگون وپاده بخش سرفاریاب سال های زیادی هست که به علت نداشتن پل ارتباطی مشکلات زیادی دارند .

پایگاه خبری صدای جنوب:

حساسیت علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد درپیگیری پروژه های مختلف ازجمله جاده های ارتباطی و همچنین لزوم توجه جدی به مردم محروم وکمتربرخوردار سبب شد تا دراین گزارش به مشکلات ارتباطی مردم محروم این بخش بپردازم و امیدواریم استاندار محترم ضمن خواندن این‌گزارش به‌نامهربانی های برخی ازمسیولان‌در حق مردم سرفاریاب پایان دهد.

به گزارش صدای جنوب؛ روستاهای تنگ اناروبیدک ،امام زاده محمود ،دلی جی،دهستان بزرگ  پشته زیلایی  روستاهای دره لیر،تیرابگون وپاده بخش سرفاریاب سال های زیادی هست که به علت  نداشتن پل ارتباطی مشکلات زیادی دارند .

مشکلات و مسائل نواحی روستایی این بخش از استان بسیار است و هر ناحیه روستایی مسائل و مشکلات خود را دارد اما به نسبت سایرمناطق محروم بدان کمتر توجه شده است.

روستاهای تنگ انار،امام زاده محمودوبیدک دلی جی ودهستان بزرگ  پشته زیلایی از مشکلات عدیده‌ای از جمله نداشتن آب آشامیدنی سالم، نداشتن جاده ارتباطی مناسب رنج می برند.

نداشتن پل ارتباطی مستحکم و مناسب یکی از معضلات اساسی روستاهای این بخش از  سرفاریاب  می باشد که در حال حاضر وضعیت موجود این پل باعث نگرانی اهالی روستاییان شده است چراکه این  پل ها در  مسیر جاده اصلی است و محور   دهدشت به سرفاریاب رابه روستاها متصل می کند.

پل ارتباطی این  روستا ها بیش ازپنج سالی می باشدکه عملیات احرایی  ان اغاز  شده  و اهالی روستا به‌ناچار باید از کناراین پل ها بارنج ومشقت عبورکنند .

در فصل زمستان و با اولین بارش ارتباط قطع می شودومشکلات مضاعف که این امر باعث اضطراب و نگرانی وخطراتی  برای عابرانش شده است.

بعد از گذشت چند سال از این اتفاق باپیگیرهای بخشدارسرفاریاب مشکل پل امام زاده محمود( ع) ریشه ای حل نشدو فقط با قرار دادن تیردالها  برروی ان موقتادل مردم راخوش کردند.

 

پل ارتباطی این روستاها به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی و عدم پیگیری مسئولین شهرستانی واستانی  به حال خود رهاشده وهمچنان  یکی ازمشکلات اصلی می باشد .

باتوجه به اینکه روستاییان همواره در پویایی اقتصاد کشور نقش بسزایی ایفا می کنند و در تولید محصولات کشاورزی که خوراک روزانه مردم را تشکیل می دهد تا پرورش دام که خود موجب رونق بخشیدن به بخش اقتصاد کشور و برطرف کردن نیاز خارجی می شود توجه به انها باید دوچندان شود.

پیگیری خبرنگار صدای جنوب حاکی از این است که دراین  روستاها جمعیت قابل توجهی وهچنین امام زاده های واجب التعظیم فراوانی وجوددارد و پتانسیل زیادی برای کشاورزی ؛ دامداری و حتی گردشگری دیده میشود.

آیا روستاهایی که جمعیت بسیاری را در خود جای داده اند نباید جاده ارتباطی و پل  مناسبی برای تردد داشته باشند که بدون خطر بتوانند رفت وامد کنند.

بخشدارسرفاریاب دراین زمینه به  خبرنگارصدای جنوب گفت:پل امامزاده محمود سال ۹۰ تاکنون نیمه کاره رها شده بود تا اینکه با پیگیریهای متعدد موفق شدیم سال گذشته پیمانکار را پای کاربیاوریم.

اتش سوداگفت:  پیمانکار تیردالها را نصب کرد ولی مجددا به بهانه عدم پرداخت مطالبات خویش کار را رها کرده است.

وی افزود: در کمیته برنامه ریزی اخیر نیز مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار گذاشتیم اما پیمانکار حاضر به همکاری نشد .

غلام حسن اتش سودابه پل ارتباطی جاده دهستان بزرگ پشته زیلایی اشاره و عنوان کرد: پل ارتباطی پشته زیلایی که  مابین روستای تیرابگون ودره لیرنیز هست بالغ بر ده سال می باشد که تکمیل شده و نیاز به تغییر مسیر جاده از پل قبلی که تخریب شده و هر آن احتمال ریزش آن متصور هست به پل فعلی دارد .

وی ادامه داد: علیرغم پیگیریها و مکاتبات عدیده ای که داشتیم هنوز این کار مهم انجام نشده است در حالیکه فاصله بین آسفالت قبل از پل تا آسفالت بعد از پل کمتر از پنجاه متر می باشد.

اتش سودا گفت: از مسئولین محترم اداره راه و شهرسازی انتظار داریم هرچه سریعتر تکلیف این دو حلقه پل را روشن و مردم را از این مشکلات نجات دهند.

اتش سودااظهارداشت: هدف این است با توجه به کمبود اعتبارات، مشکلات روستاها حل شود تا از مهاجرت روستانشینان به شهرستانهای اطراف جلوگیری شود.

به گزارش خبر نگارصدای جنوب ؛ ضمن تقدیر از  تلاش های بی وقفه بخشدارسرفاریاب انتظار است  با توجه به مشکلات و محرومیت روستاهای بخش  سرفاریاب؛مسئولین شهرستانی واستانی   در رفع محرومیت این روستاها سریعتر اقدام کنند تا آنها نیز مانند سایر مناطق از امکانات رفاهی مناسب برخودارشوند.

 

خبرنگار: کیانی باوند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت